Skip to main content

„Ordonanța Voiculescu” a funcționat în favoarea televiziunilor lui Dan Voiculescu

 
„Ordonanța Voiculescu” a funcționat în favoarea televiziunilor lui Dan Voiculescu
televizor

televizorAntena 3, „brațul politic” al lui Voiculescu în audiovizual, se poate așeza în categoria celor care au profitat de „Ordonanța Voiculescu”, alături de Antena 1, scrie Petre Barbu într-o analiză realizată pentru Forbes.ro.

Publicitate

Antena 3 S.A., compania care operează licența Antena 3, a avut un profit net de 167.000 euro. Veniturile s-au ridicat la 16,56 milioane de euro, cu 897.000 euro mai mari decât în 2012.

Antena TV Group, a raportat un profit net de 2,09 milioane de euro. Veniturile au fost de 62,82 milioane de euro, cu 8,86 milioane de euro mai mari față de cele din 2012 (creștere de 16,4%).

Parcurgerea datelor de bilanț 2013 arată că 14 agenții de media din cele 18 importante au suferit scăderi ale profitului, două și-au menținut profitabilitatea la nivelul anului 2012 și două au cunoscut creșteri.

Profitul cumulat al celor 18 agenții a fost de 5,19 milioane de euro, cu 5,37 milioane de euro mai mic față de cel din 2012. Așadar, o scădere de 51%. Astfel, „Ordonanța Voculescu” a evaporat jumătate din profiturile pieței agențiilor de media, mai scrie Petre Barbu într-o analiză realizată pentru Forbes.ro.

În „prima liga” a televiziunilor joacă Pro TV S.A. și Antena TV Group, societăți care dețin licențele TV, printre altele, pentru Pro TV, respectiv Antena 1.

Pro TV S.A. a înregistrat pierderi de 19,39 milioane de euro. Veniturile sale totale au fost de 123,57 milioane de euro, cu 7,7% mai mici decât în 2012. Firma mai avea și datorii la sfârșitul anului trecut de 181,2 milioane de euro. Cu aceste cifre nu se poate spune că OUG 25/2013 a bătut favorabil în „pânzele” Pro TV S.A. Compania se confruntă cu probleme complicate de restructurare.

Cel de-al doilea jucător din „prima ligă”, Antena TV Group, a raportat un profit net de 2,09 milioane de euro. Veniturile au fost de 62,82 milioane de euro, cu 8,86 milioane de euro mai mari față de cele din 2012 (creștere de 16,4%). Iată unul dintre beneficiarii „Ordonanței Voiculescu”: compania lui Voiculescu!

În „liga a doua”, figurează Kanal D și Prima TV.

Compania Dogan Media International, care operează licența Kanal D, a raportat pierderi de 4,74 milioane de euro și datorii de 22,8 milioane de euro. Veniturile totale au fost de 17,9 milioane de euro, cu 4,5 milioane de euro mai mari decât în anul precedent. Creșterea veniturilor poate include Kanal D în categoria celor favorizați de „ordonanță”, alături de Antena TV Group, dar pierderile și datoriile ce apasă pe televiziunea turcilor de la Dogan nu recomandă această prezență.

SBS Broadcasting, firma care a operat licența Prima TV (dar și Kiss TV și alte radiouri) a raportat pierderi de 9,6 milioane de euro și datorii de 19,05 milioane de euro. (La sfârșitul anului trecut, omul de afaceri Cristian Burci a cumpărat Prima TV.) Veniturile SBS au fost de 18,2 milioane de euro, cu 4,4 milioane de euro mai mici decât în 2012.

Antena 3 S.A., compania care operează licența Antena 3, a avut un profit net de 167.000 euro. Veniturile s-au ridicat la 16,56 milioane de euro, cu 897.000 euro mai mari decât în 2012. Cu un asemenea bilanț (profit și creștereri de venituri cu 5,7%) Antena 3, „brațul politic” al lui Voiculescu în audiovizual și „măciuca” de spart capetele ale adversarilor politici, se poate așeza în categoria celor care au profitat de „Ordonanța Voiculescu”, alături de Antena 1.

Celelalte trei canale de știri – România TV, B 1 TV și Realitatea TV – n-au făcut „mare brânză” de pe urma acestei ordonanțe. România TV a încheiat anul cu pierderi de 2,41 milioane de euro, Realitatea TV a raportat pierderi de 5,9 milioane de euro, iar B1 TV a avut un mic profit de 31.000 de euro, dar veniturile i-au scăzut cu 380.000 euro.

Trăgând linie, numai Antena TV Group și Antena 3 S.A. au înregistrat profituri și creșteri ale veniturilor. Concluzia: „Ordonanța Voculescu” a funcționat în favoarea televiziunilor lui Dan Voiculescu. Toată lumea a pierdut (statul, agențiile, piața TV), numai Voiculescu a câștigat. „Ordonanța Voiculescu” și-a făcut treaba pentru un singur om: Dan Voiculescu.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Oricat de inveterat as fi impotriva Intactului, acest articol nu e foarte bine argumentat. Vine tzatza Sabina si spune imediat ca a pus biciul pe angajati si ca au performat mai bine.
    Daca nu se aduc argumente solide, lectura e doar o pierdere de vreme.
    A santajat cineva pe altcineva? S-au reorientat agentiile spre alte medii mai profitabile si mai greu de controlat de catre client? A vandut Antena cu un pret per punctul de audienta muuuult mai mic?
    Nu mai dau indicii, ca s-ar putea adeveri :)

    Spor la investigatie, suntem mai multi curiosi daca o vei continua
  • Ca sa inteleg si eu...
    Fara ordonanta Vasilescu, banii advertiserilor ramaneau la agentii in loc sa mearga la televiziuni?
    De ce sa ramana la agentii?
    De ce sa nu mearga la televiziuni?

Trimite un comentariu