Skip to main content

Tirajul vândut al publicaţiilor a înregistrat o scădere de 3,6%, în primul trimestru din 2014

 

ziare adevarul - sursa AdevarulTirajul vândut al publicaţiilor a înregistrat o scădere în medie de 3,6%, în perioada ianuarie - martie 2014, faţă de trimestrul anterior, potrivit unui comunicat de presă al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

Publicitate

Potrivit celor mai recente informaţii referitoare la datele de difuzare pentru perioada ianuarie-martie 2014, făcute publice BRAT, tirajul vândut al publicaţiilor a înregistrat o scădere în medie de 3,6%, în perioada ianuarie - martie 2014.

Totodată, începând cu declaraţiile de difuzare pentru perioada ianuarie - martie 2014, BRAT a implementat un nou sistem de depunere a cifrelor de difuzare, ce prezintă atât modificări de ordin tehnic destinate uşurării modalităţii de depunere a cifrelor de difuzare, cât şi verificării suplimentare destinate creşterii gradului de siguranţă şi de acurateţe a cifrelor de difuzare depuse de editori, pe propria răspundere.

Noua modalitate de depunere a cifrelor de difuzare presupune preluarea directă din pachetul de audit a cifrelor de difuzare, ediţie cu ediţie, şi nu doar a mediilor lunare, ca în trecut. Acest lucru permite compararea tirajelor tipărite declarate de editor cu rezultatele controlului în teren realizat de BRAT, depistarea şi clarificarea rapidă a eventualelor neconcordanţe şi publicarea declaraţiilor de difuzare ce conţin cifre ce au fost deja supuse acestui tip de verificări.

Membrii BRAT au agreat implementarea noii metodologii de depunere şi publicare a delcaraţiilor de difuzare din dorinţa de a aduce mai multă transparenţă şi siguranţă industriei de publicitate, chiar şi în situaţia declaraţiilor de difuzare, care se realizează de editor pe proprie răspundere, conform metodologiei BRAT.

Faţă de trimestrul anterior se observă o scădere a mediei tirajului tipărit cu aproximativ 2,2% şi a tirajului difuzat cu aproximativ 0,6%. Tirajul vândut a înregistrat o scădere de aproximativ 3,6%, de la 1,68 milioane de exemplare, în octombrie-decembrie 2013, la 1,62 milioane de exemplare, în ianuarie-martie 2014.

Faţă de trimestrul 1 al anului 2013 se observă o scadere a mediei tirajului tipărit cu aproximativ 3,8% şi a tirajului difuzat cu aproximativ 2,6%. Tirajul vândut a înregistrat o scădere de aproximativ 14,3%, de la 1,89 milioane de exemplare, în ianuarie-martie 2013, la 1,62 milioane de exemplare, în ianuarie-martie 2014.

Pe de altă parte, potrivit cifrelor furnizate de BRAT, tirajele ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada ianuarie-martie 2014 - o tendinţă descendentă raportată în ultimii ani -, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2013, excepţia fiind însă cotidianul de business Ziarul Financiar, care este pe un trend ascendent.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu