Skip to main content

23 Iulie. De ce au succes reality-show-urile: iluzia realului şi exploatarea dorinţei de spaimă sau desfătare

 

646x404
Fox a pus în scenă un show costisitor în care mai multe femei aveau sarcina de a cuceri sosia prinţului Harry al Marii Britanii

Publicitate

REALITY ȘOC. De la regăsirea iubirii în forma biblică până la pierderea virginităţii în văzul telespectatorilor, reality-show-urile au renunţat la normalitate şi derapează spre scenarii cel puţin exotice, dacă nu de-a dreptul morbide, scrie Adevărul într-o analiză despre reality show-uri.

Dacă în trecut, normalitatea show-urilor TV de gen asigura succesul, acum aspectele deranjante şi „realitatea fictivă“ devin căi prin formatele exploatează dorinţa telespectatorilor pentru desfătare sau spaimă. „Cred că reality-ul nu va muri niciodată. E uşor de produs, e ieftin, n-o să dispară“, mărturiseşte John de Mol, creatorul formatului „Big Brother“.

„Dincolo de definiţiile de manual, reality-show-ul e un gen care a început de la un soi de «reportaj cu format» şi s-a transformat în ceva apropiat de sitcom sau alte genuri de ficţiune (...) Mai nou se poartă ideile gen «scripted reality» (n.r. - realitate bazată pe un scenariu), în care aparenţa de real e construită din replici şi situaţii premeditate. Locaţiile şi personajele cvase-reale şi stilul crud, asemenea ştirii de TV, sunt sugestii realiste, chiar dacă e vorba de un scenariu“, explică Iulian Comănescu, analist şi consultant media.
De ce au succes reality-show-urile: iluzia realului şi exploatarea dorinţei de spaimă sau desfătare


LA BINE ȘI LA RĂU. Peste jumătate dintre utilizatorii reţelei de socializare Facebook au în lista de prieteni şi persoane cu care nu şi-ar dori să petreacă timpul în viaţa de zi cu zi, însă nu renunţă la "prietenia" acestora întrucât vor să ştie ce se întâmplă nou în viaţa lor, se arată într-un sondaj recent, scrie Mediafax.

Peste 2.570 de adulţi americani care folosesc în mod regulat reţelele de socializare au luat parte la acest sondaj, fiind chestionaţi în legătură cu modul în care îşi folosesc conturile de social media. Întrebaţi cam câţi prieteni au pe Facebook, media a fost de 671.
În urma sondajului s-a stabilit că 68% dintre utilizatorii reţelei de socializare Facebook au prieteni pe care nu-i plac şi aproape jumătate dintre ei i-ar evita pe aceştia dacă i-ar întâlni pe stradă.
Utilizatorii Facebook sunt prieteni cu "duşmanii" din realitate pentru a fi la curent cu viaţa lor


MEC SAU KFC. In perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2014 s-au inregistrat 26.447 de reclame pe segmentul Horeca - lanturi de fast food, restaurante, pizzerii, cofetarii, cafenele, scrie DailyBusiness.ro. McDonald's este pe primul loc la categoria fast food, cu 13.263 de reclame difuzate in prima jumatate a anului 2014, avand un rate card estimat la 16.233.870 de euro.

Locul doi este ocupat de KFC care a inregistrat 4.963 de reclame si un rate card de 7.669.711 de euro.Intrat pe piata din Romania in anul 2012, Subway este pe locul trei in clasament cu 650 de reclame si un rate card estimat la 555.730 de euro.
McDonald's isi face de doua ori mai multa reclama in Romania decat rivalul KFC


DESPRE CÂRPELI. Televiziunea E! difuzează din 10 august de la ora 23:00 o nouă serie săptămânală intitulată „Botched” (cuvânt care poate fi tradus din engleză „cârpeala”, n. red.), ce include opt episoade a câte o oră, în care chirurgii plasticieni dr. Terry Dubrow şi dr. Paul Nassif ajută victimele unor operaţii estetice ratate, scrie Forbes România care citează Media Expres.
În fiecare episod, medicii vor face câte două operaţii, dar pot lucra cu mai mulţi pacienţi care au nevoie de ajutor. Fiecare pacient are probleme fizice, de la unele chinuitoare la altele pur şi simplu ciudate, fiecare pacient are o poveste personală ce va fi spusă în timp ce se pregăteşte de noua operație.
E! difuzează o serie nouă despre „cârpeala” unor operații estetice ratate


Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu