Skip to main content

Analiză Forbes: Sub un milion de euro încasări pentru TVR la Cupa Mondială

 

Cupa MondialaCampionatul Mondial de Fotbal din Brazilia, difuzat de Televiziunea Română între 12 iunie și 13 iulie a.c., a atras numai puțin de 93 de companii care și-au plasat reclamele în pauzele meciurilor, în cadrul emisiunilor de comentarii și analize și în alte programe legate de evenimentul sportiv.

Publicitate

Volumul de publicitate la TVR a fost mai mare decât la CM din Africa de Sud (2010), scrie Forbes.ro, într-o amplă analiză.

Cei 93 de advertiseri care și-au plasat reclamele în programele fotbalistice din Brazilia au acumulat un volum de 7.582 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). (Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

Forbes România estimează că publicitatea difuzată de TVR în cadrul acestui program sportiv este în valoare de 850.000 de euro (fără sponsorii turneului final).

Dintre cei 93 de advertiseri care au comandat reclame la CM din Brazilia, patru au fost sponsorii competiției – Coca-Cola Company, Sony, Adidas și McDonald’s – și au beneficiat de calupuri și poziții separate față de ceilalți anunțători.

Câte GRP-uri au acumulat sponsorii competiției

  • Reclamele inserate de Coca-Cola Company, sponsorul Campionatul Mondial, au acumulat 585 GRP’30 pe targetul comercial, fiind cel mai mare buget de audiență obținut de un client publicitar.
  • Pe locul secund în topul publicității s-a situat Procter&Gamble, companie ale cărei spoturi au acumulat 498,4 puncte de audiență pe targetul comercial. P&G n-a fost sponsor, dar a strâns pe baza unui plan de media eficient mai mult decât Sony, de exemplu, în calitate de sponsor.
  • Pe locul trei în topul publicității Campionatului Mondial difuzat de TVR s-a plasat Sony, unul dintre sponsori, cu un volum de 411 GRP’30 pe targetul comercial.

Alte companii care au fost active în pauzele publicitare, în timpul Mondialului din Brazilia:

  • Euroavipo (băuturi alcoolice) – 357 GRP’30 pe targetul comercial;
  • RCS & RDS – 291;
  • Heineken România – 282;
  • Catena – 224;
  • Orange - 218;
  • Adidas - 196
  • Ursus Breweries - 194
  • Adeplast - 190
  • Sibmedia Interactive – firma care gestionează site-ul Tocmai.ro - 168
  • Unilever - 156

De remarcat că Vodafone a fost o prezență foarte discretă în fotbalul de la TVR, consumând doar 21,8 puncte de audiență. Romtelecom, un mare consumator de publicitate TV, a fost absent din calupuri. La rândul său, Cosmote a ocupat locul 16 în topul publicității, cu 141 GRP’30 pe targetul comercial.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Nu cred ca si-a inchipuit cineva ca isi vor acoperi integral costurile . Se poate face acest calcul daca un procent din taxa tv platita de fiecare se considera cost pt fotbal .
    Pe de alta parte am vazut un promo la Telejurnal unde apar diferite vedete si Antonia spune ca urmareste "in fiecare zi " Telejurnalul :))) . Mai apar in promo si Stela Popescu ,Paula Seling sau Catalin Stefanescu ,dar declaratia Antoniei poate fi deliciul tabloidelor care o vor intreba unde esti in fiecare seara la 8 . Raspunsul va fi pe TVR 1 ma uit la stiri :))) Comic !

Trimite un comentariu