Skip to main content

BRAT va măsura audienţa presei scrise şi cea online în mediul rural

 

bratBiroul Român de Audit Transmedia (BRAT) va începe din această toamnă să măsoare obiceiurile de consum media - print şi online - şi pentru populaţia de la sat, extinzând pentru prima oară universul SATI şi SNA în mediul rural, scrie Mediafax.

Publicitate

Potrivit BRAT, măsurarea se va face pe un eşantion reprezentativ de indivizi, utilizând metodologia actuală a Studiul Naţional de Audienţă (SNA) şi Studiul de Audienţă şi Trafic Internet (SATI), ceea ce va asigura rezultate relevante şi consistente precum cele obţinute în mediul urban.

Studiul va permite studierea comunităţilor rurale şi a opţiunilor membrilor acestei categorii socio-profesionale şi va permite observarea de tendinţe de consum media pentru această populaţie. "Ca un beneficiu suplimentar, adresarea întregului chestionar SNA va permite observarea consumului general de produse şi servicii pentru populaţia rurală, a intereselor, dotărilor şi intenţiilor de cumpărare ale acestei categorii", spune BRAT.

Astfel, vor fi obţinuţi mai mulţi indicatori de consum în mediul rural, aflat în dezvoltare: penetrarea internetului; penetrarea telefoniei mobile, a telefonului mobil; intenţii de cumpărare pentru bunuri şi servicii, activităţi de timp liber.

Primele rezultate vor fi livrate în noiembrie 2014 pentru audienţa online, SATI. Studiul Naţional de Audienţă va beneficia de o singură livrare pe an la nivel naţional, prima fiind programată pentru iunie 2015, suplimentară faţă de livrările curente.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Ăștia nu știu cum sa mai umfle cifrele de audienta care sunt deja umflate cu pompa. Audientele se măsoară deja în mediul rural.

Trimite un comentariu