Skip to main content

Un ONG pentru protecția consumatorilor reacționează în cazul opțiunii de 10 lei de la UPC: „UPC a mascat această nouă extraopțiune sub forma unei modificări a contractului”

 

Look TV Aici este fotbalul

Publicitate

Asociația pentru Protecția Consumatorilor, o organizație neguvernamentală (diferită de ANPC), critică public mutarea UPC de a da clienților o opțiune de 10 lei pentru care aceștia vor fi taxați automat, din august, dacă nu anunță că vor să renunțe la aceasta.

„APC România solicită companiei UPC România, în mod public, renunțarea la această tehnică de vânzare incorectă și luarea tuturor măsurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor, inclusiv notificarea consumatorilor în legatură cu renunțarea la vânzarea forțată.”, se arată în comunicatul organizației neguvernamentale. 

De menționat că Asociația pentru Protecția Consumatorilor este diferită de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), instituție publică aflată în subordinea Guvernului.

CONTEXT. Toți abonații UPC primesc automat pachetul de fotbal, pentru o lună gratuit. După o lună, abonații sunt cei care trebuie să anunțe dacă mai vor pachetul sau nu, pentru că acesta costă 10 lei. Dacă nu anunță, vor plăti automat 10 lei în plus, pe lângă abonamentul lor. Detalii, aici.

Comunicatul integral, în continuare:

Fotbal cu forța
UPC aplică vânzarea forțată clienților săi
APC România a primit în ultimele zile mai multe sesizări din partea consumatorilor, având ca obiect noua campanie a UPC Romania prin care toți abonații săi la serviciul de televiziune prin cablu au primit automat în cadrul pachetului de servicii o ”extraopțiune”. Problema care apare în această situație este faptul că această extraopțiune are un cost suplimentar, iar pentru a nu beneficia de aceasta consumatorii ar trebui să facă o cerere expresă în acest sens, fiind practic forțați să primească un serviciu pe care nu și l-au dorit și pe care nu l-au cerut înainte companiei.

UPC Romania a mascat această nouă extraopțiune sub forma unei modificări a contractului, încercând astfel să evite prevederile O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor și a serviciilor pe piață, care interzice prin art. 54 vânzările forțate de produse și servicii.

În concepția APC România campania UPC România reprezintă o modificare a contractului, dar prin introducerea unui serviciu nou, distinct. Argumentele în favoarea acestei opinii sunt cele prezente în pliantul campaniei: este vorba de un serviciu care poate fi dezactivat sau activat oricând de consumatori, prin urmare, care poate fi adăugat sau eliminat oricând din conținutul serviciilor furnizate de companie, fără a aduce atingere integrității serviciului de televiziune prin cablu furnizat inițial, are un tarif distinct, care se adaugă la tariful pe care consumatorul îl plătea deja pentru serviciul de televiziune prin cablu.

În aceste condiții, fiind vorba de un serviciu nou, sunt aplicabile dispozițiile art. 53, lit. b și art. 54 din O.G. 99/2000, reglementare care nu face diferența între prestarea unui serviciu nou prin încheierea unui contract distinct sau prin modificarea unui contract existent:
Art. 53. - Prin vânzare forţată se înţelege:
a) expedierea unui produs către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i cumpărarea acelui produs și returnarea lui către expeditor, chiar şi fără taxe, în cazul refuzului de cumpărare;
b) prestarea unui serviciu către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i acceptarea acelui serviciu prin achitarea contravalorii.
Art. 54. - Orice vânzare forţată este interzisă. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu către o persoană se face numai în baza unei comenzi prealabile din partea acesteia.

În aceste condiții, APC România solicită companiei UPC România, în mod public, renunțarea la această tehnică de vânzare incorectă și luarea tuturor măsurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor, inclusiv notificarea consumatorilor în legatură cu renunțarea la vânzarea forțată.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • @dan. Pai si daca au procedat la fel ca si ProTv-ul atunci de ce eu vad la RDS in continuare ProTV si nu mai vad Look. Iti spun eu de ce ... pentru ca RDS a scos Look. Puteau foarte simplu sa negocieze cu ei. Puteau sa-l includa intr-un pachet separat si look sa fie platit in functie de cati oamnei cumparau pachetul. Erau o groaza de solutii. Numai ca au vrut sa arate cat sunt ei de smecheri ... au crezut ca se roaga lumea de ei.Sa vedem acum cand Look o sa fie pe UPC, Romtelecom, INES, Focus SAT si posibil si Orange TV ...ce vor face ei cand incepe campionatul... adica peste cateva zile.
  • Pentru difuzarea meciurilor din Liga1 cei de la UPC au platit o suma de bani independenta de numarul de abonati care trebuie recuperata din abonamentele incasate. La HBO platesc pentru fiecare abonat care solicita pachetul.
  • aia cu "nu-ti reinnoi abonamentul cu furnizorul tau actual de cablu..." nu e in regula.
    Mai gasim si o minciuna, aia cu "iti garanteaza in urmatorii 5 ani..." - nu pot sa garanteze nimic, daca incepe razboiul, daca drepturile vin inapoi la RCS, daca Look dau faliment (destul de probabil!), etc.
    Povesti de marketing pentru naivi si/sau neinformati.
  • Pai cei care care detin LookTv adica SkyBroadcast au cumparat drepturile de televizare pentru Liga1 platind o suma destul de mare dupa parerea mea. E normal ca ei sa iasa din lista canalelor libere. Pana acum doar cei de la UPC au reusit sa ajunga la un acord cu ei pentru a putea baga in grila LookTv. Si Romtelecom si Orange incearca sa ajunga la o intelegere. Doar RCS nu pare interesat in a negocia cu ei.
  • mă întreb de ce nu au procedat aşa şi cu HBO să-l bage forţat şi să fi nevoit să-i cauţi să ţil scoată! cei cu liga 1 cred că sunt majoritatea stelişti! mie nu-mi convine ca din banii mei să-l plătesc pe porcu de ivanovici, şi pe gâjâitul de George stanca!
  • @jean - RDS nu a scos Look Tv pt ca avrut ci pt ca nu mai este in lista canalelor libere, cei de la Look Tv au procedat ca si cei de la Pro Tv
  • Daca UPC a facut ceva ilegal sigur va fi sanctionat. Dar cred ca acolo sunt profesionisti care au studiat bine problema inainte de a aplica o astfel de masura.
  • Cred ca trebuie sa facem diferenta intre "moral" si "legal". Toate firmele de profil de la noi au scos/introdus programe dupa bunul plac, au marit tarifele, au uitat sa notifice abonatii si tot asa. Toate acestea au fost posibile intrucat noi nu citim cu atentie contractele pe care le semnam. Clauzele cuprinse in contracte confera caracterul de legalitate actiunilor lor. Poate nu e moral ca RCS sa mentina pretul la abonamentul tv intrucat nu mai difuzeaza Liga1 dar sigur e perfect legal.
  • Pai si eu ar trebui sa reclam RDS-ul pentru ca a scos Look TV. Eu cand am semnat contractul aveam Look TV era in pachet. Daca le scost cand au ei chef ...nu e ok. Pai maine poate ma pomenesc ca raman numai cu Antenele.
  • Pai chiar te rog sa vorbesti cu abonatii rcs, printre care ma numar si eu, pentru ca nemultumirea e foarte mare din cauza ca au scos posturile Look si nu vor mai da Liga 1. Sunt reactii foarte acide, peste tot, pe canalele lor de social media, bloguri, forumuri, etc
  • De ce ma? Daca suntem de acord cu o chestie si suntem multumiti de ea inseamna ca sunt postaci upc? Tu care esti contra, sau iti sustii ideile tale, esti postac digi sau dolce sau mai stiu eu cine?
  • Chiar vreau sa vad daca se apropie macar de 5% abonatii aia care nu il doresc cum zici tu. Poate 1 din 10 sa sa renunte, si ala de sex feminin, gen doamna care urmareste doar Suleyman Magnificul :))))

Trimite un comentariu