Skip to main content

Dinu Patriciu, istoria de la Adevărul: cum l-a cumpărat de la fata lui Dumitru Tinu și l-a dat lui Cristi Burci după șase ani

 

Dinu-PatriciuOmul de afaceri Dinu Patriciu a fost proprietarul grupului de presă Adevărul Holding timp de șase ani de zile, din iulie 2006 și până în septembrie 2012, când trustul a fost cumpărat de Cristian Burci.

Publicitate

Dinu Patriciu a vândut trustul Adevărul Holding lui Cristi Burci în septembrie 2012, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

SCURT ISTORIC, via Adevarul.ro:

Patriciu a făcut cunoştinţă cu presa în iulie 2006, atunci când a cumpărat de la Ana Maria Tinu, fiica lui Dumitru Tinu, pachetul majoritar de acţiuni al societăţii Adevărul.

Valoarea tranzacţiei realizată prin Rompetrol Holding nu a fost dezvăluită niciodată.

Folosind sintagme precum „fabrică de conţinut“ şi vorbind despre potenţialul de creştere a online-ului în România, Patriciu a vrut să construiască cel mai puternic trust de presă din România în jurul cotidianului „Adevărul“.

Cu mulţi bani a prins viaţă Adevărul Holding, care, pe lângă publicaţiile din România, includea, la un moment dat, un cotidian tabloid în Ucraina şi revistele-satelit ale acestuia (TV, sănătate, femei, gătit) şi o divizie TV, un post de radio, patru tipografii, propria agenţie de publicitate, un magazin online şi un serviciu de mică publicitate.

Trustul mai include în prezent titlurile „Adevărul“, „Adevărul Moldova“, „Click“, „Historia“, „Foreign Policy“, „Forbes“, „OK“, „Tango“, „Click TV“, „Click Sănătate“, „Click Poftă Bună“, „Ştiinţă şi tehnică“, „Dilema veche“ şi „Dilemateca“. În februarie 2011, Patriciu a vândut cotidianul „Blick“ şi celelalte publicaţii din Ucraina. Proiectul „Adevărul de Seară“ a fost transformat în săptămânalul local „ADS“, la care conducerea Adevărul Holding a renunţat în octombrie 2011.

Patriciu ar fi investit 30 de milioane de euro pentru înfiinţarea şi echiparea diviziei TV. Conducerea trustului a anunţat, în februarie 2012, că renunţă la acest proiect.

În primavară, s-a încheiat un acord cu Arpad Paszkany, patronul trustului de presă Transilvania Media Group, care va folosi infrastructura diviziei. Expansiunea a cotinuat, deşi problemele de lichiditate începuseră deja şi apăreau tot mai multe poveşti despre datorii.

În august 2011, trustul a preluat postul de radio City FM, rebranduit în Click FM. Însă din septembrie 2006 şi până în martie 2012, omul de afaceri ar fi investit 200 de milioane de dolari pentru ridicarea grupului de presă. Potrivit datelor disponibile la Registrul Comerţului, trustul şi companiile conexe au datorii care depăşesc 30 de milioane de euro.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu