Skip to main content

Peste 700 de angajaţi ai TVR cer în instanţă obligarea SRTv la majorarea salariului lor de bază

 

tvrPeste 700 de angajaţi ai TVR au solicitat Tribunalului Bucureşti să oblige Societatea Română de Televiziune (SRTv) să le majoreze salariul de bază cu indicii de creştere a preţurilor de consum, comunicaţi de Institutul Naţional de Statistică, scrie Mediafax.

Publicitate

Procesul vizează obligarea Televiziunii Române la majorarea salariului de bază cu indicii de creştere a preţurilor de consum, comunicaţi de Institutul Naţional de Statistică, raportaţi la salariul de bază. Indicii sunt aferenţi anilor 2008 - 2011 şi primului trimestru din 2012, au declarat pentru Mediafax surse din Televiziunii Române.

Dosarul a fost înregistrat la Tribunalul Bucureşti, Secţia a VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale, pe 17 aprilie, şi, recent, instanţa a stabilit primul termen de judecată, respectiv pe 14 octombrie.

Reclamanţii în acest proces sunt Sindicatul pentru Unitatea Salariaţilor TV din TVR (SPUSTV), principalul sindicat din Televiziunea Română, dar şi un număr de 725 de angajaţi, care sunt reprezentaţi de acelaşi sindicat.

Contactat luni de agenţia Mediafax, Dragoş Bocanaciu, preşedintele SPUSTV, a spus că acest proces nu este un demers de îmbogăţire a angajaţilor TVR.

"O perioadă de trei ani de zile, conducătorii Televiziunii Române nu au respectat ceea ce era prevăzut în Contractul Colectiv de Muncă şi anume indexarea salariilor cu rata inflaţiei", a spus Dragoş Bocanaciu. "Aş vrea ca oamenii să înţeleagă că nu este neapărat un demers al sindicatului pentru a-i îmbogăţi pe angajaţii TVR, pentru că, în momentul de faţă, în ciuda a ceea ce se spune despre TVR, sunt peste 900 de angajaţi, adică mai mult de o treime, care au salariul minim pe funcţie", a explicat Bocanaciu.

El a mai spus că în TVR există angajaţi care nu au mai beneficiat de o majorare de salariu din anul 2005. "Şi atunci întreb şi eu: «Ce preţuri erau în 2005 şi ce preţuri sunt în 2014?» Eu nu cred că nu au existat majorări de salarii în celelalte instituţii media în aceşti nouă ani", a mai spus Dragoş Bocanaciu.

Pe de altă parte, contactat luni de agenţia Mediafax, Stelian Tănase, preşedintele-director general al SRTv, a declarat că nu ştie nimic despre această acţiune în instanţă.

El a precizat că drepturile salariale trebuie plătite, amintind însă că situaţia financiară a Televiziunii Române este foarte dificilă.

"O să dăm faliment, probabil salariaţii nu se gândesc din ce o să plătim (...) Problema este dacă avem resurse. Mă gândesc dacă oamenii care se implică într-o asemenea acţiune se gândesc de unde o să plătim, pentru că suntem toţi în aceeaşi barcă", a spus Stelian Tănase. El a precizat că "există un precedent" şi trebuie plătită o diferenţă de bani, însă nu a făcut alte precizări cu privire la acest subiect.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • salariatii tvr au dreptate sa fie revoltati. majoritatea saalriilor sunt de mizerie , si asta dupa valuri successive de taieri si reducei de personal. daca sunteti nemultumiti ca telespectatori iesit la poarta televiziunii si ceeti demisia conducerii, adica aceeasi directori insurubati de ai buni pe scaune. aia fac grilele, de aia aveti emisiuni de 2 lei.nu simpli angajati fac legea in tvr. ..si apropos , multi salariati tvr vin din privat si stiu cum se munceste, problema e asa fii lasat sa iti faci meseria...in conducerea tvr sunt numai personaje dubioase, sau chiar interlopi, de genul lui Cristian Zgabercea, membru al grparii Mazare de la Constanta. oare cati stiti cat de capusata este TVR de oamenii astia? asa ca atunci cand cereti calitate, vedeti mai intai cui o cereti...
  • megatupeu.dupa ce ca au datorii cat casa, acum mai vor si salarii mari. dar duceti-va fratilor sa munciti la privat sa vedeti daca ramane unul singur angajat. de la mine n-o sa vedeti vreun ban. ca de unde majorare daca nu din banii prostului de contribuabil.
  • Dacă tot a fost invocat anul 2005, ei bine, haideți să ne aducem un pic aminte: în exact acel an, 2005, TVR1 se situa pe locul 2 in preferințele telespectatorilor, suflând în ceafa liderului ProTV; TVR2 se balansa pe locurile 4...5; iar TVR „in corpore” (1, 2 și Cultural) avea o cotă de piață de aproape 18%, imediat după ProTV cu cele aproape 24%. E adevărat că acel succes se datora și noii promisiuni făcute prin rebranding-ul din vara anului 2004 (dealtfel, o promisiune nerespectată în anii următori). Și, tot la fel de adevărat, Antena3 și KanalD (liderii de astăzi) nu apăruseră încă. După cinci ani, în 2010, cota de piață a TVR (1, 2, 3, Cultural, HD, Info) se bălăcea între 6% și, în zilele cele mai bune pentru TVR1 (locomotiva serviciului public), 8%.

    Și astăzi, după alți aproape cinci ani, cum mai stă TVR în audiența (a se citi ÎNCREDEREA) publicului?... Cele mai în măsură să răspundă sunt chiar audiențele publicate pe PaginaDeMedia. Mă înșel domnule Obae dacă spun că astăzi TVR1 se află, în zilele bune (dar fără fotbal, evident) pe locul 8 și TVR2 undeva pe 15, iar cota de piață a TVR undeva pe la 3%? Dacă memoria îmi joacă feste, corectați-mă.

    Așadar, în momentul de față avem o problemă simplă, și una complicată. Problema simplă sună așa: dacă o entitate economică „merge pe minus”, cap compas faliment, se măresc salariile angajaților? Răspunsul e la fel de simplu: nu. Problema complicată, însă, sună așa: este adevărat că e un cerc vicios perfect: TVR arată în halul care arată pentru că nu are bani, și nu are bani pentru că arată în halul care arată și, în consecință, nu merită mai mulți bani.

    Cum ieșim din această dilemă?

    Astăzi? Nicicum. Pentru că astăzi TVR este bun așa cum e. Pentru toți cei implicați: salariați, conducere, Parlament și Guvern. Iar TVR, așa cum arată astăzi, o poate târâi la nesfârșit. Neverending fucking story. Este exact ca în poveștile cu mătușa bogată aflată pe patul de moarte și înconjurată de nepoți netrebnici, puși pe jaf și căpătuială. Marea dramă e că, dacă în povești mătușa mai moare, aici mătușa n-are cum să moară și nu va muri nicicând, pentru că „mătușa” din povestea TVR e însuși Statul.

    Mâine? Poate. Dacă va exista voință politică și, mai presus de toate, nevoia reală a existenței în România a unui „Serviciu Public de Televiziune”, oricum se va fi numind. Astăzi, TVR (sau SRTV, după numele oficial) nu este un serviciu public de televiziune. Nu comportă niciuna din atributele de „serviciu public”. Este doar una dintre acele multe firme comerciale de stat aflate în agonia falimentului nedeclarat. Dar, slavă Domnului, că există amnistia fiscală!
  • Oamenii aduși de Stelian Tănase fac audienta, bănuiesc eu ca isi scot banii din publicitatea vânduta in timpul emisiunilor lor.
    Despre celelalte capete de acuzare nu cunosc detalii.
  • Ceva-ceva din bani s-ar recupera daca i s-ar imputa lui Stelian Tanase contravaloarea amenzii de la CNA (cazul caseta), cei 24.000 de euro platiti pentru un sondaj fantezist, onorariile Casei de avocatura Musat &Asociatii, onorariile imense platite lui Dinescu, lui Nistorescu, Mirunichii Munteranu si daca s-ar mai taia din leafa nejustificata a lui Tanase-infarct. Hai, vezi ca se poate, Stelica!

Trimite un comentariu