Skip to main content

Camera Deputaților, schimbări în ordonanța anti-rebate: și agențiile pot face contracte. Publicitarii, mulțumiți

 
Camera Deputaților, schimbări în ordonanța anti-rebate: și agențiile pot face contracte. Publicitarii, mulțumiți
Televizor

Foto: The Guardian
Foto: The Guardian

Publicitate

Ordonanta anti-rebate este din nou în dezbaterea Parlamentului. Deputații din Comisia de Cultură au amendat ordonanța emisă de Guvern în urmă cu un an și au lăsat posibilitatea ca agențiile de publicitate să intermedieze relația dintre clienți și canalele media, anunță Pro TV.

În plus, deputații din Comisia de Cultură au decis ca pe factura finală, publicitarii trebuie să-și declare comisioanele și discounturile, mai arată sursa citată.

În varianta inițială a ordonanței, contractul se făcea direct între client și postul de televiziune, agenția fiind doar intermediarul discuțiilor.

Gigel Știrbu, președinte în Comisia de Cultura Camera Deputatilor: „Am adoptat un amendament care e o cale de mijloc. În situația în care un trust media, o televiziune, dorește să facă un contract de furnizare publicitara cu o companie de publicitate, are această posibilitate. Dacă acea companie e reprezentata de către o agenție de publicitate, să existe și această posibilitate."

Reprezentanții agențiilor de publicitate susțin modificările propuse de deputați, mai menționează sursa citată.

Radu Florescu, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania: „Ordonanța de Urgență 25, în forma inițială, a avut un impact negativ asupra industriei de media, a generat birocrație în relațiile comerciale, a creat un mediu concurențial inechitabil pentru agențiile media și a creat o presiune crescută asupra agențiilor de publicitate mai mici și a dezavantajat pentru canalele TV mici sau străine."

Ordonanța de Urgență a ajuns în Parlament după ce președintele Traian Băsescu a cerut să fie reexaminată.

Ordonanța anti rebate a fost adoptată „peste noapte” de Guvern, în luna martie a anului trecut, fără a se consulta cu industria publicității, cea vizată de aceste măsuri. După un an cu acestă ordonanță în vigoare, cifrele de afaceri ale agențiilor de media s-au prăbușit, după cum paginademedia.ro a relatat AICI.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Tot Gigel Stirbu a motivat aceasta OUG de tot rasul, e clar ca omul nu se pricepe. Problema e ca sunt oameni care cred (si scriu) ca OUG e anti-rebate cand de fapt este pro-licitatii-luate-fara-probleme. Acest OUG este o gluma economica demna de Coreea de Nord, doar cei care n-au treaba cu bransa pot debita chestii gen "reglementare publicitate". Dar au tot dreptul pentru ca si publicitarii isi dau cu parerea despre agricultura, Spania...
  • Caragiale traieste. Cum e in politica asa e si in publicitate. Incepe campania electorala prin urmare ... Cotizati baieti . Cotizati. Mi-e rusine ca traiesc in tara asta.
  • Curat transparent. Peste noapte s-a modificat ordonanta care cat de cat reglementa publicitatea pe tv. Si mai ne miram ca nu functioneaza nimic in tara asta ?! Felicitari Radu Florescu. S-a jucat ca la turci. Rezultatul s-a stabilit la cabine. Gigel Stirbu, asul publicitatii din Olt, este expertul din industrie numarul unu. Caragiale pe bune.

Trimite un comentariu