Skip to main content

Instituția britanică de reglementare a presei a decis că Daily Mail a încălcat codul de bune practici, când a anunțat invazia românilor

 

Daily Mail Comisia din Marea Britanie care analizează plângerile împotriva presei a decis că tabloidul Daily Mail a încălcat codul de bune practici în ce privește acuratețea, cu știrea că românii și bulgarii au umplut autobuzele și avioanele cu destinația UK, la finalul anului, în așteptarea ridicării restricțiilor pe piața muncii, scrie HotNews.ro.

Publicitate

Anunțul a fost făcut de jurnalistul britanic Jon Danzig, care a verificat afirmatiile din articol si care scrie ca a depus 13 plangeri fata de publicarea acestui reportaj.

In consecinta, Comisia care analizeaza plangerile impotriva presei (Press Complaints Commission) a cerut tabloidului sa publice o clarificare. Aceasta a aparut pe 3 septembrie in editiile print si online ale Daily Mail.

Pe 31 decembrie 2013, Daily Mail a publicat un articol cu titlul: "Sold out! Avioane si autobuze pline de romani si bulgari care se indreapta catre Marea Britanie". In deschiderea articolului, publicatia nota ca bulgari si romani "s-au pregatit noaptea trecuta sa calatoreasca in Marea Britanie, in conditiile in care restrictiile de munca aici vor fi ridicate maine. Aproape toate zborurile din Romania spre Anglia sunt pline - chiar daca se spune ca o companie aeriana a majorat numarul, la cerere".

La 9 luni de la aparitia acestei stiri, Comisia din Marea Britanie care analizeaza plangerile impotriva presei (Press Complaints Commission) a decis ca Daily Mail a incalcat codul de bune practici in ce priveste acuratetea, scrie pe blogul sau jurnalistul britanic Jon Danzig. Acesta a verificat afirmatiile din articol si, alaturi de un jurnalist al publicatiei romane Gandul, a demontat in ianuarie 2014 o parte semnificativa a afirmatiilor din reportaj.

Jurnalistul britanic scrie ca a depus 13 plangeri impotriva reportajului Daily Mail, in urma carora Press Complaints Commission a hotarat ca "ziarul nu a reusit sa aiba grija sa nu publice informatii inexacte sau care induc in eroare" cititorul. Prin aceasta, tabloidul a incalcat un articol din codul etic al jurnalistilor.

Jon Danzig relateaza ca aceasta este una dintre ultimele decizii ale Press Complaints Commission (PCC), al carui loc va fi luat luni de un nou organism de reglementare a presei.

Pe de alta parte, aceasta este a doua decizie pe care comisia care analizeaza plangerile impotriva presei o ia referitor la articol. La inceputul anului, peste 80 de persoane au depus plangeri, insa la acea vreme institutia a decis ca nu este nevoie de alte masuri, avand in vedere ca Daily Mail a publicat o clarificare.

"Nu am fost multumit si am insistat ca PCC sa investigheze toate detaliile din cele 13 plangeri pe care le-am depus, realizate cu ajutorul Alinei Matis, editor externe al ziarului Gandul", scrie Jon Danzig.

 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu