Skip to main content

Moscova consideră "cenzură politică" interzicerea unor posturi de televiziune ruseşti în Republica Moldova

 
Moscova consideră "cenzură politică" interzicerea unor posturi de televiziune ruseşti în Republica Moldova
televizor

televizorMinisterul rus de Externe a condamnat marţi decizia Republicii Moldova de a interzice unele posturi de televiziune ruseşti din ţară, afirmând că aceasta este o "cenzură politică",  scrie Mediafax, care citează Moscow Times.

Publicitate

"Devine tot mai dificil să auzi voci care exprimă puncte de vedere alternative" la cele oferite de presa occidentală, în timp ce R.Moldova a urmat exemplul Ucrainei şi a restricţionat posturile de televiziune ruseşti.

"Nu putem privi decizia Consiliului pentru Coordonarea Transmisiei Radio şi de Televiziune de a restricţiona emisia posturilor de televiziune Canal 1, NTV şi Rossia-RTR decât ca pe o cenzură politică şi o încălcare gravă a dreptului la libertate", se arată în declaraţie.

Afirmând că decizia Guvernului moldovean contravine Convenţiei Europene a Drepturilor Omului, "care a trasat limitele libertăţii de exprimare", ministerul susţine că "scopul real al interzicerii este reducerea cererii (din partea publicului moldovean) de informaţie rusă".

În iulie, Republica Moldova a interzis emisia postului rus de televiziune Rossia-24. Ucraina a interzis, de asmenea, câteva canale ruseşti de la începutul conflictului din această ţară, afirmând că posturile ruseşti dezinformează.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • La fel ca in Rusia, daca nu lauda permanent guvernul si/sau presedintele si/sau parlamentul, orice televiziune este interzisa. Cand in rusia vor exista televiziuni libere, care contesta guvernul, presedintele si parlamentul rusiei, atunci si moldovenii si ucrainienii vor reanaliza transmiterea unor posturi rusesti in cele 2 tari. Pana atunci: "ciocu' mic".

Trimite un comentariu