Skip to main content

TOP BIZ. Golin Romania, McCann PR şi GMP PR, cele mai performante agenţii de PR din România

 

Screen Shot 2014-10-17 at 10.55.26 AMGolin România, McCann PR şi GMP PR conduc topul de performanţă în PR, realizat de Revisa Biz  împreună cu compania de cercetare de piaţă Unlock Market Research. Pentru studiu au fost analizate 36 de agenţii de PR active pe piaţa românească.

Publicitate

Cercetarea a fost desfăşurată în intervalul iulie – septembrie 2014 şi a luat în calcul datele financiare raportate de agenţiile de PR pentru 2013.

Screen Shot 2014-10-17 at 11.11.18 AM

Pe baza rezultatelor studiului, la Gala Biz PR Awards 2014 au fost acordate 10 premii:

  • Premiul pentru “Capacitatea de analiză şi identificare a nevoilor clientului: DC Communication
  • Premiul pentru “Capacitate de implementare”: McCann PR
  • Premiul pentru “Creativitate în PR”: MSLGROUP The Practice
  • Premiul pentru “Notorietate în PR”: Ioana Mănoiu, Managing Partner, GMP PR
  • Premiul pentru “Profitabilitate în PR”: Total PR
  • Premiul pentru “Constanţă în dezvoltare”: McCann PR
  • Premiul pentru “Cea mai rapidă ascensiune”: Chapter 4 România
  • Top Performanţă în PR – locul 3: GMP PR
  • Top Performanţă în PR – locul 2: McCann PR
  • Top Performanţă în PR – locul 1: Golin România

FEE. 26 din cele 36 de agenţii analizate au acceptat să-şi facă publice fee-urile încasate în anul 2013. Acestea variază, în funcţie de mărimea businessurilor, de la câteva zeci de mii de euro la peste 1,6 milioane de euro.

Procentele pe care fee-urile le reprezintă din totalul cifrelor de afaceri ale agenţiilor variază între 25% şi 100%. Cumulat, cifrele de afaceri ale celor 36 de agenţii de PR analizate se ridică la peste 36 de milioane de euro.

Suma fee-urilor declarate de cele 26 de agenţii este de peste 10 milioane de euro.

METODA DE CERCETARE. Topul de performanţă în PR, realizat de Biz şi Unlock Market Research, este rezultatul corelării a două clasamente, fiecare având pondere egală (50% - 50%):

topul performanţei în business, realizat prin corelarea a patru indicatori financiari:

  • cifra de afaceri din 2013 (33%),
  • suma totală a fee-urilor încasate în 2013 (33%),
  • profitabilitatea agenţiei -profitul înregistat în 2013 raportat la numărul de consultanţi din agenţie (17%) şi rata de creştere a cifrei de afaceri în 2013 faţă de 2012 (17%) şi
  • topul performanţei agenţiilor din perspectiva clienţilor, realizat pe baza răspunsurilor oferite de clienţi ai serviiciilor de PR.

Răspunsurile celor chestionaţi au vizat măsurarea a doi indicatori de percepţie cu ponderi egale (50% - 50%).

Primul indicator a rezultat din măsurarea a patru dimensiuni, folosite frecvent în evaluarea activităţii agenţiilor de PR: capacitatea de analiză (27%), capacitatea de implementare (27%), creativitatea (25%) şi capacitatea de raportate (21%). Procentele alocate corespund importanţei pe care clienţii o acordă fiecărei dimensiuni în parte. Al doilea indicator a rezultat din măsurarea percepţiilor clienţilor privind satisfacţia (25%), recomandarea (25%) şi performanţa (50%) agenţiilor cu care au lucrat.

Pentru studiu au fost analizate 36 de agenţii de PR active pe piaţa românească, acestea înscriindu-se în derularea acestui studiu prin completarea unui chestionar şi furnizarea de informaţii precum: numele acţionarilor, echipa de management, cifra de afaceri, profitul, suma fee-urilor încasate din servicii de consultaţă, echipa de consultanţi, portofoliul de clienţi, premiile câştigate pe parcursul anului 2013, media de vârstă şi experienţa în domeniu a membrilor echipei.

Studiul a fost desfăşurat în intervalul iulie – septembrie 2014 şi a luat în calcul datele financiare raportate de agenţiile de PR pentru 2013.

Rezultatele studiului şi toate clasamentele derivate din acesta, printre care Topul agenţiilor după cifra de afaceri şi Topul agenţiilor după valoarea fee-urilor încasate în 2013, precum şi Indexul Agenţiilor de PR, pot fi citite integral în Revista Biz nr. 271 şi, online şi pe www.revistabiz.ro.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus