Skip to main content

MAE salută Ziua Mondială a Televiziunii. Un studiu realizat de Samsung dezvăluie de ce iubesc oamenii televiziunea

 
Curved UHD
Curved UHD

Curved UHDMinisterul Afacerilor Externe (MAE) salută aniversarea Zilei Mondiale a Televiziunii, ca recunoaştere a importanţei acestei tehnologii de comunicare ce s-a dezvoltat în a doua jumătate a secolului al XX-lea şi care continuă să domine mass-media actuale, într-un comunicat de presă remis Paginademedia.ro.

Publicitate

La rândul său, Samsung, una dintre cele mai mari companii de electornice din lume şi un important producător de televizoare, dezvăluie într-un studiu recent motivele pentru care oamenii iubesc televiziunea atât de mult.

Telespectatorii europeni sunt foarte atenţi atunci când vine vorba de dezvăluirea liniei narative sau a secvenţelor importante dintr-un film. Potrivit unui studiului Samsung despre obiceiurile de vizionare TV, 71% dintre europeni (7 din 10 oameni) spun că nu le-ar dezvălui prietenilor secvenţe importante din acţiunea unui film, mai ales pentru că nici lor nu le-ar plăcea să li se întâmple asta.

Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, comunicatul de presă remis de Ministerul Afacerilor Externe cu ocazia Zilei Mondiale a Televiziunii. Mai jos găsiţi concluziile studiului realizat de Samsung.

"Ministerul Afacerilor Externe salută aniversarea Zilei Mondiale a Televiziunii, ca recunoaştere a importanţei acestei tehnologii de comunicare ce s-a dezvoltat în a doua jumătate a secolului al XX-lea şi care continuă să domine mass-media actuale.

Acum 25 de ani, pentru România şi pentru români, televiziunea a devenit simbolul libertăţii şi al democraţiei, imaginile Revoluţiei din decembrie 1989 făcând ocolul lumii în timp real şi reintegrând ţara noastră în geopolitica timpului.

În lumea contemporană, marcată de globalizare şi de dezvoltarea fără precedent a comunicării, televiziunea rămâne un mijloc esenţial de transmitere a informaţiei şi o constantă a vieţii cotidiene a fiecăruia dintre noi. Prin intermediul său, informaţia ajunge instantaneu pe toate continentele, oferind o platformă de dezbateri, creând curente de opinie, semnalând probleme sau evenimente semnificative, cu impact la nivel regional sau global. Relaţiile internaţionale fac adesea obiectul ştirilor, interviurilor şi documentarelor, informând populaţia asupra deciziilor majore şi a situaţiilor de criză.

Pe lângă rolul său informativ, televiziunea deschide uşile cunoaşterii indiferent că este vorba de politică, economie, cultură, istorie, geografie etc., demonstrând potenţialul educativ enorm pe care acest mijloc de comunicare îl deţine.

Televiziunile nu sunt numai instituţii sau industrii locale, ci părţi esenţiale ale unei reţele globale care conectează oameni, culturi, societăţi. Televiziunea este, fără îndoială, un simbol constant al comunicării şi un liant între noi şi restul lumii.

Tuturor oamenilor de televiziune le dorim astăzi, de Ziua Mondiala a Televiziunii, un sincer La mulţi ani!

CONTEXT:

În decembrie 1996, Adunarea Generală a Naţiunilor Unite a proclamat data de 21 noiembrie drept Ziua Mondială a Televiziunii, în semn de sărbătorire a zilei în care s-a desfăşurat primul Forum Mondial al Televiziunii.

Conceptul de aniversare a televiziunii a apărut ca simbol al recunoaşterii "impactului în continuă creştere pe care televiziunea îl are asupra luării de decizii prin direcţionarea atenţiei, la nivel mondial, asupra conflictelor şi ameninţărilor la adresa păcii şi securităţii", precum şi al recunoaşterii "rolului său potenţial în consolidarea focusului pe alte probleme majore, inclusiv pe cele economice şi sociale"."

Concluziile studiului realizat de Samsung pentru Ziua Mondială a Televiziunii:

Screen Shot 2014-11-21 at 2.39.23 PM

  • 71% dintre europeni (7 din 10 oameni) spun că nu le-ar dezvălui prietenilor secvenţe importante din acţiunea unui film, mai ales pentru că nici lor nu le-ar plăcea să li se întâmple asta.
  • Studiul sugerează că fanii TV aleg să se bucure treptat de emisiunile lor preferate, 52% (peste jumătate) din europeni preferând să urmărească episoadele pe rând. Totuşi, italienii şi elveţienii se clasează în fruntea clasamentului celor care urmăresc mai multe episoade consecutiv, cu 60% respectiv 62% dintre locuitori.
  • Europenii sunt foarte discreţi atunci când vine vorba de dezvăluirea secvenţelor importante sau acţiunii unui film. 36% dintre ei au declarat că şi-ar întreba prietenii dacă au văzut deja episodul înainte să discute cu aceştia despre acţiunea lui. În plus, 18% dintre ei au spus că ar fi extrem de deranjaţi dacă altcineva le-ar dezvălui acţiunea unui film sau dacă ar afla-o întâmplător de pe reţelele sociale, iar 15% dintre europeni ajung să ignore reţelele sociale, revistele, ziarele şi posturile radio dacă ştiu că acestea prezintă „secrete” TV.
  • Studiul arată că 50% din telespectatorii europeni spun că urmăresc programe TV pentru a evada din rutina zilnică, dar această evadare are şi părţile ei negative. 46% dintre ei sunt implicaţi emoţional atât de puternic încât suferă atunci când serialul lor preferat ajunge la final. 51% dintre ei se orientează către alte programe TV după finalizarea serialului preferat, iar 16% (unul din şase) au declarat că simt nevoia de „a umple golul” rămas cu un alt serial. În plus, deşi momentele de suspans sunt foarte importante pentru europeni, 43% dintre ei au declarat că nu suferă prea mult atunci când personajului lor preferat i se întâmplă lucruri rele, şi doar 33% dintre ei rămân tensionaţi atunci când un episod se termină în suspans. Aproape jumătate (45%) sunt atât de concentraţi încât devin nervoşi sau frustraţi dacă sunt întrerupţi în timp ce se uită a televizor.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus