Skip to main content

Piaţa de cablu a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 723,6 milioane de euro, în creştere faţă de 2012. Numărul firmelor de cablu, în scădere

 
Piaţa de cablu a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 723,6 milioane de euro, în creştere faţă de 2012. Numărul firmelor de cablu, în scădere
Televizor

TelevizorPiaţa de cablu a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 723,6 milioane de euro, în creştere faţă de 2012, în condiţiile în care numărul de companii active pe piaţă s-a redus semnificativ, iar bilanţul financiar general pe industrie a fost negativ, potrivit unui comunicat remis Mediafax.

Publicitate

Aceste concluzii se desprind din Anuarul Media Expres pe 2014-2015, realizat de Media Expres, revista industriei de cablu din România.

Aflat la cea de-a 11-a ediţie în actualul format, anuarul conţine o serie de cifre despre companiile de cablu, care relevă, printre altele, că numărul companiilor de distribuţie TV active pe piaţă a scăzut la 317 la sfârşitul acestui an faţă de 382 în 2013. Anuarul înregistra 630 de companii de cablu active pe piaţă în anul 2008.

În anul 2013, cifra de afaceri pe industria de distribuţie TV a fost de 723,6 milioane de euro (la un curs mediu în 2013 de 4,41 lei pentru un euro), în creştere faţă de 697,7 milioane de euro (curs: 4,45 lei), în 2012, şi faţă de 672,7 milioane de euro, în 2011 (curs: 4,52 lei).

Bilanţul contului de profit pe total industrie a fost din nou negativ, de -65,6 milioane de euro, o situaţie mai rea ca în anul 2012, când a înregistrat -38,9 milioane de euro, dar mai bună decât în 2011, când pierderea se situa la -90 de milioane de euro.

Cifra de afaceri pe industrie nu include cifra de afaceri a Telekom, care derulează activitatea de distribuţie prin cablu în principal prin SC NextGen Communications SRL şi Orange România (care a lansat platforma Orange TV în vara lui 2013 şi are în jur de 110.000 de abonaţi, n.r.). Pe de altă parte, potrivit comunicatului, o bună parte din venituri sunt din telefonie şi internet, multe dintre companii oferind pachete integrate de servicii.

În topul 10 al companiilor, ordonate după cifra de afaceri în 2013, conduce Orange România SA, cu 4.337.177.113 lei şi un profit net de 500.809.864 de lei. Pe locul al doilea se situează RCS&RDS SA, cu o cifră de afaceri de 2.102.193.788 lei (o pierdere de 13.781.869 de lei), iar pe locul al treilea se află UPC România SRL, cu o cifră de afaceri de 455.635.022 de lei (pierdere de 257.769.963 lei).

Clasamentul companiilor este continuat de Digital Cable Systems SA (o cifră de afaceri de 167.553.057 de lei şi o pierdere de 14.307.005 lei), NextGen Communications SRL (o cifră de afaceri de 101.140.156 de lei şi o pierdere de 13.018.647 de lei), Focus Sat România SRL (o cifră de afaceri de 69.716.015 de lei şi o pierdere de 14.086.306 lei), Direct One SA (o cifră de afaceri de 45.778.531 de lei şi un profit de 7.649.766 de lei), Ines Group SRL (o cifră de afaceri de 23.478.868 de lei şi un profit de 3.487.230 de lei), GMB Computers SRL (o cifră de afaceri de 17.118.161 de lei şi un profit de 1.199.839 de lei) şi TV SAT 2002 SRL (o cifră de afaceri de 8.179.533 lei şi un profit de 1.240.571 de lei).

Anuarul prezintă structura pieţei de distribuţie TV pe regiuni, urmează capitolele dedicate operatorilor de cablu (listaţi cu cifrele de afaceri şi profitul sau pierderea), televiziunilor străine cu difuzare în România, licenţele româneşti prin satelit, cablu şi terestre (care vor înceta să emită în iulie 2015, o dată cu tranziţia la televiziunea digitală terestră), platformele DTH şi distribuitorii de televiziune şi video la cerere, prin internet.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu