Skip to main content

Categorie nouă în măsurătorile radio: “Mai mult de un post de radio ascultat”. Câți ascultători sunt aici

 

Foto: GazetadeCluj.ro
Foto: GazetadeCluj.ro

Publicitate

Ultimele măsurători radio au venit cu o nouă categorie, explică Asociația pentru Radio Audiență - ARA. Este vorba de “mai mult de un radio ascultat”.

Câți români se înscriu aici?

Categoria “mai mult de un post de radio ascultat” răspunde la întrebarea “ce post de radio ați ascultat pentru cel puțin cinci minute, indifferent dacă ați ascultat la un aparat de radio, la televizor, pe internet, pe telefonul mobil sau pe iPod”.

NAȚIONAL. Potrivit măsurătorilor, această categorie a adunat aproape un milion de ascultători la nivel național. Cei un milion de români “declara că au ascultat mai multe posturi de radio, dar nu pot preciza nici ordinea în care le-au ascultat și nici durata de ascultare a acestora”.

URBAN. La nivel urban, în această categorie sunt 757.000 de ascultători.

BUCUREȘTI. În Capitală, 166.000 de ascultători aleg mai multe posturi de radio.

Acești ascultători nu se regăsesc în audiența celorlate posturi de radio.

“Introducerea acestei categorii a influentat cota de piata aferenta radiourilor masurate, insa nu a influentat variatia indicatorilor de audienta generala”, explică Asociația pentru Radio Audiență.

În același document, ARA detaliază metodologia folosită la măsurători:

Masurarea audientei radio se face folosind un mix de metode de culegere a datelor: intervievarea prin telefon (atat fix cat si mobil) si intervievarea face-to-face (metodologie aplicata doar pentru o parte din interviurile realizate in rural). In urban, 65% dintre intervievati sunt contactati pe telefonul mobil, diferenta de 35% fiind intervievati pe fix.

Totodată, ARA menționează că, la nivel național, chiar dacă populația de referință luată în calcul (universul) este mai mică (17,8 milioane de români în 2014, față de 18.9 milioane în 2013), consumul de radio general nu a scăzut, în termeni procuentuali.

2014

Valul de primăvară(13 ianuarie – 27 aprilie 2014) Valul de vară(28 aprilie – 17 august 2014) Valul de toamnă(01 septembrie – 21 decembrie 2014)
Ascultători de radio (procent) 62,4% 64,2% 63,4%
Ascultători de radio(mii persoane) 11.104,5 11.438,6 11.291,1

2013

  Valul de primăvară(14 ianuarie -28 aprilie 2013) Valul de vară(29 aprilie – 18 august 2013) Valul de toamnă(02 septembrie – 22 decembrie 2013)
Ascultători de radio (procent) 60,5% 62,1% 62,7%
Ascultători de radio (mii persoane) 11.483,6 11.789,1 11.885,9

Vedeți datele de audiență de la ultimele măsurători radio, aici.

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu