Skip to main content

Peste 50 de cereri de înregistrare a mărcii "Je suis Charlie" au fost depuse în Franţa. Unii au cerut marca pentru extinctoare, cântare și tricouri

 

Je suis CharlieMai mulți francezi cu spirit mercantil au exploatat spiritul tragic al recentelor evenimente de la Paris. Mai bine de 50 de cereri de înregistrare a mărcii Je suis Charlie au fost depuse la Institutul național de proprietate intelectuală din Franța (omologul OSIM din România), după atentatul asupra sediului jurnalului de satiră Charlie Hebdo, notează Le Figaro.

Publicitate

Logo-ul "Je suis Charlie" - trei cuvinte în alb și gri, pe un fond negru, care reproduc desing-ul titlului săptămânalului de satiră și care au făcut înconjurul lumii în aceste zile - a devenit ținta mai multor încercări de exploatare comercială.

Prima încercare de înregistrare a acestei mărci a fost făcută duminică. Imaginea ei a fost distribuită pe Twitter. Autorul solicitării de înregistrare a mărcii "Je suis Charlie" a făcut această cerere pentru clasa de produse "aparate și instrumente științifice", dar și cântare, extinctoare și tocuri pentru ochelari.

200 de euro pentru o cerere online

Procedura de înregistrare a unei mărci la Institutul național de proprietate intelectuală din Franța (INPI) costă 200 de euro pentru o cerere online (225 de euro pentru o cerere tipărită) și include până la trei clase de produse sau servicii. Fiecare clasă suplimentară costă 40 de euro.

Contactat de AFP, OSIM-ul francez a declarat luni că deocamdată nu este în măsură să confirme numărul cererilor de înregistrare pentru marca "Je suis Charlie", dar a subliniat faptuă că mai multe detalii despre aceste solicitări vor fi publicate pe site-ul insituției în patru săptămâni de la depunerea formularului.

În mod obișnuit, înregistrarea unei mărci la INPI durează mai multe luni și poate fi realizată doar dacă nu sunt depuse opoziții.

Produse inscripționate cu "Je suis Charlie" sunt deja la vânzare

Numeroase produse (tricouri, autocolante, insigne), care afișează celebrul logo marcat de tristele evenimente petrecute săptămâna trecută, sunt deja la vânzare pe internet.

Unii, cum ar fi eBay și Amazon, au fost de acord să doneze comisioanele pentru săptămânalul de satiră, în timp ce alții au eliminat astfel de produse din magazinele lor online, mai relatează Le Figaro.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu