Skip to main content

IAA, ofensivă în presa scrisă. Scrisoarea deschisă împotriva ordonanței anti-rebate, în șase ziare. Urmează o campanie online si panouri în jurul Parlamentului

 
IAA, ofensivă în presa scrisă. Scrisoarea deschisă împotriva ordonanței anti-rebate, în șase ziare. Urmează o campanie online si panouri în jurul Parlamentului
IAA, scrisoare in presa

IAA - International Advertising Association se luptă cu toate armele împotriva ordonanței anti-rebate: publicitate în ziare și panouri publicitare. Sase ziare publica azi scrisoarea deschisă a asociației. IAA, în calitatea sa de asociație profesională a companiilor din industria de marketing și comunicare, se opune cu înverșunare amendamentului adus de Comisia de Cultura si Media din Senat ordonanței anti-rebate (OUG 25/2013), prin care agențiile nu vor mai avea dreptul să factureze.

Acest amendament al Senatului este, potrivit scrisorii IAA, "restrictivă pentru piața liberă" pentru că "a dus la îngrădirea dreptului clienților și a televiziunilor de a opera prin intermediul agențiilor de media sau a regiilor, blocând accesul companiilor la rolul și serviciile cu valoare adăugată asigurate de acestea eliminând, practic, instituția intermediarului din procesul de cumpărare a publicității TV".

Publicitate

IAA promovează revenirea la o formulă anterioară (adoptată de deputați), prin care posturile TV pot alege dacă lucrează cu agenția sau direct cu clientul.

Mihai Bârsan, presedintelee IAA, a explicat pentru Paginademedia.ro că va urma si o campanie outdoor si online. Publicul țintă: senatorii.

"Scrisoarea publicată azi în ziare este parte a unei campanii prin care industria de publicitate încearcă să-i convingă pe senatori să nu voteze amendamentul. Vom avea și bannere online, dar și o campanie în jurul Parlamentului pentru că publicul nostru țintă sunt senatorii", a declarat, pentru Paginademedia.ro, Mihai Bârsan - președintele International Advertising Association în România.

"Tratăm parlamentarii ca pe un public țintă pe care trebuie să-l convingem de argumentele noastre", a adăugat el.

Care va fi mesajul campaniei outdoor și online?

"Mesajul este unul de principiu: nu este normal într-o țară să îți impună statul cu cine să faci contracte. Într-o economie liberă statul nu-ți spune cu cine să faci contract sau că într-o economie liberă legea este egală pentru toți. Sunt câteva principii.

Pentru că publicul țintă sunt senatorii, parlamentarii, am ales această variantă, dar și titlurile pe care credem noi că ei le citesc. Pe lângă această campanie, vom continua dialogul cu parlamentarii, cu membrii Comisiei de Cultură. Nu există o relație de conflict între noi și cei din Comisie (Comisia de Cultură a Senatului - n.r.), vreau să punctez clar acest lucru", a mai spus Mihai Bârsan pentru Paginademedia.ro.

Adevărul, Evenimentul zilei, România Liberă, Gazeta Sporturilor, Ziarul Financiar și Bursa au alocat ample spații publicitare scrisorii IAA adresată Senatului României referitoare la OUG 25/2013 de modificare a Legii Audiovizualului. În fiecare dintre cele șase publicații tipărite, textul IAA este marcat cu "publicitate".

Ce spune scrisoarea IAA, dată ieri spre publicare

Asociația Agențiilor de Publicitate cere Senatului printr-o scrisoare publică să revină la forma ordonanței „antirebate” care a fost adoptată de Camera Deputaţilor cu anumite modificări față de varianta inițială votată de Guvern în aprilie 2013, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

„Incepand cu Aprilie 2013, aplicarea OUG 25/2013 a impus relatii contractuale directe intre televiziuni si clientii de publicitate igorand dreptul constitutional al companiilor de a-si alege liber partenerii contractuali. Ordonanta a dus la ingradirea dreptului clientilor si a televiziunilor de a opera prin intermediul agentiilor de media sau a regiilor, blocand accesul companiilor la rolul si serviciile cu valoare adaugata asigurate de acestea eliminand, practic, institutia intermediarului din procesul de cumparare a publicitatii TV”, se arată în scrisoarea publică a IAA.

„Comisia de Cultura si Media din Senat nu a mentinut forma adoptata de Camera Deputatilor revenind la forma anterioara, restrictiva pentru piata libera, in pofida punctelor de vedere exprimate de industrie dar si de unele autoritati de stat in cadrul procesului de consultare care a avut loc”, au mai menționata aceștia.

IAA cere Senatului să voteze împotriva adoptării ordonanței publicității 25 din 2013 sau să o retrimită la Comisia de Cultură și Media pentru reluarea discuțiilor și adoptarea ei într-o formă capabilă să elimine efectele negative cu care ne confruntăm.
Anul trecut, Comisia de Cultură din Camera amendase ordonanța emisă de Guvern, lăsând posibilitatea ca agențiile de publicitate să intermedieze relația dintre clienți și canalele media.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu