Skip to main content

RAPORT. Profitul Ringier a crescut cu 20% în România. De unde? Jumătate din digital, jumătate din print. Cifrele grupului în lume

 
RAPORT. Profitul Ringier a crescut cu 20% în România. De unde? Jumătate din digital, jumătate din print. Cifrele grupului în lume
ringier

BILANȚ. Profitul grupului Ringier în România a crescut cu 20% în 2014, comparativ cu 2013, a declarat pentru Paginademedia.ro Mihnea Vasiliu, director general al companiei care editează titluri precum Libertatea, Unica și Elle și site-urile eJobs și sportnews. În același timp, cifra de afaceri a crescut cu 5-10%, a continuat managerul companiei.

Publicitate

Compania elvețiană a publicat recent datele financiare la nivel internațional. Înainte de cifrele globale, ce s-a întâmplat în România.

De unde a venit creșterea pe piața românească?

"Jumătate din profit a venit din zona tradițională, jumătate din activitățile de digital", a explicat pentru Paginademedia.ro Mihnea Vasiliu. "Achizițiile din online au avut o contribuție importantă la profitabilitatea companiei, dar și printul rămâne o sursă consistentă de profit", a precizat el, făr a preciza sumele absolute.

În anul 2013, Ringier România a avut un profit operațional înainte de taxe, deprecieri și amortizări (EBITDA) de patru milioane de euro, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. Cu creșterea de 20%, rezultă o cifră de aproape cinci milioane de euro pentru anul 2014.

În 2013, veniturile Ringier erau de 32 milioane de euro. Cu creșterea de 5-10%, în 2014 veniturile companiei în România totalizează aproximativ 35 de milioane de euro.

Raportul global al Ringier menționează pentru România rolul părții de digital. "Creștere constantă", menționează raportul despre România, fără a da detalii despre cifre. Trendul vine din online: site-urile eJobs, sport-news, libertatea.ro și unica.ro.

Din raport:

"În România, dificultățile continue cu care se confruntă distribuitorii de presă continuă să afecteze tirajele. Piața de publicitate rămâne stabilă. Mulțumită unui portofoliu solid de branduri, Ringier România continuă să înregistreze o creștere constantă. În 2014, compania a putut din nou să crească ponderea veniturilor generate de media digitale, în special pe seama eJobs.ro, sport-news.ro și a prezenței online a principalelor titluri tipărite, Libertatea și Unica. Un succes notabil pentru Ringier România a fost lansarea ediției românești a Glamour, care a permis companiei să devină principalul editor pe segmentul premium al revistelor pentru femei".

Cifrele globale ele Ringier: venituri de peste 800 de milioane de euro în toată lumea

Grupul elvețian Ringier a înregistrat anul trecut venituri de circa 822  milioane de euro* (988,5 milioane de franci elvețieni), potrivit raportului companiei. Din totalul veniturilor, 32,1% au venit din afacerile digitale. În 2013, veniturile totale erau de 831,2 milioane de euro. În ultimul an însă, grupul elvețian și-a vândut operațiunile din Cehia.

În Europa Centrală, veniturile au fost puțin peste 200 de milioane de euro,  cu aproape 41,6 milioane de euro. Raportul precizează că una dintre cauze este vânzarea operațiunilor din Cehia (care au ieșit din portofoliul Ringier la începutul lui 2014).

  • Rezultatul EBITDA pentru 2014, pe tot grupul internațional, a fost de circa 68,4 milioane de euro* (82,3 milioane de franci elvețieni), în scadere de la 100,3 milioane de euro** (123,1 milioane de franci elvețieni), cât era în 2013.
  • Pe de alta parte, investitiile Ringier s-au ridicat, anul trecut, la 298,3 milioane de euro* (359,8 milioane de franci), comparativ cu doar 57 de milioane de euro** (70 de milioane de lire sterline) în 2013.

*Cifrele au fost convertite din franci elvețieni în euro, la cursul valutar din 31 decembrie 2014.

** Cifrele au fost convertite din franci elvețieni în euro, la cursul valutar din 31 decembrie 2013

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu