Skip to main content

Ema Prișcă, scrisoare deschisă în cazul Carrefour, pitchul cu 85 de companii: E o ofensă. Vădește o lipsă crasă de profesionalism

 

POZIȚIE DURĂ.  "Este o ofensă", spune Ema Prișcă, Art Directors Club România despre pitchul la care Carrefour a invitat 85 de agenții din piață, licitație despre care Paginademedia.ro a scris aici. "Industria de advertising din România - ca produs strategico-creativ și ca practici face parte din elita europeană" spune Ema Prișcă, președintele Art Directors Club România într-o scrisoare deschisă adresată lui Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania.

Publicitate

Ema Prișcă este categorică: "este o crasă lipsă de profeionalism".

"Inițiativa Carrefour România de a invita la o licitație de strategie și creativitate publicitară 85 de agenții vădește o lipsă crasă de profesionalism, contrastantă cu dezvoltarea mentalităților industriei noastre și este totodată o ofensă adusă tuturor membrilor industriei de advertising."

"Carrefour România a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agențiilor", spune Ema Prișcă. Cum?

La prezentare au fost 200 de seniori din publicitate, al căror preț pe orele pierdute la prezentarea de la Hotelul Pullman: "200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h".

"Vă ofer posibilitatea să arătați că regretați consecințele maligne ale inițiativei Carrefour România și vă invit să donați cei 40.000 de euro, Școlii ADC*RO, care de șapte ani pregătește oameni de creație și unde membrii ADC România lucrează pro bono și Școlii IAA, care educă viitorii oameni de strategie și de client service", spune Ema Prișcă în finalul scrisorii deschise.

Reamintim că, ieri, de la ora 10.00, profesioniști din 50 de agenții – full service, shopuri de creație, agenții de digital - s-au întâlnit la hotel Pullman, la chemarea Carrefour. Chemarea masivă a atras supărarea publicitarilor și o ploaie de ironii, după cum Paginademedia.ro a scris aici.

Integral, scrisoarea semnată de Ema Prișcă:

În atenția domnului Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania

Domnule Dernoncourt,

Vă scriu în numele Art Directors Club Romania, asociația profesională a oamenilor de creație din industria de advertising, care întrunește 37 de directori de creație români de la cele mai prestigioase agenții de publicitate. Art Directors Club Romania este parte a Art Directors Club Europe și parteneră D&AD UK.

România este penultima forță economică a Uniunii Europene, dar ocupă locul 11 în topul creativității europene, conform Eurobest, cel mai mare festival european de creație publicitară.

Agenții din România au fost desemnate de patru ori “Agenția Noii Europe” în cadrul festivalului de creație regional Golden Drum, perfomanță care desemnează România drept țara cu cea mai creativă creație publicitară din Europa Centrală și de Est.

De asemenea, creativii români sunt cei care au dezvoltat și dezvoltă concepte și execuții la nivel regional pentru clienți și branduri de prestigiu precum Procter&Gamble, Renault și Coca-Cola.

Vă ofer aceste informații ca să înțelegeți că industria de advertising din România - ca produs strategico-creativ și ca practici face parte din elita europeană. Ca să înțelegeți că inițiativa Carrefour România de a invita la o licitație de strategie și creativitate publicitară 85 de agenții vădește o lipsă crasă de profesionalism, contrastantă cu dezvoltarea mentalităților industriei noastre și este totodată o ofensă adusă tuturor membrilor industriei de advertising.

Suntem în profund acord cu opinia domnului Jerome Bedier, Secretar general și Deputy CEO Carrefour Worldwide care sublinia că poziția de lider a Carrefour în categoria retail înseamnă nu doar cea mai mare cifră de afaceri, ci și responsabilități față de toți stakeholderii companiei Carrefour, printre care suntem și noi, partenerii de comunicare.

Pentru că aveți background de CFO, iar cifrele vă ajută, poate, să înțelegeți mai bine o situație, Carrefour România a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agențiilor: 200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h.

Vă ofer posibilitatea să arătați că regretați consecințele maligne ale inițiativei Carrefour România și vă invit să donați cei 40.000 de euro, Școlii ADC*RO, care de șapte ani pregătește oameni de creație și unde membrii ADC România lucrează pro bono și Școlii IAA, care educă viitorii oameni de strategie și de client service.

Vă mulțumesc pentru atenție,

Ema Prișcă
Președinte ADC România

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Cei care au deschis vreodata un manual de economie au aflat cate ceva despre nevoi si resurse. Si despre pozitionare in negocierea pretului - asta e putin mai complicata.
    Traducere: Carrefour = pozitie dominanta in piata in 2015 a.d.
    Restul e tacere ;)
  • în rețeaua Carrefour ( fr.) se găsește produsul PITCH - cu gust de ciocolata - pungi de 8, 12 sau 16 brioșe. Probabil ca monsieur Ioan Botezatorul ... de la Carrefour a invitat 2,35 "top seniors" {sic!} x 85 de agenții pentru a nu fi confundat pitch-ul de la Pullman cu punguțele pline cu brioșe de cacao ... Si o scăpare a madamei Prișcă - nu a luat în calcul și costurile de transport generate pentru deplasarea celor 200 !

    Si eu care credeam ca o reclamă, ca să vândă, trebuie să fie credibilă, chiar și într-o INTERSECTIE ... (pour les connaisseurs)
  • Citeva comentarii vazute din partea cealalta a baricadei. Industria e asaltata mereu de publicitari care vor sa prinda si ei cite un copanel, un pliant, un eveniment, ceva. Este o pierdere de timp si pentru clientul avizat, dar la asta nu se gindeste nimeni. In plus, toti cei care vin sa se prezinte o fac gratis. Carrefour a dorit sa isi selecteze o agentie noua si asta a revoltat "creativii". In primul rind, toata lumea a primit o sansa - egoul unor a fost atins ca nu s-a mers pe principiul clubului inchis.In al doilea rind a fost o prezentare a ceea ce doreste Carrefour, nimeni nu atrebuit sa prezinte nimic. E absurd sa ceri bani pentru ca ai particcipat la o prezentare unde nu a trebuit sa livrezi nimic. In al treile rind, toti cei care s-au dus acolo au facut-o pentru buget - toti stiu ca e vorba de un retailer mare si au visat la un buget gras, nu la partea de creativitate. "Simbata asta zacusa cu 2,99" si "De 1 mai primesti o bere daca iei doua caserole de mici" sunt temele Carrefour.
  • Vremurile alea au trecut de mult si in tarile nebananiere. Daca pitchul a fost liber, s-a prezentat cine a avut sa cistige accountul, nimeni nu a fost obligat. Cine avea treaba pina peste cap de facturat la clienti sigur nu avea de ce sa fie acolo.
  • Le-as recomanda seniorilor sa aiba grija la alimentatie, sa nu se constipe, ca daca stau 30 min pe WC au pierdut 50 euro dintr-un foc!
  • Flash mob? Cine minte, cine insala? Sarmale cu Coca-Cola? Cremwursti cu salata? Ca la mama, ca la tara? Consumati rosii care combat cancerul? Etc...
  • Si eu as fi facut la fel. Daca pot sa-i aduc pe toti la un test, de ce nu. Mofturosii astia, chipurile de 100 de euro pe ora, care de fapt sunt de maximum 15 euro ora, nu si-ar fi miscat fundul daca erau preplatiti cu 20 euro pe ora. Ei se evalueaza la 100, dar vine Carrefour si le trage o realitate peste nas, iar realitatea-i doare.
  • care 100 de euro pe ora?:))))) un copy junior primeste - 500 de euro pe luna, un copy senior 1000-1500 de euro pe luna, un art-2000. cine are mai mult e de 2000...e considerat star. eu am lucrat ca producator peste 100 de reclame si am vazut oameni din publicitate de m-am saturat. niste tinerei cu fumuri in cap care vin si mananca pe banii clinetului. la filmari se gandesc doar la mancare si cer inaintea filmarii meniul. odata au cerut in timpul filmarii pate de gasca si gem. un om de la productie a cautat 2 ore pateul frantuzesc, fir-ar el sa fie de pateu. au zis ca n-au mancat niciodata si au considerat ca e timpul sa o faca pe banii de la productie, adica pe banii clientului. publicitari= o gasca de pusti antipatici (unii de peste 40 de ani)carora nu le vezi corpul din cauza fumurilor din cap.
  • De atata "creativitate" mi se face greata si ma apuca dracii de cate ori nu apuc sa opresc televizorul si mai vad cate o reclama, care de care mai cretina. Nu aveti idee cate produse boicotez din cauza reclamelor deosebit de idioate, nesuferite sau de-a dreptul scarboase, incepand cu bonux pana la scarbosenia recenta mcdonalds. O curva de lux poate ca merita 100 euro pe ora, porcii astia nu.
  • Ema ar trebui sa se uite putin si in curtea agentiilor, a acelor agentii care trateaza presa cu dispret... care impart bugete de la clienti [gen carrefour] dupa cum vor ele, pe prieteniile lor, rubedenii si alte asemenea creaturi. asa ca, o meritati din plin..
  • Cei de la Catena lucrează cu oamenii casei și pe alocuri cu ideile celor pe care îi angajează pentru spoturi (Stela, Arșinel, Enache, Nico și alții), nu apelează la agențiile de publicitate.
    Cea mai dură replică a Carrefour ar fi să refuze toate agențiile și să își facă propria lor echipă de creație publicitară.
  • Banc.

    Dupa scanfalul Carreffour, in agentiile mari s-a interzis sa porti mai mult de o bricheta la tine. Ca daca ai doua s-ar putea sa se simta jignite sa plece acasa si apoi sa ceara 200€ ca Ema pe timpul pierdut.
  • Măi ”publicitarilor”...v-ați îngrămădit ca oile acolo...deși cam știați ce vi se va ”servi”.
    Nu v-a plăcut ”meniul” ori șepcuțele, pixurile, tricourile și promoționale primite nu v-au convenit. Sau să înțeleg că cei 200 euro pe care i-ați primit - și nu ați eliberat bon fiscal pentru ei - a fost doar un mizilic pentru voi. Donați voi banii aceia, pe care considerați că i-ați primit nemeritat...să nu vă murdăriți cu ei...

Trimite un comentariu