Skip to main content

Analiză Digital Marketing. Bannerele standard rămân cele mai populare forme de publicitate online din estul Europei. Polonezii dau click cel mai des pe reclame. Rata de click din România

 
Analiză Digital Marketing. Bannerele standard rămân cele mai populare forme de publicitate online din estul Europei. Polonezii dau click cel mai des pe reclame. Rata de click din România
Stock

Sursa foto: Hepta
Sursa foto: Hepta

Publicitate

SECȚIUNE SPECIALĂ. Bannerele standard rămân cele mai populare formate de publicitate online din campaniile derulate in Europa Centrala si de Est. Aceeași situație este și în România. Cea mai mare rata de click este inregistrata de bannerele de tip rich media, iar utilizatorii din Polonia sunt cei care dau click cel mai des pe reclame, potrivit raportului gemiusAdMonitor.

Concluzii din raportul Gemius:

In Romania, peste 90% dintre campaniile online folosesc bannere standard. Trendul din regiune se reflecta si pe piata romanesca, astfel incat bannerele de tip rich media castiga tot mai mult teren si le intalnim in peste 25% dintre campanii, alaturi de formatele standard.

Cele mai populare tipuri de rich media sunt:

Interstitial (16% dintre campanii)

Video (4.79%din campanii)

Preroll și Expand (1.68% din campanii).

In topul formatelor gasim bannerele de: 300 x 250 (56% dintrecampanii), 728 x 90 (49% din campanii) si 160 x 600 (25% din campanii).

In majoritatea tarilor analizate, peste 80% din tread-urile online sunt bannere standard. Pe de alta parte, bannerele de tip rich media devin din ce in ce mai populare si, in functie de tara, intalnim continut multimedia in diverse proportii. De exemplu doar 10% dintre campaniile din Estonia si Slovenia au bannere rich media in timp ce 42% dintre campaniile derulate in Croatia si Cehia folosesc continut multimedia.

Gemius 1

In Romania, peste 90% dintre campaniile online folosesc bannere standard. Trendul din regiune se reflecta si pe piata romanesca, astfel incat bannerele de tip rich media castiga tot mai mult teren si le intalnim in peste 25% dintre campanii, alaturi de formatele standard.

Gemius 2

 

*Campaign share= procentul campaniilor in care se foloseste un anumit format de banner din totalul campaniilor
Impression share= procentul de afisari al unui format de banner din totalul afisarilor
CTR= rata de click; numarul de click-uri impartit la numarul de afisari din toate campaniile analizate
Average CTR= media neponderata a valorilor CTR din toate campaniile analizate.

Media cea mai ridicata a ratei de click din regiune se inregistreaza in Polonia (0.68%), iar cea mai scazuta in Serbia (0.16%). In Romania Average CTR-ul este de 0.40%.

Gemius 3

CTR= rata de click; numarul de click-uri impartit la numarul de afisari din toate campaniile analizate
Average CTR= media neponderata a valorilor CTR din toate campaniile analizate.

La nivel de regiune, bannerele de tip rich media genereaza o rata de click mai mare decat cele standard. Aceeasi situatie o regasim si in Romania unde bannerele standard au un CTR de 0.19 %, in timp ce continutul multimedia atinge 1.04%.

Gemius 4

gemiusAdMonitor este un raport periodic realizat de Gemius, bazat pe rezultatele studiilor gemiusDirectEffect si AdOcean. Raportul prezinta o gama larga de indicatori pentru campaniile online din Europa Centrala si de Est, printre care profilul socio-demografic al utilizatorilor care genereaza afisari si click-uri, cele mai populare formate publicitare utilizate in campanii, rata de inscreen, rata de click din fiecare tara monitorizata. Sunt analizate in raport campaniile online derulate in trimestrele 3 si 4 din 2014 in Polonia, Ungaria, Slovacia, Letonia, Ucraina, Bulgaria, Lituania, Slovenia, Serbia, Romania, Cehia, Croatia si Estonia.

Raportul complet se poate descarca gratuit de AICI 

Despre Gemius: Gemius este lider in cercetare si consultanta online in Europa si Orientul Mijlociu. Originara din Polonia, Gemius s-a extins in regiunea EMEA si momentan opereaza in 35 de tari. Compania este pioniera in metodologia hibrida pentru masurarea audientei online, integrandatat panelurile consumatorilor cat si cercetarea avansata a site-urilor, dandu-le agentiilor de media, rezultate de calitate si credibile(gemiusAudience).Ofera de asemenea, solutii profesionale de cercetare, servicii analitice si de consultanta, de la studii site-centric si user-centric, la instrumente avansate tehnologic pentru studierea comportamentului utilizatorilor de internet pe anumite site-uri (gemiusPrism).,servicii de masurare a campaniilor publicitare online (gemiusDirectEffect)si a eficientei acestora (gemiusBrandingEffect). Gemiusrealizeaza si proiecte de cercetare cerute de clienti(gemiusAdHoc). Suplimentar fata de serviciile de cercetare mentionateinainte, Gemiusoferasolutii de masurare a comportamentului utilizatorilor care urmaresccontinut video si multimedia online (gemiusStream) si a comportamentului utilizatorilor privind vizualizarea anumitor zone din site, zonele acestora de focus si de click (gemiusHeatMap). Mai multe informatiigasiti pe : www.gemius.com





Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu