Skip to main content

Directorul Carrefour, despre briefingul de săptămâna trecută: "inițiativa noastră a avut la bază cele mai bune intenții. Maniera abordată a fost nepotrivită și a creat confuzie. Cerem scuze Publicis"

 
Directorul Carrefour, despre briefingul de săptămâna trecută: "inițiativa noastră a avut la bază cele mai bune intenții. Maniera abordată a fost nepotrivită și a creat confuzie. Cerem scuze Publicis"
Jean-Baptiste-DERNONCOURT

POZIȚIA CARREFOUR. "Inițiativa noastră a avut la bază cele mai bune intenții", spune directorul Carrefour, Jean Baptiste Dernoncourt, despre briefingul de săptămâna trecută la care au fost invitate peste 80 de agenții de publicitate.

Publicitate

Jean Baptiste Dernoncourt, într-o poziție trimisă Paginademedia.ro:

"Demersul nostru de a strânge la un loc majoritatea agențiilor de creație și de online din România a avut în vedere anunțarea disponibilității Carrefour România de a recepta și ulterior implementa idei valoroase, inovatoare, relevante pentru consumatorul român.

Ultimele zile ne-au făcut, însă, să înțelegem că, indiferent de intențiile cu care am plecat la drum, maniera abordată a fost nepotrivită și a creat confuzie."

În același document, oficialul Carrefour face referire și la Publicis, agenția care se ocupă de comunicarea retailerului:

"Cerem scuze agenției noastre curente, Publicis, cu care colaboram de 6 ani, pentru că am pus într-o lumină nefavorabilă ceea ce am realizat până acum împreună cu ea și asta din cauza lipsei de claritate în timpul prezentării. Le suntem recunoscători pentru rezultatele foarte bune obținute împreună și respectăm parteneriatul pe care îl avem."

Reamintim că, pe 27 mai, de la ora 10.00, profesioniști din 50 de agenții – full service, shopuri de creație, agenții de digital - s-au întâlnit la hotel Pullman, la chemarea Carrefour. Chemarea masivă a atras supărarea publicitarilor și o ploaie de ironii, după cum Paginademedia.ro a scris aici.

Integral, poziția semnată de Jean-Baptiste Dernoncourt, director executiv Carrefour România:

Buna ziua,

Vă scriu referitor la întâlnirea organizată de Carrefour România în data de 27.05.2015, cu agențiile de publicitate.

Înainte de toate, vă transmit asigurarea că inițiativa noastră a avut la bază cele mai bune intenții. Demersul nostru de a strânge la un loc majoritatea agențiilor de creație și de online din România a avut în vedere anunțarea disponibilității Carrefour România de a recepta și ulterior implementa idei valoroase, inovatoare, relevante pentru consumatorul român.

Ultimele zile ne-au făcut, însă, să înțelegem că, indiferent de intențiile cu care am plecat la drum, maniera abordată a fost nepotrivită și a creat confuzie.

Ca urmare a semnalelor primite din piață, vom folosi perioada următoare pentru a reflecta serios asupra demersului nostru și pentru a ne consulta cu principalele organizații care reprezintă industria de comunicare.

Nu în ultimul rând, cerem scuze agenției noastre curente, Publicis, cu care colaboram de 6 ani, pentru că am pus într-o lumină nefavorabilă ceea ce am realizat până acum împreună cu ea și asta din cauza lipsei de claritate în timpul prezentării. Le suntem recunoscători pentru rezultatele foarte bune obținute împreună și respectăm parteneriatul pe care îl avem.
Le mulțumim tuturor reprezentanților industriei și ai organizațiilor profesionale care și-au exprimat opinia în legatură cu acest subiect.

Cu siguranță avem de învățat din această experiență și sperăm că industria de comunicare – agenții, asociații, experți – să ne acorde încrederea că pe viitor vom ști să ne comunicăm mai bine intențiile.

Cu cele mai bune gânduri,
Jean-Baptiste Dernoncourt
Director Executiv Carrefour România

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Am dat un exemplu, desteptule!
    De-aia am pus etc. Dar probabil ca nu stii ce-nseamna, odata ce ai ridicat la rang ceresc buda de pe care butonezi la mobil. De "draga bunica" ai auzit?
    Mars la scoala si tu!
  • In clasa a III -a se invata cum se concepe o scrisoare.
    Tu cand ii scriai bunica-ti, asa incepeai, cu "buna ziua"?
    "Buna ziua" e forma de salut, nu mod de adresare.
    ps. Si daca dest. citeste epistola seara?
    Ps 2. Probabil ca tu si cand faci o cerere incepi cu "buna ziua" si inchei cu "o zi buna". Mars la scoala!
  • Ditai directorul executiv nu stie ca o scrisoare, fie ea si electronica, nu incepe cu "buna ziua", ci cu "stimate/stimati domni/doamne", etc...
    Varza!
  • Raspuns corect, in termeni de PR. Dar, tot in termeni de PR, un raspuns care vine inadmisibil de tarziu, devenind, astfel, complet inutil. Carrefour ar fi trebuit sa reactioneze a doua zi, nu dupa 8 (opt!) zile.

    Caci marea gafa a Carrefour nu a fost invitarea a (doar) 84 de agentii ci, mai ales, faptul ca si-au facut de rahat, in public, agentia cu care lucreaza de, iata, sase ani! Sau poate nu s-a intamplat asta. Sau poate n-au vrut sa se fi intamplat asta, dar asta a iesit. Sau poate... naiba stie ce au vrut si ce le-a iesit. Tocmai de aceea era nevoie de reactia rapida din partea Carrefour, sa arate, simplu, fara melodrama, ca inteleg si ca, in cele din urma, le pasa. Sau macar sa mimeze ca le pasa. Or, abia dupa opt zile...
  • Daca ne uitam pe prima pagina a siteului, majoritatea stirilor sunt despre publicitate si publicitari, iar stirile despre media sunt in minoritate. Poate ca trebuie sa schimbati numele in Pagina de Publicitate.

Trimite un comentariu