Skip to main content

Ionuţ Oprea, IAB România, partener ICEEfest: "Ca industrie, principalul nostru obiectiv trebuie să fie creşterea calităţii publicităţii online"

 
Ionut Oprea
Ionut Oprea

PARTENERIAT. "Ca industrie, principalul nostru obiectiv trebuie să fie creşterea calităţii publicităţii online", spune Ionuţ Oprea, preşedintele Interactive Advertising Bureau - IAB România, organizaţie partener ICEEfest, evenimentul care se va desfăşura săptămâna viitoare la Bucureşti. "Vom incerca si in cadrul asociatiei IAB Romania sa definim parghiile acestei cresteri si sa sprijinim exploatarea lor de catre întreaga industrie. ICEEfest e doar unul din contextele în care vom putea discuta despre unele din astfel de parghii", a continuat el.

Publicitate

Despre temele aşteptate la ICEEfest:

"Mie imi plac produsele si initiativele care au potentialul de a impinge piata de publicitate online inainte, care ajuta la cresterea calitatii publicitatii pe internet. Cred ca asta e una din nevoile majore ale industriei pe plan local: cresterea calitatii. Asta poate aduce atat rezultate mai bune, cat si venituri mai mari.

"Personal sunt adeptul publicitatii care nu numai ca deranjeaza cat mai putin, ci chiar implica intr-un mod placut si interactiv audienta unui canal, asa ca temele mele preferate sunt native advertising si content marketing, insa aplicate in mediile cele mai dinamice, adica practic ceea ce facem la STANDOUT", spune Oprea.

Ionuţ Oprea, despre particparea la eveniment şi despre tendinţele în online şi digital:

Care sunt temele tale preferate din domeniul publicitatii online?
Ionuţ Oprea: Personal sunt adeptul publicitatii care nu numai ca deranjeaza cat mai putin, ci chiar implica intr-un mod placut si interactiv audienta unui canal, asa ca temele mele preferate sunt native advertising si content marketing, insa aplicate in mediile cele mai dinamice, adica practic ceea ce facem la STANDOUT.

Unul din subiectele fierbinti este mereu engagementul, ca beneficiu suplimentar al Internetului in general si al canalelor social media in particular, fata de altele.
Asta a fost si unul din subiectele principale ale congresului Interact organizat de IAB Europe in luna mai, unde ajoritatea speakerilor care au atins acest subiect au recunoscut ca engagementul atat la nivel de continut cat si la nivel de advertising este una din principalele pârghii ale mediilor interactive, indiferent de forma ecranului pe care este afisat continutul interactiv. Ma astept ca engagementul/implicarea utilizatorilor sa fie si-acum un subiect fierbinte.

De ce e important ICEEfest pentru STANDOUT? Dar pentru IAB Romania?
Ca industrie, principalul nostru obiectiv pentru trebuie sa fie creşterea calitatii publicitatii online. Dacă reusim sa mergem in directia asta vom avea rezultate nu mai bune, ci mult mai bune din toate punctele de vedere. Vom incerca si in cadrul asociatiei IAB Romania sa definim parghiile acestei cresteri si sa sprijinim exploatarea lor de catre întreaga industrie. ICEEfest e doar unul din contextele în care vom putea discuta despre unele din astfel de parghii.

Nu in ultimul rand, in cadrul ICEEfest vor fi decernate si premiile competitiei MIXX Awards, o alta ocazie cu care incercam sa crestem calitatea campaniilor de publicitate online prin desemnarea celor mai bune performante. (pentru care mai sunt inca 3 zile de inscrieri aici: www.mixxawards.ro)

Iar pentru STANDOUT e important pentru ca ultimele tendinte care vor face subiectul prezentarilor si discutiilor dintre ele se impletesc foarte bine cu directia in care se indreapta activitatile noastre: suntem o agentie specializata in generarea de engagement in medii interactive, iar directia asta pe care ne-am ales-o ne obliga permanent la inovatie, pionierat si deschiderea de drumuri.

Care crezi ca sunt provocarile anului 2015, prin prisma temelor de discutie de la ICEEfest?
Repet: Ca industrie, principalul nostru obiectiv trebuie sa fie creşterea calitatii publicitatii online.

Trebuie sa folosim cat mai bine toata gama de resurse pe care le avem la dispozitie: date de calitate pentru a intelege cat mai bine fiecare context, instrumente de research si studii de industrie, instrumente de planificare, livrare si masurare cat mai performante, corelate pe cat posibil cu obiectivele, creativitatea in toate etapele procesului, precum si un inventar adaptat la nevoile fiecărui client.

Trebuie sa urmarim, sa generam, sa masuram si sa raportam cat mai bine intreaga gama de rezultate posibile pe internet, nu doar o parte din ele. Trebuie sa urmaresti atat rezultatele la nivelul perceptiei brandurilor, care stau la baza întregului comportament de consum, cat si rezultatele directe, la nivel de interacţiune, engagement si nu in ultimul rand la nivel de cumparare mediata de internet, apropo de rezultatele studiului ROADS in care segmentul/industria e-commerce a ajuns pe locul 3 in topul celor mai mari spenderi in publicitate online.

Toate discutiile despre subiectele curente, precum social media, video, mobile, programatic, trebuie aliniate cu aceasta necesitate, de a creste calitatea publiciitatii interactive.

De ce e important ICEEfest pentru Romania?
Prin doua caracteristici: volum si densitate.

Este cea mai mare conferinta est-europeana pe teme de marketing online care se intampla in Bucuresti si atrage un numar foarte mare de speakeri internationali specializati si cu experienta, care ataca teme fierbinti. E cea mai mare densitate de idei, potential si oportunitati cu care poti interactiona pentru a-ti stimula, completa si imbunatati propriile idei si oportunitati.

De ce ar trebui sa vina un om de marketing la ICEEfest?
In primul rand, pentru inspiratie pura. Fiecare din noi are nevoie sa se alimenteze cu inspiratie pentru a putea avea rezultate maxime. Marketingul si mai ales cel online te acapareaza daca lucrezi cu entuziasm si e nevoie din cand in cand sa ai o perspectiva mai de ansamblu asupra domeniului, sa afli cele mai noi tendinte si sa poti apoi contempla pentru doua zile unele din cele mai interesante lucruri care se intampla in plan global in industrie. Toate astea vor contribui la tot ce vei face pe urma, la cum le vei face, la cum iti vei modela ideile samd.

Niciun om de marketing nu ar trebui sa rateze ocazia asta, unica in fiecare an si utila pentru tot restul anului.

Ar trebui sa vina doar cei care lucreaza in marketing digital la ICEEfest?
Nu, orice om de marketing ar trebui sa-si poata reimprospata ideile la ICEEfest. Pe de alta parte, in 2015 nu cred ca mai exista specialisti in marketing care sa nu aiba si activitate in domeniul digital. Sau nu ar trebui sa mai existe!

Care sunt prezentarile pe care le astepti cel mai mult la ICEEfest?
Mie imi plac produsele si initiativele care au potentialul de a impinge piata de publicitate online inainte, care ajuta la cresterea calitatii publicitatii pe internet. Cred ca asta e una din nevoile majore ale industriei pe plan local: cresterea calitatii. Asta poate aduce atat rezultate mai bune, cat si venituri mai mari.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Zelist Blog » Blog Archive » 28 mai – 3 iunie
    […] Ionut Oprea, IAB Romania: Ca industrie, principalul nostru obiectiv trebuie sa fie cresterea calitatii publicitatii online […]

Trimite un comentariu

sus