Skip to main content

Cum evoluează consumul TV pe luni. Iarna, peste jumătate din români stau seara la televizor. Cât scade audiența în lunile de vară

 

AUDIENȚELE PE LUNI. Vacanța emisiunilor în perioada verii este justificată de sezonalitatea consumului TV. Sunt luni în care jumătate dintre români își petrec serile la televizor. În altele, consumul TV scade puternic, după care urmează o revenire.

O analiză Paginademedia.ro vă prezintă câți români stau iarna la televizor, care este evoluția pe luni, când scade și când crește consumul de programe TV.

Analiza a luat în calcul consumul TV, pe luni, pe tot parcursul anului 2014 și în primele șase luni din 2015. Cifrele arată câți români s-au uitat, în medie, la televizor, pe toate canalele.

Publicitate

Concluziile analizei:

La nivel NAȚIONAL

- primele luni ale anului aduc vârful de audiență. Cifrele scad ușor în martie și aprilie, apoi mai puternic pe măsură ce se apropie sezonul cald. Punctul maxim negativ este în lunile estivale iulie și august. În septembrie, consumul TV începe să crească, până la finalul anului.

- În prime-time, în lunile ianuarie și februarie, peste zece milioane de români s-au uitat la televizor, atât în 2014, cât și în 2015. Ratingul: 55%, ceea ce înseamnă că peste jumătate dintre românii care dețin televizoare își petreceau serile (orele 19-23) în fața micilor ecrane.

- Cifrele pe 2014 și 2015 reflectă sezonalitatea consumului TV: audiența generală scade până în lunile de vară. Astfel, media în Prime-Time în iunie 2014 a fost de 7,5 milioane (față de 10 în ianuarie). În 2015, consumul TV pe iunie a fost de 7,1 milioane.

- Vârful negativ este dat de lunile de vară în care românii sunt plecați în concediu: iulie și august. Anul trecut, erau sub șapte milioane de români în medie la televizor, în orele de seară, iar ratingul era de sub 40%.

- După media pe zi, în lunile de vârf sunt peste cinci milioane de români în fața televizoarelor (aproape 30 rating). În iulie-august sunt 3,7-3,8 milioane (20 rating).

La nivel URBAN

- și după analiza cifrelor de la orașe, cifrele urmează același trend, cu vârfuri la începutul anului, o scădere spre vară și o revenire în toamnă.

- În Prime-Time, diferențele dintre lunile de vârf (ianuarie-februarie) și cele de extra-sezon (iulie-august) sunt consistente: în jur de 5,5 milioane consumul în ianuarie-februarie și patru milioane în vară.

- După media pe zi, consumul TV la orașe este între două și trei milioane de telespectatori pe posturile TV. Se apropie de trei milioane în ianuarie și ajunge la aproape 2,1 milioane în august

Evoluția consumului TV în anul 2014, pe luni, (nr. telespectatori/rating%):

NATIONAL 2014 Prime Time (19-23.00) Media pe zi
Ianuarie 10.567.000 (55,6) 5.484.000 (28,8)
Februarie 10.397.000 (54,7) 5.208.000 (27,4)
Martie 9.848.000 (53,3) 4.634.000 (25,1)
Aprilie 9.023.000 (48,8) 4.404.000 (23,8)
Mai 8.138.000 (44) 4.032.000 (21,8)
Iunie 7.512.000 (40,6) 3.826.000 (20,7)
Iulie 7.064.000 (38,2) 3.694.000 (20)
August 6.941.000 (37,5) 3.636.000 (19,6)
Septembrie 7.898.000 (42,7) 3.702.000 (20)
Octombrie 9.001.000 (48,6) 4.125.000 (22,3)
Noiembrie 9.782.000 (52,8) 4.844.000 (26,2)
Decembrie 9.911.000 (53,5) 5.141.000 (27,8)
 
URBAN 2014 Prime Time (19-23.00) Media pe zi
Ianuarie 5.628.000 (53,6) 2.893.000 (27,6)
Februarie 5.557.000 (53) 2.774.000 (26,4)
Martie 5.305.000 (52,5) 2.529.000 (25,1)
Aprilie 4.917.000 (48,7) 2.435.000 (24,1)
Mai 4.668.000 (46,2) 2.339.000 (23,2)
Iunie 4.391.000 (43,5) 2.241.000 (22,2)
Iulie 4.073.000 (40,3) 2.121.000 (21)
August 3.962.000 (39,4) 2.067.000 (20,5)
Septembrie 4.438.000 (44,1) 2.135.000 (21,2)
Octombrie 4.908.000 (48,8) 2.320.000 (23,1)
Noiembrie 5.192.000 (51,6) 2.584.000 (25,7)
Decembrie 5.163.000 (51,3) 2.671.000 (26,5)

Evoluția consumului TV în anul 2015, pe luni, (nr. telespectatori/rating%)

NATIONAL 2015 Prime Time (19-23.00) Media pe zi
Ianuarie 10.230.000 (55,3) 5.303.000 (28,6)
Februarie 10.324.000 (56) 5.240.000 (28,4)
Martie 9.865.000 (53,5) 4.735.000 (25,7)
Aprilie 8.887.000 (48,2) 4.257.000 (23,1)
Mai 7.735.000 (41,9) 3.736.000 (20,3)
Iunie 7.100.000 (38,5) 3.622.000 (19,6)
URBAN 2015 Prime Time (19-23.00) Media pe zi
Ianuarie 5.304.000 (52,7) 2.736.000 (27,2)
Februarie 5.396.000 (53,5) 2.691.000 (26,7)
Martie 5.190.000 (51,4) 2.505.000 (24,5)
Aprilie 4.772.000 (47,3) 2.328.000 (23)
Mai 4.400.000 (43,6) 2.155.000 (21,4)
Iunie 4.141.000 (41) 2.102.000 (20,8)
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu