Skip to main content

La țară, doar unul din trei români citește publicații tipărite. BRAT anunță primele date de audiență din mediul rural

 
La țară, doar unul din trei români citește publicații tipărite. BRAT anunță primele date de audiență din mediul rural
Sate-Mediafax_Foto-Thomas_Dan

 

Publicitate

Foto: Thomas Dan, Mediafax Foto

Românii care locuiesc în mediul rural citesc presă scrisă sau publicații tipărite într-un procent mult mai mic decât orășenii. La țară, doar unul din trei români citește în mod curent cel puțin o publicație, în timp ce la orașe procentul este de peste două ori mai mare, potrivit primelor rezultate de audiență BRAT cu acoperire pe întreaga țară, atât urban, cât și rural.

O altă concluzie interesantă: cei de la țară care au studii superioare sunt mai interesați de presa scrisă, decât absolvenții de studii universitare din mediul urban.

Pentru prima dată rezultatele de audienta ale presei scrise oferite de Biroul Român de Audit Transmedia sunt disponibile si pentru populatia din mediul rural, livrarile anterioare de date studiind doar populatia urbana.

Câteva concluzii ale studiului BRAT:

  • 7,3 milioane de persoane, adica 58% din populatia intre 14-74 ani din Romania, citesc curent cel putin o publicatie. Dintre acestia, 69% provin din mediul urban si 31% din mediul rural.
  • Raportat la profilul publicului cititor, diferentele dintre preferintele celui din mediu urban si rural nu difera foarte mult sub raportul genului, varstei sau a educatiei.
  • In timp ce femeile prefera revistele, barbatii citesc in mai mare masura presa cotidiana si publicatiile locale (in cea mai mare parte tot publicatii cotidiene), tendinta manifestandu-se mai pregnant in mediul rural.
  • Tinerii sub 24 de ani prefera revistele atunci cand citesc, in timp ce persoanele intre 35 si 54 de ani citesc cu precadere cotidiene
  • Persoanele peste 64 de ani citesc putin, si in special reviste
  • Interesul publicului pentru lectura presei creste odata cu nivelul educatiei persoanelor. In cazul mediului rural, se observa in mod special o preferinta mult mai mare in comparatie cu cea din mediul urban spre lectura presei in cazul persoanelor cu educatie superioara.
  • Datele SNA arata ca populatia din mediul rural cheltuie mai putin decat cea din mediul urban, 54% dintre cei intervievati declarand ca nu au cumparat nicio publicatie in ultima luna, spre deosebire de 32% in mediul urban
  • 7% din populatia de la sate are cel putin un abonament la un ziar si 4% abonament la o revista, procentul acestora reducandu-se la jumatate in mediul urban

Concluziile fac parte din primele rezultate de audienta pentru presa scrisa corespunzatoare intregii populatii a Romaniei cu varsta intre 14 si 74 de ani, prin intermediul Studiului National de Audienta (SNA).

“Accesul la rezultatele de audienta din mediul rural vor aduce noi informatii clientilor de publicitate dornici sa investeasca in aceasta zona”, spun oficialii BRAT.

Datele care acoperă și mediul rural vin după ce, în luna martie, BRAT a publicat si primele rezultate de audienta in mediul rural pentru siteurile web.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu