Skip to main content

CAMPANIE CU BUCLUC. BIC cere scuze pentru un slogan considerat discriminatoriu: „Acest mesaj nu ar fi trebuit să apară niciodată”

 
CAMPANIE CU BUCLUC. BIC cere scuze pentru un slogan considerat discriminatoriu: „Acest mesaj nu ar fi trebuit să apară niciodată”
Bic

Renumitul brand de papetărie BIC a atras numeroase reacții negative după ce a lansat un mesaj cu ocazia sărbătoririi Zilei Naționale a Femeii în Africa de Sud, scrie www.prdaily.com. Sloganul companiei – ”Look like a girl/ Act like a lady/ Think like a man/ Work like a boss” („Arată ca o femeie/ Acționează ca o doamnă/ Gândește ca un bărbat/ Lucrează ca un șef”) – alături de imaginea unei femei de culoare, a fost considerat de cei care l-au văzut discriminatoriu la adresa femeilor.

Afișul a fost distribuit pe rețelele de socializare și a stârnit reacții din partea utilizatorilor, care au creat adaptări ale mesajului, considerate mai potrivite, însoțite de hashtagul #Don’tBeADickBic. Astfel, sloganul a fost transformat în ”Look like a human/ Act like a human/ Think like a human/ Work like a human” („Arată ca un om/ Acționează ca un om/ Gândește ca un om/ Lucrează ca un om”).

Publicitate

În replică, BIC a postat pe pagina de Facebook BIC South Africa următorul mesaj: „Vrem să cerem scuze tuturor fanilor noștri care s-au simțit ofensați de postarea noastră recentă cu ocazia Zilei Femeii. Vă putem asigura că am gândit-o în cel mai încurajator mod posibil și în niciun caz defăimător la adresa femeilor. Am luat citatul de pe blogul Women in Business. Site-ul explică citatul și intențiile acestuia la momentul în care a fost scris. BIC crede în sărbătorirea femeilor și în contribuția puternică pe care acestea o au în societatea noastră.”

Scuzele nu i-au mulțumit pe oameni, astfel că BIC a revenit cu o nouă postare: „Să începem prin a spune că ne pare teribil de rău pentru orice jignire – nu aceasta a fost intenția noastră, dar înțelegem pe deplin ce am greșit. Acest mesaj nu ar fi trebuit să apară niciodată. Reacțiile pe care ni le-ați oferit ne vor ajuta să ne asigurăm că nimic de acest gen nu se va mai întâmpla și apreciem asta.”

Compania BIC a luat naștere în 1945, când Marcel Bich și partenerul său Edouard Buffard au început să creeze componente de stilouri și creioane mecanice în Clichy, Franța. Treptat, brandul s-a extins cu filiale în întreaga lume, fiind cunoscut pentru producerea și comercializarea de produse de papetărie, brichete și aparate de ras. (Alina-Elena Vasiliu)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu