Skip to main content

Poziţia The Economist, după ce publicaţia şi-a schimbat proprietarul. Exor a înlocuit grupul Pearson şi devine principalul acţionar

 
The Economist
The Economist

„O schimbare a proprietăţii este un eveniment important pentru orice ziar, chiar şi pentru The Economist, a cărui independenţă editorială este absolută şi este păzită cu înverşunare de patru administratori independenţi”, scriu jurnaliştii publicaţiei pe site, după schimbarea de acţionariat.

Publicitate

Revista The Economist a trecut sub acţionariatul principal al companiei Exor, după ce grupul britanic Pearson a vândut publicaţia, la care deţinea 50% din acţiuni. Tranzacţia s-a făcut pentru suma de 469 de milioane de lire sterline (663 de milioane de euro).

„O schimbare a proprietăţii este un eveniment important pentru orice ziar, chiar şi pentru The Economist, a cărui independenţă editorială este absolută şi este păzită cu înverşunare de patru administratori independenţi. Suntem încrezători că această tranzacţie, care este supusă aprobării acţionarilor noştri şi este doar a doua schimbare semnificativă de proprietate în istoria noastră de 172 de ani, va fi în beneficiul ziarului, dar şi al cititorilor. (...) Într-o perioadă în care jurnalismul cu adevărat independent este prea rar întâlnit şi adesea pus în pericol, noi încercăm să consolidăm abordarea noastră şi, astfel, să ne îmbunătăţim capacitatea de a ne servi cititorii în viitor”, se arată în mesajul postat pe site-ul www.economist.com.

Reprezentanţii publicaţiei vorbesc despre oportunităţile oferite de digitalizarea presei şi a posibilităţilor pe care tehnologia mobilă şi avântul social media le oferă pentru a satisface nevoile cititorilor. În comunicatul publicat pe platforma online, se precizează, de asemenea, că Pearson a decis să părăsească zona mass-media şi să se orienteze către industria educaţiei, în vreme ce Exor, care va deveni principalul acţionar, susţine fără rezerve proiectul de modernizare. Compania Exor este controlată de moştenitorul imperiului auto Fiat, John Elkann. 

"Prin creşterea investiţiilor în The Economist, suntem încântaţi să ne afirmăm rolul ca unul dintre acţionarii care au susţinut pe termen lung această companie, alături de familiile Cadbury, Layton, Rothschild şi Schroder şi de alţi investitori individuali stabili", a declarat John Elkann. 

The Economist are un tiraj de 1,6 milioane de exemplare, iar 75% dintre abonaţi plătesc pentru accesul digital la informaţiile pe care le oferă revista. În ultimul an, publicaţia a lansat aplicaţia Espresso – prin care oferă zilnic o analiză realizată de jurnaliştii din echipa redacţională, dar şi aplicaţia Global Business Review - o selecţie a articolelor în limbile engleză şi chineză. În plus, tot sub egida The Economist, a apărut serviciul Economist Films, sub forma unor scurte documentare video. (Alina-Elena Vasiliu)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus