Skip to main content

Apple, cel mai valoros brand din lume. Câte miliarde de dolari valorează producătorul iPhone

 
Apple, cel mai valoros brand din lume. Câte miliarde de dolari valorează producătorul iPhone
apple

Apple şi Google sunt cele mai valoroase branduri din lume, ocupând pentru al treilea an consecutiv primele două poziţii într-un clasament realizat anual de compania de consultanţă Interbrand pentru primele 100 de mărci la nivel global, scrie Gandul.info.

Evaluată la 170,276 miliarde de dolari, Apple şi-a mărit valoarea brandului cu 43%, în timp ce Google a înregistrat o creştere de 12%, la 120,314 miliarde de dolari.

Publicitate

Top zece cele mai valoroase branduri din lume

Valoare brand, în MILIARDE de dolari
Apple 170,3
Google 120,3
Coca-Cola 78,4
Microsoft 67,1
IBM 65,1
Toyota 49
Samsung 45,3
General Electric 42,3
McDonald’s 39,8
Amazon 37,9

Alte cinci branduri au intrat pentru prima oară în top 100 de branduri, respectiv Lego (locul 82), PayPal (97), MINI (98), Moet&Chandon (99) şi Lenovo (100).

Topul din acest an este dominat de companiile IT şi auto, care ocupă împreună 28 de poziţii. Brandurile companiilor din sectorul tehnologic reunesc peste o treime din acest top, respectiv 22,6% din valoarea cumulată a celor 100 de branduri.

Cele mai mari creşteri ale valorii brandului au fost înregistrate de Facebook (locul 23, +54%), Apple (locul 1, +43%), Amazon (locul 10, +29%), Hermes (locul 41, +22%) şi Nissan (locul 49, +19%).

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu