Skip to main content

Centrul pentru Jurnalism Independent și Google România lansează proiectul “Datele schimbă jurnalismul”

 
Centrul pentru Jurnalism Independent și Google România lansează proiectul “Datele schimbă jurnalismul”
jurnalisti_52523800

Centrul pentru Jurnalism Independent și Google România anunță lansarea proiectului comun “Datele schimbă jurnalismul”, prin care oferă sprijin tinerilor interesați de data journalism.

Publicitate

În cadrul proiectului vor fi organizate o serie de prezentări și ateliere de lucru în două universități din București și Craiova - Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității București, respectiv Universitatea din Craiova.

Acestea vor pune accentul pe utilizarea datelor, de la extragerea acestora până la descoperirea poveștilor interesante care se ascund în spatele acestor date. Prezentările vor fi făcute de experți români și străini, inclusiv Beata Biel, jurnalist polonez, specializată în data journalism.

Paul Radu, RISE Project:

„În România, mișcarea pentru data journalism este încă într-o fază incipientă, însă grupuri de jurnaliști, hackeri și artiști vizuali se reunesc și testează proiecte investigative prin care analizează cheltuielile de la nivelul bugetelor centrale și locale, aspecte legate de corupție și alte chestiuni de interes public. Data journalism-ul este o punte între observarea directă, munca de teren a reporterilor și volumele de date deschise, care se află într-o continuă creștere.”

"Proiectul 'Datele schimbă jurnalismul' are ca scop familiarizarea jurnaliștilor, studenților și altor categorii interesate din România cu acest fenomen, urmărind să prezinte modalitățile, metodele și instrumentele disponibile pentru a le simplifica munca și pentru a crea o perspectivă nouă și relevantă. Proiectul include o serie de seminarii educaționale organizate în universitățile partenere, la finele acestui an și în prima jumătate a următorului semestru", potrivit unui comunicat de presă remis Paginademedia.ro.

Ioana Avădani, director Centrul pentru Jurnalism Independent

"Tendințele de consum la nivelul publicului se schimbă. Oamenii se așteaptă la un alt tip de “știri serioase”, își doresc știri pe care să le poată apoi verifica și singuri, dat fiind accesul la datele pe care acestea se bazează. Mai mult, în ziua de azi, oamenii sunt mult mai puțin dispuși să petreacă ore în șir citind descrierea situației și caută forme de prezentare mai intuitive, dinamice și incitante. Vizualizarea datelor este o provocare pentru toată lumea, însă jurnaliștii trebuie să se poziționeze în prima linie, dacă vor să își păstreze poziția privilegiată care le permite să acționeze în calitate de reprezentanți ai interesului public."

Ca parte a proiectului, studenții și tinerii cu vârsta sub 30 de ani se vor putea înscrie la „Concursul Google pentru tinere talente în data journalism” organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent.

Cei înscriși vor avea ocazia de a prezenta o idee pentru un proiect bazat pe date.

"Acest premiul se adresează tinerelor interesați de noile tendințe în jurnalism și care sunt în căutarea de noi contexte ce pot fi extrase din datele publice, în beneficiul publicului” declară Dan Bulucea, country manager Google Romania.

Câștigătorul concursului va lucra împreună cu jurnaliștii de la Centrul de Investigații Media care îi vor ajuta la implementarea proiectului. Concursul va demara în prima parte a lui 2016, iar mai multe informații despre concurs vor fi anunțate în următoarea perioadă.

În cadrul proiectului va fi publicat manualul Data Journalism, dedicat studenților și tuturor celor interesați de data journalism și alte noi tendințe din domeniul jurnalismului.

Proiectul „Datele schimbă jurnalismul” este organizat nu doar în România, ci și în Republica Cehă, Slovacia și Ungaria. Printre partenerii regionali se numără Fondul pentru o Societate Deschisă din Praga, Fundația pentru o Societate Deschisă din Slovacia și Atlatszo și Centrul pentru Jurnalism Independent din Ungaria.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu