Skip to main content

Lucia Antal, ARMA: Televiziunile nu știu cine are peoplemetere în casă. Cred că doar doi oameni de la Kantar cunosc lista

 

VIDEO. “Niciun om din media, nu neapărat din televiziune, nu are contact cu membri din panelul de măsurare a audienței TV”, a declarat într-un interviu acordat Paginademedia.ro Lucia Antal, președintele Asociației Române pentru Măsurarea Audienței TV.

“Cred că doar două persoane, poate chiar una, de la Kantar Media – compania care face măsurătorile – cunoaște lista celor care au peoplemetere”, a continuat președintele ARMA. “Lista este împărțită pe bucăți, pentru siguranță”, a explicat Lucia Antal, precizând că, în trecut, au existat tentative ale televiziunilor de a ajunge la panel. În cazul în care există suspiciuni, peoplemeterele sunt retrase din gospodăria respectivă.

Publicitate

În legătură cu numărul de peoplemetere?

"În România avem instalate peoplemetere în 1.320 de gospodării, la o populație de 19 milioane de locuitori. În Marea Britanie sunt 5.000 de gospodării cu peoplemetere, la o populație de peste 60 de milioane. Prin comparație, cred că stăm bine", a spus președintele ARMA.

Proiecte de colaborare cu cabliștii pentru măsurarea audienței

Începând de anul viitor, odată cu noul contract de măsurare a audienței TV cu Kantar Media, două direcții de dezvoltare sunt posibile: măsurarea audienței online și o colaborare cu cabliștii. Posibilitatea ar crește accesul la câteva mii de gospodării, dar ar implica și costuri. Dacă posturile TV vor fi de acord, se vor putea extinde măsurătorile și în acest fel.

Lucia Antal:

Există un sistem, Return Path Data. Împreună cu cei care distribuie semnalul TV prin diverse metode (cum ar fi cablul) am putea să avem acces la un număr de gospodării mult mai mare decât cel actual din panel. Se poate cu acest sistem Return Path Data, respectiv colectarea datelor din set top boxuri, cu o modelare matematică, pentru că în set top boxuri știm doar pe ce a fost deschis televizorul respectiv, nu și ce persoane s-au uitat la televizor.

În momentul în care piața va fi pregătită, atât din punct de vedere al procentelor care ne vor spune că acest lucru ne ajută, cât și din punct de vedere financiar, vom putea implementa cu siguranță. Avem anexă la contract și pentru acest serviciu.

Interviul, pe larg:

Petrișor Obae: Câte peoplemetere sunt instalate în România?

Lucia Antal: În România sunt raportate în fiecare zi 1.200 de gospodării. Pentru asta sunt instalate peoplemetere în 1.320 de case. Indiferent că au unul, două sau trei televizoare, toate au peoplemetere.

În România avem instalate peoplemetere în 1320 de gospodării, la o populație de 19 milioane de locuitori. În Marea Britanie sunt 5.000 de gospodării cu peoplemetere, la o populație de peste 60 de milioane. Prin comparație, cred că stăm bine. Un adaos de gospodării nu ar aduce un plus atât de mare, astfel încât costurile implicate de această creștere să ne aducă și un plus de valoare.

Cum aflați dacă cineva din panel este inluențat să se uite la un anume post TV? Ce se întâmplă în acest caz?

Lucia Antal: De-a lungul istoriei noastre de măsurare a audienței au existat, normal, momente în care televiziunile au fost interesate să influențeze vizionarea telespectatorilor. Uneori nu cu metode foarte corecte. Oricum, orice deviere de la un consum normal al unei persoane este urmărită de controale de calitate pe care Kantar le vede în fiecare zi. În momentul în care există o vizionare să zicem deplasată față de ce era înainte pe gospodăria respectivă, este exclusă din măsurătoare. În ultimul an nu aș putea să spun că am avut astfel de cazuri.

Câți oameni știu exact cine sunt cei din panel?

Lucia Antal: Din câte știu eu, nu există decât una sau două persoane care știu toate persoanele din panel. În general, fiecare știe bucățele, este mai sigur așa. Nici eu nu știu care sunt persoanele ce cunosc lista oamenilor din panel.

Televiziunile cunosc acest panel?

Lucia Antal: Niciodată. Este unul din lucrurile care sunt verificate de fiecare dată la audit: niciun om din media, nu neapărat din televiziune, nu are contact cu membri din panel.

Sunt prevăzute undeva măsurătorile audiențel online sau în locuri publice?

Lucia Antal: Spațiile publice sunt încă în discuție. Nu le avem neapărat ca și act adițional la contract. Există discuții, bineînțeles, pentru că toată lumea se îndreaptă spre ceea ce se numește personal peoplemeter, care ar măsura audiența și în locurile publice. În schimb, avem în contract alte lucruri care, cel puțin din ultimele măsurători de calibrare se fac simțite și la noi în țară.

Unul ține de vizionarea de video online, iar pe noi, la ARMA, de interesează vizionarea de programe TV online. Kantar este pregătit cu virtual meter, care ar permite măsurarea, exact ca și peoplemeterul, dar online, a audienței TV. Pentru o rafinare a audienței, la un moment dat, pentru canalele mici – nu înseamnă că acum audiența nu este corectă și coerentă – există un sistem, returt path data.

Împreună cu cei care distribuie semnalul TV prin diverse metode (cum ar fi cablul) există posibilitatea de a putea să avem acces la un număr de gospodării mult mai mare decât cel actual din panel, de câteva mii. Se poate cu acest sistem Return Path Data, respectiv colectarea datelor din set topboxuri, cu o modelare matematică, pentru că în set top boxuri știm doar pe ce a fost deschis televizorul respectiv, nu și ce persoane s-au uitat la televizor.

Se va aplica pe noul sistem?

Lucia Antal: Avem anexă în contract. În momentul în care piața va fi pregătită, atât din punct de vedere al procentelor care ne vor spune că acest lucru ne ajută, cât și din punct de vedere - nu în ultimul rând - financiar, îl vom putea implementa cu siguranță. Avem anexă la contract și pentru acest serviciu.

VIDEO. Interviul acordat Paginademedia.ro de Lucia Antal, președintele ARMA

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Masurarea prin peoplemeter mi se pare gresita. In urma cu vreo 5 ani am avut instalat acasa un asemenea dispozitiv. Pe langa faptul ca era foarte incomod ca de fiecare data cand porneai televizorul sa setezi datele legate de toti cei ce se uita la televizor, pe parcursul unui an de zile tehnicianul in grija caruia era echipamentul a fost la revizie cred ca si de 15 ori. Noi ne uitam foarte rar la televizor, iar compania care monitoriza zicea fie ca e defect aparatul, fie ca probabil nu e compatibil cu televizorul nostru care era pe 100 Hz. Suspectau tot felul de probleme, dar nu puteau crede ca noi ne uitam asa rar la televizor. Erau saptamani cand abia daca era deschis de 2 ori televizorul. Oricum, in niciun caz nu as mai accepta sa intru in sistemul de monitorizare pt ca e foarte incomod sa ai grija de acuratetea datelor inregistrate de aparat. Si ma gandesc ca sunt multi cei ca si mine. Cred ca multi din cei ce accepta un asemenea aparat in casa lor fie o fac pentru cei 40 sau 50 de lei cati primesc per luna sau, oricum, putini sunt persoane active, pentru care privitul la televizor e ocazional. Dovada ca asa arata si programele de la televizor: pentru cei care ar accepta in casa lor sistemul de monitorizare.

Trimite un comentariu