Skip to main content

Al 16-lea revelion Negru: "E un program atipic. Are un public extrem de diferit. Se gasea imediat un inlocuitor de Negru pentru revelioane daca ele nu performau"

 
Dan Negru
Dan Negru

INTERVIU. "Nu longevitatea contează. Se găsea imediat un înlocuitor pentru revelioane dacă ele nu performau", spune Dan Negru într-un interviu acordat Paginademedia.ro. Este al 16-lea an consecutiv în care realizatorul prezintă revelionul pentru Antena 1.

Publicitate

Cum de a prezentat 16 revelioane la rând? Rezultatele de audienţă au contat, spune Negru: "O televiziune comercială nu avea răbdare cu mine dacă programele nu erau performante"..

Vedeta Antenei 1 a mai vorbit în interviu despre cum ar produce un Revelion cu resurse materiale nelimitate, cum a arătat primul show prezentat de el în noaptea dintre ani şi cum vede piaţa media în 2016.

Dan Negru, pentru Paginademedia.ro:

"Revelionul e atipic pentru ca are un public extrem de diferit, de toate felurile,de la diaspora, cei care revin in tara de sarbatori pana la petrecaretii care au un televizor la petrecere dar nu au rabdarea sa te urmareasca. De asta e important sa-i aduni pe toti si sa le oferi tuturor satisfactie.

In acelasi program i-am avut si pe Maia Morgenstern si pe Adrian Minune. Un revelion la o statie generalista trebuie sa impace tot publicul. Nisele isi pot permite extravagante...

Alina Eremia mi-a povestit la filmarea de anul asta ce mama ei o trimitea la culcare dupa 12 noaptea, la revelioanele mele. Avea vreo 10 ani... Anul asta mi-a fost invitata."

Dan Negru este la al 16-lea Revelion consecutiv la Antena 1, program cu care domină noaptea dintre ani. Anul trecut, de exemplu, diferenţa dintre Antena 1 şi Pro TV, al doilea clasat în top, a fost consistentă.

Anul trecut, al 15-lea revelion prezentat consecutiv de Dan Negru la Antena 1 a avut, la nivel naţional şi la oraşe, cifre de şase ori mai mari decât Pro TV, care anul trecut nu a avut un program special, ci a mers pe filme, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. Revelionul Starurilor (Antena 1) – un concept gen Cu mască, fără mască, a avut o medie de 3,2 milioane de români în fiecare minut.

Interviul acordat Paginademedia.ro de Dan Negru:

Reporter Paginademedia.ro: Ce inseamna pentru tine prezentarea celui de-al 16-lea Revelion la Antena1?

Dan Negru: Nu longevitatea conteaza ci performanta. O televiziune comerciala nu avea rabdare cu mine 16 ani daca programele nu erau performante. Se gasea imediat un inlocuitor de Negru pentru revelioane daca ele nu performau. Probabil va veni si ziua aia...

Cum a fost primul Revelion prezentat de tine?

Intr-o zi m-a sunat Titus Munteanu si mi-a propus sa prezint revelionul. N-am intrebat nicio clipa cati bani primesc, nu-mi permiteam asta, eram atat de bucuros ca pot prezenta un show atat de mare incat m-as fi dus pe jos de la Timisoara la Bucuresti...Era live, de la 9 seara pana la 6 dimineata. Din revelionul ala mai am o singura fotografie pe care mi-a facut-o Gil Dobrica, inainte de perinita, pe la 5 jumatate.

Cum ar arata un Revelion organizat de tine daca show-ul n-ar fi condiţionat de audienţă?

Revelionul e atipic pentru ca are un public extrem de diferit, de toate felurile,de la diaspora, cei care revin in tara de sarbatori pana la petrecaretii care au un televizor la petrecere dar nu au rabdarea sa te urmareasca. De asta e important sa-i aduni pe toti si sa le oferi tuturor satisfactie.

In acelasi program i-am avut si pe Maia Morgenstern si pe Adrian Minune. Un revelion la o statie generalista trebuie sa impace tot publicul. Nisele isi pot permite extravagante...

Pe cine ai invita la Revelion daca ai avea un buget nelimitat?

Nu invitatii fac audienta de revelion ci programul in care-i incluzi. E evident ca un astfel de show trebuie sa aiba o paleta larga de vedete, de toate formele, dar conteaza ce faci cu ele. Daca as avea un buget nelimitat as construi un show live, intr-o piata ofertanta vizual, gen Piata Sfatului din Brasov, Unirii din Timisoara sau Piata Mare din Sibiu si as construi un format interactiv, public-staruri.

Bucurestiul nu are o piata istorica ofertanta pentru showuri TV live. Italienii, spaniolii, francezii stiu sa-si speculeze in programe TV orasele. Eu as face-o de revelioane...

Care este invitatul cu cele mai multe apariţii la Revelionul prezentat de tine?

Publicul. A fost singura constanta. Am prezentat revelioane cu Dan Spataru si Gica Petrescu si cu Dorian Popa si Connect-r. Alina Eremia mi-a povestit la filmarea de anul asta ce mama ei o trimitea la culcare dupa 12 noaptea, la revelioanele mele. Avea vreo 10 ani... Anul asta mi-a fost invitata. Anul acesta ce vor vedea telespectatorii postului Antena 1 de Revelion? Promourile sunt deja pe post. Un program generalist cu o reteta de format deja consacrata.

Cu ce vedeta feminină din showbiz-ul romanesc ti-ar placea sa prezinti Revelionul?

Nu ma simt confortabil "la dublu". Totusi, zilele trecute un coleg imi spunea ca sunt singurul moderator care a prezentat showuri cu marile dive, Andreea Marin si Mihaela Radulescu. Amandoua sunt extrem de generoase pe scena, stiu sa-si faca treaba impecabil ca profesioniste.

Cu Simona Gherghe am fost alaturi in cateva showuri mari, teledonuri sau Geniali, la fel un coechipier redutabil. Dar nu sunt construit sa fiu moderator de "dublu". Habar n-am daca o fi rau sau bine...

De ce nu faceti Revelionul in direct? Cum vezi piaţa media în 2016?

Am prezentat si revelioane in direct. E mai complicat si mai ales mai costisitor. O vedeta castiga mult in noaptea de revelion, poate sa obtina 2-3 contracte pe noapte, sa cante in 2-3 locatii diferite. Tu, ca televiziune, ar trebui sa determini vedeta sa renunte la ele. De asta va depinde si piata media in 2016. De bugete...

Cred ca in divertisment va fi vremea showurile inventate si produse in Romania. Multe francize puternice si costisitoarea au esuat. In ultimii ani eu am intrat in proiecte romanesti 100%, de la "Plasa de Stele" la "Next Star de la " la Serifi de Romania" la "Blonde", format care a fost reconfigurat total de echipa din Romania...

Exista o vorba in lumea televiziunii din Romania: nu inventeaza ei cat putem sa stricam noi. Pai, mai bine inventam noi si stricam tot noi. Cel putin e mai ieftin...

Pe cine nu ai vrea invitat in platou la Revelionul prezentat de tine?

Nu m-as descurca cu analisti de la televiziunele de stiri. Astia stiu prea multe despre orice. Sigur s-ar pricepe mai bine ca mine cum sa faca un revelion televizat.

Care este cel mai scump invitat pe care l-ai avut vreodata la Revelion?

Pot sa-ti spun unii nepretuiti : Piersic, Dan Spataru, Gica Petrescu...Am avut sansa petrec de revelioane langa cele mai importante nume ale showbziului romanesc...

Au romanii un comportament de consum TV diferit in noaptea de Revelion? Sunt dispusi la un anumit tip de continut? Care? Detaliaza?

Da, exista un plus de public format din romanii care vin in tara de Sarbatori, cei care lucreaza in strainatate. Am intalnit adesoeri in lume romani care nu-mi cunosc showurile din timpul anului pentru ca nu au acces la televiziunea din Romania dar care-mi stiau pe de rost programele de revelion.

Asta e un public fidel pentru ca e publicul care ramane acasa de Revelion. Diaspora e publicul fidel al revelionului.

Exista riscul sa te repeti?

Evident! Asta e motivul pentru care am schimbat mereu formatul de Revelion... Avem cel mai mofturos public din Europa dar asta e vina noastra pentru ca ani de zile i-am dat mereu altceva, am schimbat formatele sezon dupa sezon. Candva, am prezentat un show, Minute to win it, (Castigi in 60 de secunde) si intr-o discutie cu consultantul strain al productiei m-am laudat ca eu fac in Romania un show, Te pui cu Blondele, care are o longevitate uriasa, 7 ani aveam pe atunci.

Omul mi-a raspuns ca "Minute to win it" , in varianta originala, "Beat the clock", a debutat in America in 1948 si inca se difuzeaza... Avem cel mai nelinistit public, pe care televiziunile l-au crescut asa si acu, incet-incet, vin ponoasele...

Cand te opresti din prezentat Revelionul?

Astia 16 ani n-au nicio valoare fara performanta. Televiziunea comerciala din Romania, oricare ar fi ea, va gasi oricand un inlocuitor, oricui, cand publicul o va cere...

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • ciprian v ciprian v
    sper ca maine sa puneti audientele revelionului lui dan negru, sa faceti un top 10, dar sa puneti si audientele emisiunii chef de ras de pe antena 1, si de asemenea sa fie un top 10, national, urban si comercial. va multumesc si la multi ani :)
  • Lucian Lucian
    Sunt curios cate reclame au antenistii in noaptea de revelion. Sunt bani aruncati in vant si de catre publicitari si de catre antenisti. Eu daca as alege sa-mi fac publicitate, n-as face-o in noaptea de revelion. Televizoarele sunt pornite, dar cati se uita la ele? Tinerii, in mare parte, daca nu sunt in strada sau in cluburi si restaurante, nu stau sa caste ochii la televizor, ci il tin deschis doar de decor. Ei prefera chefurile, chiar si pe acelea de apartament. De ce in tarile civilizate nu vezi asemenea programe, ci doar filme? Nimeni nu se uita atent la un asemenea program....poate doar pensionarii singuri. Da, Pro-ul o sa-si ia bataie crunta de revelion, dar nu fac o tragedie din asta. Isi permit sa piarda de 2-3 ori pe an. Chiar credeti ca nu exista studii care sa confirme ce am spus mai sus?
  • bbm bbm
    Eu nu înțeleg de de ce tipi la noi marian. Învață să scrii și apoi postează comentarii
  • an an
    Eu nu m-am uitat niciodata de Revelion la programele lui Negru, pentru ca nu imi place de el (nu il suport...) , insa niciun post nu are cu ce concura (din pacate)... protv-ul face non-combat nearuncand in lupta nimic (concertul Loredanei, oricat de spectaculor ar fi, nu poate face rating... poate WowBiz ce si-au mai batut putin capul, in rest... nimic...
  • marian marian
    MI SE RUPE DE URLATOAREA ASTA CU TOT CU MAIMUTOII LUI SICTIR

Trimite un comentariu

sus