Skip to main content

STUDIU: Peste 90% dintre români spun că intră pe internet în timp ce uită la televizor

 
STUDIU: Peste 90% dintre români spun că intră pe internet în timp ce uită la televizor

Puțin peste 90% dintre români declară că intră pe internet în timp ce privesc la TV, potrivit Multiscreen Study, un studiu de cercetare regional dezvoltat de agenția MEC. Ecranele secundare, respectiv mobilul și tableta reprezintă principalele surse de acces.

Publicitate

Advertiserii nu reușesc să speculeze la maximum potențialul de multiscreening: doar 30% din reclamele TV din România încurajează telespectatorii să le viziteze website-urile. Însă numai 60% dintre aceastea au site-ul optimizat pentru mobil.

În ciuda incidenței covârșitoare a fenomenului de multiscreening, puțini dintre clienții de comunicare TV se îngrijesc de a genera interacțiune în online: doar 30% din reclamele din România trimit către un site, ceea ce clasează țara noastră în coada clasamentului la acest capitol.

Mai mult decât atât, telespectatorii care decid să acceseze site-ul de pe smartphone ca urmare a comunicării TV pot să aibă o surpriză neplăcută: doar 60% din site-urile comunicate în reclame TV sunt optimizate pentru mobil.

Victor Rotariu, Head of Analytics and Insights, MEC Romania:

“Întrebarea firească în acest context este dacă există un impact asupra comunicării. Putem măsura efectul comunicării TV+online? Răspunsul este da, și mai mult de atât, îl relaționăm direct cu performanțele de business printr-o metodologie proprietară MEC: AdQuantum. Astfel am observat că există o sinergie puternică între comunicarea TV și online: folosirea amândurora corelat aduce beneficii adiționale pe indicatori de business precum notorietate, dar și intenție de cumpărare, iar MEC o poate măsura și crește gradul de eficiență.”

Metodologia studiului: CAWI în perioada Septembrie-Octombrie 2015, eșantion: 5000 de utilizatori de internet 15 ani+ din România, Cehia, Ungaria, Polonia și Rusia (în Rusia doar orașe > 100k locuitori), MEC Analytics & Insight.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu