Skip to main content

AUDIENŢE RADIO. Kiss FM are oraşele şi ţara, ZU conduce în Bucureşti. Ce posturi au crescut şi cine a scăzut

 
radio
radio
Kiss FM este cel mai ascultat post de radio la nivel naţional şi la oraşe, în timp de Radio ZU îşi păstrează poziţia de lider la nivelul Capitalei, potrivit celui mai recent studiu de audienţă radio, realizat în perioada 31 august - 20 decembrie 2015.
Publicitate

Cu câteva excepţii, cele mai multe posturi de radio sunt în creştere. Scade pe targeturile Pro FM. De notat că în datele pentru ultimul val, Pro FM avea deja un nou proprietar - RCS. Minusuri şi pentru Radio 21.

Studiul acoperă doar o perioadă de după lansarea Digi FM (postul a fost lansat pe 11 noiembrie, studiul a fost făcut în perioada august-decembrie). Lansarea Digi FM a însemnat o reducere substanţială a acoperirii Pro FM (parte din frecvenţe, cele pe care emitea InfoPro, au trecut la Digi FM).

La plusuri, sunt de remarcat Europa FM în Bucureşti şi Radio ZU, Kiss FM şi Rock FM la oraşe.

Concluzii generale:

BUCUREŞTI. Radio ZU estecel mai ascultat, cu 242.800 de ascultători, în creştere cu aproape 20.000 de ascultători faţă de toamna lui 2014. Radio România Actualităţi, al doilea post clasat în topul pe Bucureşti, se află la o distanţă de circa 28.000 de ascultători în urma ZU.

Majoritatea posturilor din Top 10 cresc în Bucureşti, mai puţin Pro FM, Romantic şi Radio 21. Cea mai mare creştere este la Europa FM.

Audienţa Vibe FM a scăzut dramatic, după transformarea din post dance în soft gold. Postul a pierdut în Bucureşti peste jumătate de audienţă.

Creştere notabilă şi la Gold (studiul acoperă o perioadă în care Mihai Dobrovolschi era încă acolo). Tanănana, cu Vlad Craioveanu la matinal, şi-a dublat audienţa, dar cifrele sunt modeste după media pe zi.

URBAN. Pe segmentul urban, Kiss FM este lider cu peste 1,3 milioane de ascultători, în creştere cu aproximativ 45.000 de ascultători faţă de toamna anului 2014. Pe locul doi la nivel urban se află Radio România Actualităţi, urmat de Radio ZU (postul Intact are cea mai mare creştere pe acest segment).

La oraşe scad Pro FM şi Radio 21. Creşte Rock FM.

NAŢIONAL. Kiss FM este pe prima poziţie, urmat de România Actualităţi, Radio Zu şi Europa FM. Scăderi masive la Pro FM şi Radio 21.

Analiza audienţei, în funcţie de numărul de ascultători, în continuare:

Bucureşti

  • 11 din cele 18 posturi de radio măsurate în Capitală au înregistrat creşteri de audienţă. Postul de radio care a câştigat cei mai mulţi ascultători a fost Europa FM (+ 27.200), fapt care l-a ajutat să urce pe locul şase, devansând Pro FM. Creşteri semnificative de audienţă au mai fost înregistrate de Radio ZU (+19.600), Gold FM (+15.700) şi Radio România Actualităţi (+13.200).
  • Cea mai mare scădere de audienţă la nivelul Bucureştiului a fost înregistrată de Radio Vibe FM (- 25.200), post cu o nouă orientare. Printre posturile de radio care au mai pierdut ascultători se numără Radio 21 (- 14.500) şi Romantic FM (- 13.100).
  • Radio Tanănana este ascultat în medie de 9.200 de persoane. Cifra este de două ori mai mare decât la valul din aceeaşi perioadă a anului precedent.
  • Din cele 18 posturi analizate, şase sunt ascultate în Capitală de peste 100.000 de bucureşteni. Acestea sunt: Radio ZU, Radio România Actualităţi, Kiss FM, Magic FM, Europa FM şi Pro FM.

Audienţa posturilor de radio din Bucureşti, în perioada 31 august - 20 decembrie 2015

BUCURESTI Toamna 2015 Toamna 2014 Diferenta
1 Radio ZU 242.800 223.200 19.600
2 Romania Actualitati 215.200 202.000 13.200
3 Kiss FM 186.800 182.800 4.000
4 Magic FM 162.900 161.500 1.400
5 Europa FM 153.900 126.700 27.200
6 ProFM 121.000 131.800 -10.800
7 Rock FM 98.000 90.900 7.100
8 Romantic FM 87.000 100.100 -13.100
9 Radio 21 84.800 99.300 -14.500
10 Gold FM 54.300 38.600 15.700
11 National FM 48.700 45.700 3.000
12 Antena Satelor 30.600 40.600 -10.000
13 Itsy Bitsy 25.900 18.400 7.500
14 Romania Cultural 22.300 25.600 -3.300
15 Vibe FM 19.800 45.000 -25.200
16 Bucuresti FM 18.700 14.300 4.400
17 Smart FM 18.600 19.200 -600
18 Tatanana/Activ EFEM 9.200 5.700 3.500

URBAN

  • Topul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este condus de Kiss FM, urmat de Radio România Actualităţi. Liderul clasamentului la nivel urban este ascultat de peste 1,3 milioane de ascultători de la oraşe. Diferenţa dintre Kiss FM şi Radio România Actualităţi este de 93.600 de persoane. Iar Radio ZU, ocupantul locului trei în top, se află la o distanţă de 81.500 de ascultători faţă de Radio România Actualităţi.
  • Jumătate dintre posturile de radio analizate la nivel urban au înregistrat creşteri de audienţă. Radio ZU este postul de radio care a câştigat cei mai mulţi ascultători (+80.600). Printre posturile de radio care au mai înregistrat creşteri semnificative de audienţă se numără Kiss FM (+44.900) şi Magic FM (+18.900).
  • Cele mai mari scăderi de audienţă au fost înregistrate de Pro FM (- 73.400) , Radio 21 (-69.200) şi Radio România Cultural (-25.400).

Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în perioada 31 august - 20 decembrie 2015

URBAN Toamana 2015 Toamna 2014 Diferenta
1 Kiss FM 1.337.500 1.292.600 44.900
2 Romania Actualitati 1.243.900 1.244.300 -400
3 Radio ZU 1.162.400 1.081.800 80.600
4 Europa FM 1.055.400 1.048.700 6.700
5 ProFM 894.700 968.100 -73.400
6 Radio Magic FM 623.000 604.100 18.900
7 Radio 21 399.000 468.200 -69.200
8 Rock FM 236.700 206.600 30.100
9 Antena Satelor 224.200 217.200 7.000
10 National FM 166.700 157.300 9.400
11 Radio Romania Oltenia Craiova 164.900 170.900 -6.000
12 Radio Romania Cultural 130.000 155.400 -25.400
13 Radio Romania Iasi 124.400 126.600 -2.200
14 Radio Romania Resita 93.600 99.000 -5.400
15 Radio Romania Timisoara 92.900 103.100 -10.200
16 Radio Romania Targu Mures 53.500 54.800 -1.300
17 Radio Romania Cluj 52.800 61.800 -9.000
18 Bucuresti FM 47.200 39.700 7.500
19 Radio Romania Constanta 33.900 25.400 8.500

NAŢIONAL

  • Kiss FM este cel mai ascultat post după media pe zi şi la nivel naţional, cu peste două milioane de ascultători din întreaga ţară. Topul este completat de Radio România Actualităţi, Radio ZU, Europa FM şi Pro FM.
  • Pe plus: la nivelul întregii ţări, Radio ZU are cea mai mare creştere, cu un plus de 133.600 de ascultători. Postul este pe locul trei în topul audienţei la nivel naţional. Creşteri semnificative au mai înregistrat Europa FM (+ 68.800) şi Magic FM (+ 43.900).
  • Pe minus: Cea mai mare scădere vine de la postul Pro FM, care a pierdut peste 120.000 de ascultători. Printre posturile care au înregistrat scăderi semnificative se numără Radio România Cultural (- 38.500) şi Antena Satelor (- 36.100).

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în perioada 31 august – 20 decembrie 2015

National Toamna 2015 Toamna 2014 Diferenta
1 Kiss FM 2.105.300 2.091.500 13.800
2 Romania Actualitati 1.990.000 1.987.200 2.800
3 Radio ZU 1.752.200 1.618.600 133.600
4 Europa FM 1.509.900 1.441.100 68.800
5 Pro FM 1.454.300 1.575.00 -120.700
6 Magic FM 772.100 728.200 43.900
7 Antena Satelor 701.200 737.300 -36.100
8 Radio 21 568.800 733.800 -165.000
9 Radio Romania Oltenia Craiova 418.400 461.400 -43.000
10 Radio Romania Iasi 401.800 367.800 34.000
11 Rock FM 264.100 232.500 31.600
12 National FM 253.200 211.100 42.100
13 Radio Romania Timisoara 203.200 222.700 -19.500
14 Radio Romania Cultural 176.000 214.500 -38.500
15 Radio Romania Resita 163.000 173.000 -10.000
16 Radio Romania Targu Mures 134.300 93.700 40.600
17 Radio Romania Cluj 99.500 120.600 -21.100
18 Bucuresti FM 80.600 63.400 17.200
19 Radio Romania Constanta 49.000 45.900 3.100

Citeşte şi:

Digi FM este ON AIR de astăzi. Cum se împart frecvenţele între Digi FM şi Pro FM

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Costin D. Costin D.
    Dar Realitatea FM si RFI nu mai exista ?
  • Pe-trisor Pe-trisor
    Cine a facut sondajul?
  • RADU RADU
    Am renuntat de ani de zile sa ascult radio ZU. Urmarind atent emisiunile am sesizat mari carente de educatie (scoala generala) la amandoi, Buzdu & Morar. Deci, daca vreti involutie - ascultati radio ZU !
  • gric gric
    In mod curios, n-am vazut la voi nicio stire despre noul matinal de la gold fm. ce se intampla cu sursele voastre, dorm? emisiunea a intrat de ieri pe post si e realizata de mihai cioceanu, actorul radu iacoban si o fata/doamna.
  • Mihai Mihai
    @Boro; e ordin pe unitate sa se vorbeasca ca doar marketshareul conteaza? Ca pana la sondajul trecut toata lumea se lauda cu dailyreachul. Pe baza lui se calculeaza costul la mie si clientii stiu ce cumpara. Nu spun ca marketshareul nu e relevant ci spun ca pt niste audiente cu luni in urma tendinta de crestere a reachului e mai aproape de realitate.
  • Carmen Carmen
    Radio Zu se da numarul 1 cand de fapt ii bate RRA in market share...
  • Diana Diana
    Gainusa s-a mutat la un radio nou - Radio 7 si are niste emisiuni trasnet. Nu mai e la Radio 21.
  • Boro Boro
    Eu am studiat atent Market Share-ul. Restul sunt poveşti.
  • geo geo
    Chiar nu inteleg ce mai asculta lumea la Kiss FM...aceleasi piese noi care se tot repeta...
  • dan dan
    Profm poate ca a pierdut ceva, dar radio 21? Acoperirea nu i-a scăzut si tot au pierdut foarte mult...:-))
  • unu unu
    @Florin : nu impiedica nimeni pe Zu sa investeasca in retea in loc sa chletuie banii pe avocatii lui Voiculescu ;) Sa zici ca e nevoie de "pozitii egale" e ca si cum ai plange comunismul si "sa dea la toata lumea in mod egal sa ajunga la toti" . E o piata libera unde cei care vor audienta investesc in asta si nu pun banii la saltea sau ii spala prin alte locuri. Sa nu uitam ca reteaua ZU beneficiaza de o promovare excesiva pe toate Antenele asa ca daca nu se aud in orase mai putin decat Kiss sau Europa compenseaza cu asta cu varf si indesat prin promovare. Pe modelul asta ar trebui sa fim suparati ca sucurile European Drinks nu au vanzarile CocaCola. Despre ce vorbim?
  • Florin Salam Florin Salam
    Felicitari lui Gainusa si pilei lui, menegera priceputa.
  • Florin Florin
    Dupa parerea mea, adevarata competitie se poarta atunci cand toate posturile pleaca de pe pozitii egale. La acoperire ma refer, iar clasamentul pe Bucuresti mi se pare ca reda cel mai bine realitatea.
  • Dragos Dragos
    Sunt posturi locale cu mult peste cele nationale, da' ghinionul lor e ca nu "bat" spre mai multe localitati din tara. Exemplul cel mai bun este Dimineata cu BB de la Radio Prahova, care poate fi ascultata si pe www.radioprahova.ro
  • Iulian Iulian
    ProFM in cadere libera.

Trimite un comentariu

sus