Skip to main content

Cum a evoluat profilul publicului lui Moise Guran de la TVR la Digi 24

 
Cum a evoluat profilul publicului lui Moise Guran de la TVR la Digi 24
Moise Guran Digi
Moise Guran a fost unul din transferurile anului 2015, după ce s-a mutat cu emisiunea de la postul public TVR 1 la canalul de știri Digi 24. Cine se uita la emisiunea Bizi Day la TVR și cine se uită la Digi 24?
 
Lăsând la o parte diferența de rating (evidentă după trecerea de la un post generalist cu acoperire națională la un canal de nișă), Paginademedia.ro vă prezintă cum a evoluat profilul audienței emisiunii BiziDay, în mediul urban, de la TVR 1, la Digi 24.
 
O primă observație: la TVR 1, Moise Guran avea un profil diferit de publicul obișnuit al canalului public, emisiunea Biziday având, pe targetul comercial, o audiență peste media stației. La Digi 24, profilul emisiunii este mai apropiat de cel al stației (cu o bună reprezentare pe segmentul comercial).
 
O a doua: un public ceva mai educat la Digi 24 (jumătate din publicul de acum al lui Guran are studii superioare, dar și la TVR 1 procentul era ridicat).
 
A treia: Un procent consistent din publicul lui Guran la Digi 24 este din orașele mari (40%, față de 25% când era la TVR)
 
Publicul urban de Biziday la TVR 1 și la Digi 24, față în față, pe larg:

Gen:

Diferențe foarte mici de public. La TVR 1, Guran avea 51% bărbați. La Digi 24, procentul e ușor mai mare: 53% bărbați și 47% femei.

Educație: 

Biziday de la Digi 24 a câștigat procente de public din segmentul celor cu studii superioare. Astfel, la TVR 1, 44,3% din public avea educație universitară. La Digi 24, jumătate din public este din această categorie. Dacă la TVR 1, cei cu studii primare erau aproape de 10% din public, la Digi 24 procentul a scăzut la 6,5.

Segmente de vârstă: 

Și pe grupe de vârstă sunt câteva schimbări. La Digi 24 a crescut ușor procentul publicului între 18 și 40 de ani (un sfert din public, față de 20% la TVR 1).  Față de TVR 1, procentul celor între 40 și 49 de ani este mai mic (aproape 20% la Digi, față de 26% când emisiunea era la TVR 1).

Venituri: 

Diferența este vizibilă la publicul cu venituri mici: la TVR, 43% din public avea venituri mici. La Digi 24 pe acest segment se înscrie 34% dintre telespectatori. Un procent mai mare pe veniturile medii la difuzările de pe Digi 24.

Zona în care locuiesc: 

Repartizarea telespectatorilor în funcție de zonele în care locuiesc este diferită la Digi 24, în comparație cu TVR 1. Cea mai vizibilă: procentul telespectatorilor din orașele mari a crescut semnificativ. La TVR 1, un sfert din publicul lui Guran era din orașele mari. La Digi 24, vorbim de 40% din public.
 
Diferențe vizibile la publicul din orașele mici (mai slab reprezentat la Digi 24, mai mare la TVR 1, de înțeles dată fiind acoperirea națională a postului public).
 
Trecerea emisiunii Biziday de la un post generalist cu acoperire națională la un canal de nișă s-a simțit, în mod normal, în audiența programului. La TVR 1, media lui Guran era mai ridicată decât a stației pe segmentul comercial. La Digi 24, audiența Biziday este ușor peste media stației, dar cifrele nu se compară cu audiența pe care o avea la TVR 1.
 
Audiența la TVR 1 în 2015: 258.000 de telespectatori la nivel național (1,4 rating), 122.000 la orașe (1,2) și 55.000 pe targetul comercial (1,1)
Audiența la Digi 24 în 2015: 83.000 de telespectatori pe național (0,5), 72.000 urban (0,7) și 31.000 pe comercial (0,6). 
 
În 2015, emisiunea lui Moise Guran a avut aproape 80 de difuzări la TVR 1 și peste 50 la Digi 24.

Profilul publicului telespectatori al Biziday la difuzările de la TVR 1 și la Digi 24, în mediul urban (% din public):

  BIZIDAY TVR 1     BIZIDAY DIGI 24  
GEN
Femei 48.9 46.9
Barbati 51.1 53.1
EDUCATIE
Studii primare 9.4 6.5
Studii medii 45 43.6
Studii superioare 44.3 49.5
VARSTA
4-17 ani 2.5 1.4
18-29 de ani 4.8 6.6
30-39 de ani 15.6 17.3
40-49 de ani 26 19.6
50-59 de ani 17.3 23.3
peste 60 de ani 33.8 31.8
VENITURI
Mari 9.6 8.2
Medii 31.7 38.7
Mici 43 34.5
RESEDINTA
Bucuresti 24.5 19.7
Orase mici 41.5 26.3
orase medii 8.9 14.3
Orase Mari 25 39.7

Publicitate
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu