BLOGOSFERĂ. Undele gravitaționale ale lui Einstein i-au atras și pe bloggeri

Undele gravitaționale ale lui Albert Einstein, descoperite recent de cercetători i-au atras și pe blogeri. Două dintre cele mai distribuite postări din blogosfera românească au fost despre evenimentul științific.

Textul de pe blogul sciencefriction.ro intitulat "Despre undele gravitaționale ale lui Einstein. Ce au descoperit, de fapt, cercetătorii?" a fost distribuit de peste 1.000 de ori pe Facebook, potrivit unei monitorizări Facebrands pentru Paginademedia.ro.

Din material:

"Ieri a avut loc un anunț pe care scrie “Nobel”: un colectiv de cercetători (nu dau nume, pentru că e vorba despre peste 1000, din peste 90 de instituții, din 15 țări) a anunțat că, pentru prima dată, s-a reușit detectarea undelor gravitaționale."

Între cele mai distribuite postări se numără una de pe contributors.ro și una de pe playtech.ro.

O selecție de materiale de pe bloguri și platforme colective, distribuite pe Facebook, realizată de Paginademedia.ro și FacebrandsPRO:

1. sciencefriction.ro, “Despre undele gravitaționale ale lui Einstein. Ce au descoperit, de fapt, cercetătorii?”, 1013 share-uri pe Facebook.

Din articol:

Einstein a făcut și o predicție pe baza teoriei relativității generalizate: el spunea că dacă două obiecte masive se ciocnesc, spațiul și timpul ajung să se contorsioneze atît de tare încît se vor emite niște unde de șoc.

2. contributors.ro, “Unde gravitationale au fost confirmate. Si ce daca?”, de Cristian Presura, 205 share-uri pe Facebook.

Din articol:

Undeva, la mai mult un miliarde de ani lumina departare, doua gauri negre stelare au fuzionat. Masele lor depaseau, fiecare, 30 de mase solare. Cele doua obiecte cosmice au orbitat, unul in jurul celuilalt, multe sute de milioane de ani (poate miliarde), pentru ca sa fuzioneze brusc, in doar cateva fractiuni de secunde. La sfarsitul dansului cosmic, viteza lor a atins jumatate din viteza luminii, iar fuziunea a generat o puterea instantanee de 50 de ori mai mare decat puterea luminoasa a tuturor stelelor din univers! Energia totala, aruncata in spatiu, in acele cateva fractiuni de secunde, a depasit echivalentul a trei mase solare.

3. playtech.ro, “Eroarea din Google Translate care îi face automat țigani pe toți românii”, 173 share-uri pe Facebook.

Din articol:

Este un lucru cunoscut că mulți români se tem că, peste hotare, sunt asociați cu țiganii. Ei bine, aceeași români se vor revolta, cu siguranță, când vor vedea această eroare din Google Translate. Identificată prima dată de un membru al grupului de ”dark social media” Autobaza 2.0, eroarea presupune traducerea frazei ”românii nu sunt țigani” în ”Romanians are Gypsies”, în limba engleză, adică ”românii sunt țigani”.

4. filmreporter.ro, “Filmele rusești ale anului 2015”, 148 share-uri pe Facebook.

5. contributors.ro, “Filosofia pentru copii nu e o aiureală”, de Gheorghe Ștefanov, 147 share-uri pe Facebook.

Din articol:

“Curajul” e o temă filosofică autentică, dar nu poți analiza cu un copil de clasa întâi dialogul Laches scris de Platon, capitolul despre curaj din Etica nicomahică a lui Aristotel sau însemnările despre curaj ale lui Søren Kierkegaard, din Frică și cutremur, de pildă. (De fapt, nu sunt prea convins că are rost să discuți asemenea texte nici cu studenții de anul întâi care, neavând filosofia ca specializare, urmează totuși un curs de introducere în filosofie.)

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro