Skip to main content

Publicitatea online din România, peste 10,2 milioane de euro în primul semestru din 2015

 
PUBLICITATE ONLINE
PUBLICITATE ONLINE

Piaţa de publicitate online din România s-a ridicat la valoarea de 10,2 milioane de euro (45,93 mil. de lei) în primul semestru al anului 2015, potrivit unui studiu ROADS, derulat de IAB România cu sprijinul PwC România.

Publicitate

Comparativ cu semestrul al doilea din 2014, piaţa a scăzut cu 15%. Printre factorii care au influenţat aceste rezultate se află atât sezonalitatea frecvent întâlnită în studiu - al doilea semestru este în general mai bun decât primul, cât şi alţii, precum variaţii ale investiţiilor în publicitate la nivel local pe anumite industrii/canale.

Ionuţ Oprea, preşedintele IAB România, despre scăderea pieţei de publicitate online:

“Este foarte posibil ca această scadere să fie doar conjuncturală, iar S2 2015 să aducă întreg anul 2015 pe un grafic de creştere, vom vedea exact la momentul raportarii complete pe 2015, însa noi, ca industrie locală, ar trebui sa urmărim creşterea permanentă a acestei pieţe. Printre pârghiile pe care le avem la dispoziţie sunt eforturile comune, de industrie, pentru promovarea oportunităţilor şi performanţelor locale, dar şi maximizarea experienţelor premium de conţinut şi publicitate, care să aducă împreună cât mai multă valoare adăugată tuturor părţilor implicate, de la utilizatorul de internet la publisher, agenţie şi advertiser.”

Bogdan Belciu, PwC România: Reţeta financiară de succes trebuie să se bazeze pe îmbunătăţirea calităţii conţinutului online

“Traversăm o perioadă plină de provocări şi incertitudini pentru publisherii online locali care trebuie să găsească noi modalităţi de monetizare a conţinului online şi să facă faţă competiţiei tot mai acerbe din partea giganţilor americani din zona IT care au acaparat o mare parte din piaţa de publicitate online. Reţeta financiară de succes trebuie să se bazeze pe cunoaşterea în detaliu a particularităţilor pieţei online din România şi pe înţelegerea nevoilor clienţilor de publicitate, precum şi în îmbunătăţirea calităţii conţinutului online”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România.

Tendinţe si evoluţii:

  • - Domeniul Online retail îşi continuă tendinţa generală de creştere din punct de vedere al investiţiilor in publicitatea online, înregistrând o nouă sumă record - 4,704,510 RON, cu 14% mai mare decât vechiul său record din a doua jumătate a lui 2014. De asemenea, domeniile Pharmaceutical & healthcare si Entertainment & the media au înregistrat creşteri faţă de semestrul anterior, atingând bugete de 2,216,386 RON, respectiv 1,926,108 RON. Liderul detaşat este în continuare sectorul Telecom (7,952,293 RON), urmat de Online Retail şi Drinks (3,868,348 RON).
  • - Comparativ cu clasamentul înregistrat în a doua jumătate a lui 2014, în primul semestru din prima jumătate a anului 2015, Retailul online a devansat categoria Drinks şi a urcat pe locul al doilea, dupa Telecoms. Similar, sectorul Finance a facut schimb de poziţii cu Cosmetics & toiletries urcând în prima jumătate a anului trecut pe locul al patrulea.
  • - Din punct de vedere al formatelor, cele Embedded rămân de departe cele mai utilizate în publicitatea online în primul semestru al anului 2015, urmate la distanta de Content Sponsorships şi Interruptive. Display affiliate advertising a crescut uşor fată de semestrele anterioare. De asemenea, dintre formatele cu volume mai mici, Mobile advertising (display, search, applications) îşi continuă seria de creşteri de la un semestru la altul.

Despre ROADS

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) analizează piaţa în funcţie de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet şi lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalităţii.

Despre IAB România

Fondată în 2006, reuneşte în prezent principalele agenţii de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni şi companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile şi alte canale interactive. IAB Romania este o asociaţie profesională care are ca scop să protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piaţa de publicitate interactivă din România, sa elaboreze standarde ale industriei, să creeze şi să întreţină un cadru optim pentru autoreglementare şi să coordoneze eforturi de industrie pentru creşterea acestei pieţe.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus