Skip to main content

STUDIU. Reclamele la mâncare și băuturi, cele mai răspândite pe Facebook

 
STUDIU. Reclamele la mâncare și băuturi, cele mai răspândite pe Facebook

La ce se face reclamă pe Facebook? Din reclamele de pe rețeaua socială, aproape o cincime sunt din categoria Mâncare și Băutură, potrivit unui studiu realizat de Facebrand Pro. O altă concluzie intersantă a studiului: deși platforma socială permite inserarea de clipuri video, doar 3% din reclamele de pe Facebook sunt materiale filmate.

Publicitate

Majoritatea reclamelor de pe Facebook (91,2%) sunt imagine și text, potrivit monitorizării Facebrands PRO.

Analiza realizată de Facebrands PRO a fost efectuată în baza unei analize proprii a peste 10.000 de astfel de reclame în perioada ianuarie 2015-ianuarie 2016.

O altă concluzie a studiului este că majoritatea reclamelor de pe Facebook (79,6%) promovează un conținut disponibil pe Facebook, în timp ce doar 20,4% promovează un conținut extern - link-uri externe către alte site-uri.

Dintre reclamele care promovează un conținut disponibil pe Facebook, 76,7% promovează posturi disponibile în timeline-ul paginilor, restul fiind mesaje create special pentru a fi folosite ca ad-uri.

Proporția formatelor specifice facebook, Offer și Event, este si mai mica, de 0,8% in cadrul ad-urilor de tip Offer si de 1,6% in cazul ad-urilor de tip Event.

Principalele categorii care au investit in ad-uri pe facebook in perioada studiata, conform esantionarii Facebrands PRO, au fost:

  • Mancare si Bautura - 17,65% din totalul ad-urilor
  • Sanatate & ingrjijire personala - 10,64% din totalul ad-urilor
  • Restaurante 9,1% din totalul ad-urilor
  • Magazine online 8,06% din totalul ad-urilor
  • Magazine locale 6,43% din totalul ad-urilor
  • Fashion 4,58% din totalul ad-urilor
  • Casa si gradina 3,93% din totalul ad-urilor IT&C 3,82% din totalul ad-urilor
  • Afaceri locale 3,46% din totalul ad-urilor
  • Companii & firme 3,15% din totalul ad-urilor

Toate ad-urile esantionate sunt disponibile in platforma Facebrands PRO in cadrul sectiunii Intelligence, care prezinta intreaga activitate pe reteaua sociala a companiilor din fiecare categorie: ad-uri, studii de caz pentru concursuri si aplicatii, tab-uri speciale de pagini, alaturi de sectiunea de page analytics, care arata performanta si sanatatea fiecareia din cele peste 32.000 de pagini de facebook romanesti monitorizate de serviciile Facebrands.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu