Skip to main content

Studiu IAB şi Project Agora - De ce blochează românii reclamele online: unele sunt greu de închis

 
Studiu IAB şi Project Agora - De ce blochează românii reclamele online: unele sunt greu de închis
Aproape 14% din browserele utilizatorilor au instalat în prezent un program de blocare a mesajelor publicitare. De ce aleg utilizatorii AdBlock? Principalul motiv este că reclame „sunt iritante”, se arată în studiul realizat de IAB România şi Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing.
Publicitate
Cele trei entităţi au derulat un studiu amplu care a urmărit atitudinea utilizatorilor de internet din România în ceea ce priveşte folosirea programelor de blocare a reclamelor online, motivele de instalare si intentia viitoare, precum şi atitudinea acestora faţă de elementele specifice ale reclamelor online.

Cum explică utilizatorii folosirea AdBlock:

„Exagerează cu reclamele agresive ce nu se închid dintr-un singur click.”

„Din cauza reclamelor iritante care apar brusc şi au acel X care se mişca sau apare târziu ca să o poţi închide.O reclamă pusă normal în pagină nu mă deranjează, dar dacă îmi apare un pop-up de genul respectiv, închid pagina efectiv şi ies de pe acel site.”

„Sătul de miile de reclame agresive, ce mă îndopau cu informaţie falsă / parţial adevărată şi de sutele de site-uri capcană în care eram obligat sa-mi dau datele personale pentru a primi un premiu.”

„Fără Adblocker intră în avalanşă o mulţime de reclame încât blochează tot şi navigarea devine imposibilă.”

„Pentru blocarea reclamelor agresive, care - în unele cazuri - nu permit deloc vizualizarea paginii sau sunt realizate în flash/java şi blochează PC-ul din cauza resurselor de procesare solicitate.”

Adrian Moţîrlichie, Business Development Director Project Agora / Tailwind EMEA şi coordonator al proiectului: „Este primul studiu care relevă nu doar amploarea, ci si motivele care stau in spatele ad-blocking-ului. Vestea bună este că publicul apreciază formatele non-intruzive si publicitatea executată corect, vestea proastă e că toţi playerii din industrie, clienţi, publisheri, reţele, operatori de tehnologie, agenţii media trebuie să reacţioneze urgent la semnalele îngrijorătoare si ferme pe care le transmit consumatorii.”

Ionuţ Oprea, preşedinte IAB:

„IAB se bucură să constate că membrii săi care respectă standardele si recomandările organizaţiei au procente reduse încă de utilizatori care au ad-blockere, în multe cazuri aceste procente fiind de sub 10% dar media generală este, evident, un semnal că e nevoie de responsabilizare a industriei în acest domeniu, mai ales că zona nereglementată – de exemplu, site-urile cu filme piratate – afectează playerii care acţionează cu bună-credinţă.

Sunt date importante în studiul pe care îl publicăm azi, date care vor ajuta industria să îsi corecteze anumite excese, sancţionate de utilizatori. Daca ne uităm cu atenţie la rezultatele studiului, observăm că nu publicitatea online în ansamblu deranjează, ci acele formate care nu respectă opţiunile utilizatorului şi sunt prea agresive sau intruzive.”

Iată câteva din cifrele obţinute în urma studiului:

  • 13,9% dintre browsere utilizatorilor au instalat un program de blocare a publicităţii pe internet.
  • cei 13.9% care utilizează deja un ad-blocker sunt convinşi că îl vor păstra, iar dintre cei care au auzit că există ad-blockere un procent semnificativ de 18% intenţionează să activeze un astfel de program în curând.
  • intenţia de utilizare în viitor a unor programe de tip ad block este foarte ridicată: 96% dintre cei care au instalat un program de acest tip spun că vor continua să îl folosească.
  • al doilea cel mai important motiv pentru instalarea ad-blocker-elor e reprezentat de vizionarea filmelor online, deşi site-urile de acest tip care funcţionează legal nu afişează publicitate.
  • gradul de toleranţă pentru orice fel de reclamă intruzivă este extrem de scăzut, însă cele mai „tolerate” formate sunt cele de tip in-stream video (16% acceptă), retargeting (12.6% acceptă) si interstiţial (12.1% acceptă).
  • restul formatelor intruzive (expandabile, auto-play, floating) sunt respinse ferm de peste 90% dintre respondenţi (utilizatori sau nu de adblocker).
  • Peste jumătate dintre utilizatorii de internet acceptă reclamele pe Internet cu menţiunea că uneori pot fi prea agresive. Unul din şase utilizatori de internet consideră că reclamele pe care le văd în mediul online îi ajută în alegerea produselor, a mărcilor sau a aofertelor.

DESPRE STUDIU. Volumul eşantionului este de 1.300 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia online a mediului Internet românesc. Marja de eroare la nivelul întregului eşantion este +/- 2.6%, pentru un nivel de încredere de 95%.

Studiul a fost derulat în perioada octombrie 2015 - ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI), coordonate la nivel de conţinut şi/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri si reţele (regii) online din România membre ale IAB România.

Iniţiativa IAB România şi Project Agora încearcă sa definească nu doar care e nivelul real de adoptare a programelor de tip ad-block pe site-uri care respecta standardele IAB ci si care sunt principalele motive de folosire a mijloacelor de adblocking, pentru a lucra alături de întreaga industrie la îmbunătăţirea standardelor publicităţii online în Romania.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ala Ala
    Reclamele inteligent plasate influenteaza chiar fara sa-ti dai seama.
    Cele agresive, insa, nu ma vor convinge niciodata sa cumpar un produs, ba din contra !

Trimite un comentariu

sus