Skip to main content

Şeful Kanal D: Televiziunea a realizat pentru prima oară profit. Cât a obţinut în 2015

 
Şeful Kanal D: Televiziunea a realizat pentru prima oară profit. Cât a obţinut în 2015

Haluk Kurçer, preşedintele executiv al Kanal D în România, a declarat într-un interviu pentru Mediafax că în 2015 postul pe care îl conduce a realizat pentru prima oară profit, în valoare netă de aproximativ 700.000 de euro.

Publicitate

"Din punct de vedere financiar, anul trecut ne-am atins targetul, avem un profit net de aproximativ 700 de mii de euro. E primul an când vorbim de profit, de la apariţia Kanal D în România. Nu vă pot dezvălui cifra de afaceri. 2015 a fost un an foarte bun pentru Kanal D, nu numai din punct de vedere financiar, ci şi din cel al audienţelor şi al poziţionării pe piaţă, iar performanţa noastră se bazează pe un efort susţinut de-a lungul timpului", a declarat Haluk Kurcer pentru Mediafax.

Fragmente din interviul acordat de Haluk Kurçer agenţiei Mediafax.

Piaţa este fragmentată din 2008. Criza economică, care a început în acel an, a dus la scăderea pieţei media la aproximativ 50%. Am fi putut realiza profit, la Kanal D, mult mai repede, dacă n-ar fi existat criza. Însă noi am pornit de la zero în România, nu am achiziţionat o televiziune cu o cotă de piaţă şi notorietate existente. A fost un efort îndelungat, care ne-a dus în ultima vreme în top 3 staţii din România şi de multe ori chiar la locul I sau II în prime-time.

Reporter: În 2014, conform datelor de la Ministerul de Finanţe, cifra de afaceri a fost de 18,3 milioane de euro, cu o pierdere netă de 3,7 milioane. Cum aţi obţinut trecerea pe plus în 2015?

Pe de o parte, am optimizat costurile internalizând o mare parte dintre producţiile Kanal D şi eficientizând spaţiul în care funcţionăm, atât administrativ, cât şi din punctul de vedere al studioului. Pe de altă parte, am abordat o strategie de programe care a oferit publicului diversitate şi unicitate. Lucru care ne-a dus la creşterea cotei de audienţă, odată cu care au crescut şi veniturile.

Reporter: Odată cu creşterile de ratinguri, intenţionaţi să creşteţi şi tarifele de publicitate?

Cu cât audienţa este mai mare, cu atât clienţii de publicitate devin mai interesaţi de produsul tău. Când reuşeşti să creşti valoarea staţiei, se modifică implicit şi preţurile, mai ales că păstrarea unui anumit nivel de performanţă înseamnă şi investiţii permanente. Acest lucru impactează automat şi CPP-ul (costul pe punctul de rating, care dă preţul publicităţii - n.r.). Acest cost va evolua în funcţie de performanţele noastre.

Reporter: De când Kanal D emite în România, de-a lungul timpului, au circulat diferite informaţii fie referitor la vânzarea postului, fie referitor la achiziţii pe care proprietarul turc, Dogan, urmează să le facă. Trecerea pe profit schimbă ceva?

Intenţii de vânzare? Dacă există, eu nu ştiu, şi ar trebui să ştiu, fiindcă sunt nu numai preşedinte executiv al Kanal D România, ci şi membru al Consiliului de Administraţie al Dogan Media International. Ce vă pot spune e că suntem deschişi să investim în continuare în România, şi când spun asta, vă spun că vizăm şi alte industrii. În ce priveşte piaţa media, dacă apar oportunităţi, cu siguranţă le vom analiza.

Interviul complet, realizat de Iulian Comănescu, pe Mediafax.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • geo geo
    Cu mizerii ieftine și cu filme de succes turcești achiziționate pe bani puțini au redus cheltuielile și au reușit să atragă o parte din public, mai ales pe segmentul noncomercial. Ar fi fost interesant ca cei de la Mediafax care i-au oferit spațiul domnului Haluk Kurcer pentru a se lăuda să facă o comparație a audienței Kanal D pe segmentul comercial, în ultimii ani. Eventual să îl chestioneze despre episoadele cu șatra scandalizată găzduită în curtea și în studioul Kanal D.
  • Adi Adi
    Este clar. Singurele televiziuni care fac astazi profit sunt primele 3 Pro,Antena si Kanal D. Ma intreb din ce traiesc Prima TVR sau National sau altele?
  • Liviu Liviu
    Intr-o piata atat de competitiva precum e televiziunea din Romania nu intri cu un plan care sa doreasca profit din anul 1. Probabil varianta ideala in cazul lor ar fi fost trecerea la profit din anul 5 - dar nici asa nu e prea rau daca tii cont de faptul ca ei au intrat in 2007 in piata iar din 2009 pana prin 2012 cheltuielile de publicitate TV au fost in scadere.
  • Marius Marius
    Totusi, postul asta TV s-a lansat in Romania in 2007. Intrebarea este insa, care sunt motivele pentru o companie ramane pe piata timp de 9 ani in care iese in fiecare an in pierdere? Nu cred ca motivele pot fi unele financiare, decat daca circuitul banilor nu este complet transparent.
    Aceeasi intrebare si pentru majoritatea celorlalte posturi comerciale.

Trimite un comentariu

sus