Skip to main content

Media Fact Book. Cum şi-au împărţit grupurile de radio banii din publicitate

 
Media Fact Book. Cum şi-au împărţit grupurile de radio banii din publicitate

Media Fact Book 2016. Cât de mare a fost felia pe care a luat-o fiecare dintre principalele posturi de radio din publicitatea pe 2015? Trei mari grupuri îşi împart 80% din bugetele de radio. Este vorba de A.G. Radio Holding (Kiss, Magic, Rock), Media Camina (Radio ZU) şi Europe Development România (Radio 21 şi Europa FM). Împreună, însumează peste 15 milioane de euro dintr-o piaţă de 19 milioane.

Publicitate

Piaţa de publicitate radio a urcat, în 2015, la 19 milioane de euro, cu 5% faţă de anul precedent, determinată de efortul continuu al reţelelor de radio de a-şi consolida poziţia pe piaţă, prin demararea unor campanii de marketing, organizarea de concerte sau evenimente.

Cum s-au împărţit procentele între principalele grupuri de radio din România, conform studiului Media Fact Book 2016, realizat de agenţia Initiative:


  • A. G. Radio Holding - peste 7 milioane de euro. Grupul grec Antenna Group Radio Holding s-a menţinut pe prima poziţie şi în 2015 în topul veniturilor obţinute din publicitate. Societatea care deţine posturile Kiss FM, Magic FM şi Rock FM a luat 37% din bani.
  • Radio ZU - 4,2 milioane de euro. Pe locul secund s-a plasat Grupul Media Camina. În 2015, grupul care operează licenţele postul Radio Zu a obţinut 22% din veniturile din publicitate.
  • Europa FM şi 21 - 4 milioane de euro. Europe Development International, grupul care deţine posturile Europa FM şi Radio 21, a atras o sumă aproape egală cu ZU. Holdingul a înregistrat o creştere de cinci procente faţă de anul 2014, luând o felie de 21% din piaţă.
  • Pro FM - 2,5 milioane de euro. Locul al patrulea în topul veniturilor din publicitate este ocupat de RCS&RDS, care deţine postul Pro FM. Grupul controlat de Zoltan Teszari şi-a asigurat, în 2015, 13% din veniturile pieţei de publicitate.
  • Radio România - 1,5 milioane de euro. Canalele publice de radio au luat, anul trecut, 8% din piaţa de publicitate radio. În încasări, procentul înseamnă 1,5 milioane de euro pentru Societatea Română de Radiodifuziune.

Sursa: Media Fact Book 2016

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus