Skip to main content

EXPERIMENT. Filmuleţe false ajunse virale cu sute de milioane de vizualizări. Unele au devenit ştiri şi în România

 
EXPERIMENT. Filmuleţe false ajunse virale cu sute de milioane de vizualizări. Unele au devenit ştiri şi în România

O companie australiană a arătat că unele dintre cele mai populare videoclipuri devenite "virale" lansate de aceasta în ultimii doi ani au fost, de fapt, create de ea, potrivit Russia Today. Clipurile, care au aparenţă de filmuleţe „home made” au devenit ştiri în presa străină şi chiar şi în România, la anumite site-uri şi televiziuni. Dacă unele au prezentat informaţia sub rezerva că filmuleţele ar putea să fie false, altele au „ignorat” acest amănunt. Paginademedia.ro prezintă în continuare câteva exemple locale.

Publicitate

The Woolshed Company a lansat recent un video pe pagina sa oficială de Youtube în care recunoaşte că timp de doi ani a creat conţinut pentru ceea ce ei au numit "The Viral Experiment" (Experimentul Viral n.r.).

Mai mult, compania a declarat că succesul a fost obţinut fără nicio investiţie în promovare, singurul factor care a dus la viralizarea clipurilor fiind susţinerea argumentelor privind autenticitatea acestora.

Clipurile virale produse de The Woolshed Company, o companie de producţie independentă australiană, au strâns mai mult de 200 de milioane de vizualizări în toată lumea, au atras atenţia mass-media şi au provocat o serie de reacţii aprinse legate de autenticitatea acestora.

Directorul general al companiei australiene, Dave Christison, a declarat ca s-au experimentat diferite abordări conceptuale pentru a maximiza distribuirile şi valoarea de divertisment a acestora. Poveştile prezentate în clipuri nu numai că au atras atenţia tuturor principalelor retele de televiziune din Australia, acestea au fost preluate de reţele americane, inclusiv FOX şi CNN, precum şi de televiziuni din Europa, Marea Britanie, Rusia, Canada, China, Japonia şi Coreea de Sud. Dar au ajuns şi în presa din România.

Paginademedia vă prezintă în continuare câteva exemple:

Clipul în care un urs urmăreşte o femeie aflată pe snowboard s-a transformat în ştire pentru o serie de platforme online de la noi din ţară, dar a ajuns şi pe TV. Dacă Ştirile Pro TV, Observator şi libertatea.ro au precizat faptul că materialul video ar putea fi un trucaj, europafm.ro şi antena3.ro au luat ştirea „de bună”.

Iată câteva titluri din presă pe acest subiect:

Observator: O tânără care se dădea cu placa de snowboard a fost urmărită de un urs

Libertatea: Momente incredibile! O tânără a fost urmărită de un urs în timp ce făcea snowboard | VIDEO

Antena3.ro:S-a filmat în timp ce se dădea cu placa. Ce a descoperit tânăra când a urmărit filmuleţul. Apariţia i-a dat fiori

Stirile Pro TV: Urmarita de un urs in timp ce se dadea cu snowboard-ul. Tanara e acuzata ca filmuletul postat online e fals

Un alt viral devenit ştire a fost cel în care un bărbat se apropie de o tornadă pentru a-şi face un selfie fost de asemenea preluat de mai multe platforme online din România: Româniatv.net, observator.tv, stirileprotv.ro şi libertatea.ro, digi24.ro şi zutv.ro.

Clipul viral care prezintă momentul în care un leu atacă doi vânători care se fotografiază cu un alt leu doborît a fost preluat în România de Antena3.ro. Ştirea menţionează însă posibilitatea ca materialul să fie trucat.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus