Skip to main content

Preşedintele executiv al reţelei Saatchi & Saatchi a demisionat după ce a negat sexismul din industria de publicitate

 
Foto: The Guardian
Foto: The Guardian

Kevin Roberts, preşedintele executiv al reţelei Saatchi & Saatchi, parte a Publicis Groupe, a demisionat ca urmare a unui scandal provocat de o declaraţie a sa potrivit căreia femeilor din industria de publicitate le lipseşte ambiţia şi nu sunt împiedicate de sexism să aibă succes, scrie The Guardian.

Publicitate

În urmă cu o săptămână, Kevin Roberts a fost suspendat de Publicis, unul dintre cele mai mari grupuri de publiciate din lume care deţine Saatchi & Saatchi, după ce a negat că sexismul ar fi o problemă în industria de publicitate. Însă, ulterior, compania franceză a anunţat că Roberts demisionează.

”Consiliul de supraveghere şi preşedintele şi directorul executiv al Publicis Groupe au luat act de decizia lui Kevin Roberts de a se retrage începând din 1 septembrie 2016, înainte de data la care ar fi urmat să se pensioneze, în mai 2017”, a transmis compania Publicis.

Într-o declaraţie pentru New York Times, Roberts şi-a cerut scuze pentru afirmaţiile făcute:

"Neînţelegerile cu privire la o serie de puncte de vedere au provocat supărare şi pentru asta îmi cer scuze. 'Eşuază rapid, repară rapid şi învaţă rapid' este un slogan pe care îl susţin."

Kevin Roberts a făcut parte din conducerea Saatchi & Saatchi timp de 20 de ani, iar în prezent e un fel de mentor în cadrul companiei.

CONTEXT. Într-un interviu, el a spus că în loc să aibă ambiţia de a urca pe scara carierei, multe femei şi mulţi bărbaţi vor doar să fie fericiţi şi să facă ”o muncă grozavă”.

”Ambiţia lor nu este una verticală. Au această ambiţie intrinsecă, circulară, de a fi fericiţi. Nu cred că lipsa femeilor în funcţii de conducere este o problemă. Nu mă îngrijorez pentru acest lucru, pentru că sunt foarte fericite, au succes şi fac o muncă grozavă. Nu pot vorbi despre discriminare sexuală, pentru că nu am avut niciodată această problemă, slavă cerului”, a spus Roberts.

Întrebat despre consultantul în publicitate Cindy Gallop, care a scris recent pe Twitter că hărţuirea sexuală este endemică în media, publicitate şi orice industrie, Roberts a spus că ”femeia aceea inventează probleme”.

”Cred că are probleme pe care şi le creează. Cred că inventează mare parte din aceste lucruri pentru a-şi construi un profil”, a spus Roberts.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus