Skip to main content

Telegraph avertizează în privinţa „competiţiei intense” din partea Facebook şi Google

 
Telegraph avertizează în privinţa „competiţiei intense” din partea Facebook şi Google

Grupul Telegraph Media i-a avertizat pe publisheri cu privire la competiţia intensă venită din partea Facebook şi Google şi în ceea ce priveşte "presiunea din domeniul publicităţii online", scrie Campaign. În plus, grupul de media a mai subliniat faptul că "aceste tendinţe se vor amplifica"

Publicitate

"Faţă de anii precedenţi, editorii din print au un viitor incert din cauza răspândirii conţinutului digital gratuit şi al rolului tot mai mare pe care platformele digitale îl au pe scară largă în distribuirea şi agregarea conţinutului, în special pe mobil", spune compania britanică de presă, potrivit Campaign.

"Veniturile din publicitatea din printul tradiţional vor continua să fie din ce în ce mai greu de reprodus în online. Editorii de conţinut digital se confruntă cu provocări tot mai mari din cauza utilizării crescânde a tehnologiei de blocare a anunţurilor, a presiunii asupra randamentelor digitale de publicitate şi a concurenţei intense din partea platformelor digitale cu deschidere la scară largă", a adăugat Grupul.

Şi alţi editori, printre care News Corporation şi Guardian Media Group, au avertizat în ultimele luni despre ameninţarea asupra veniturilor din publicitate şi pluralitatea mass-media, venite din partea Facebook şi Google.

Telegraph Media Group însă, care a numit-o pe Lorraine Twohill, şeful pe marketing de la Google, ca director non-executiv, s-a ferit să menţioneze numele Facebook sau Google. 85% din creşterea înregistrată de publicitatea digitală, în ultimele 12 luni, se datorează celor doi giganţi.

Subiectul survine în contextul în care grupurile News Corp, Telegraph Media Group, Guardian Media Group, Trinity Mirror şi Daily Mail and General Trust au fost în discuţii privind posibilitatea punerii în comun a vânzărilor de anunţuri din Marea Britanie, pentru a obţine un avantaj mai mare în negocierile cu agenţiile de media.

În Marea Britanie publicitatea în print a scăzut cu mai mult de 10% în prima jumătate a acestui an, evenimentele din jurul Brexitului contribuind şi ele la creşterea incertitudinii.

Conturile Telegraph Media Group menţin compania bine poziţionată ca având „o bază solidă pentru viitor”, până în ianuarie 2016 raportând un profit brut de 48.1 milioane de lire, în comparaţie cu cele 45.7 milioane de lire consemnate în profitul brut din anul anterior, cu vânzări de 320.1 milioane de lire.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus