Skip to main content

Kanal D, amenda maxima pentru depasiri de publicitate: 45.000 de euro. Membru CNA: Numai din depăşiri a făcut peste 250.000 de euro

 
CNA
CNA

Kanal D continua “traditia” anuala a depasirii minutelor alocate pentru publicitate. Consiliul National al Audiovizualului a amendat azi postul Kanal D cu suma de 200.000 de lei, pentru ca a depasit cu aproape cinci ore timpul de publicitate. Pentru aceeasi abatere, postul a fost sanctionat si anul trecut cu suspendarea emisiei timp de zece minute, iar in urma cu doi ani a primit tot amenda maxima.

Publicitate

CNA a sanctionat si posturile Antena 3 si Realitatea TV, cu 25.000 de lei, respectiv 10.000 de lei, pentru aceeasi abatere. In cazul celor doua posturi insa, timpul incalcat a fost mult mai scurt.

Sanctiunile au fost date pentru depasirea timpului aloca publicitatii in toate cele patru luni monitorizate (septembrie - decembrie 2016).

Potrivit legii, „Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date".

Kanal D a primit amenda maxima de la CNA pentru ca a incalcat tipul maxim alocat pentru publicitate intr-o ora cu aproape cinci ore. In trei luni din cele patru monitorizate, Kanal D a adunat doar 2 secunde de depasiri. In luna noiembrie, au fost 146 de depasiri care au totalizat 4 ore si 48 de minute. Cea mai mare depasire a fost de 2 minute si 16 secunde.

Postul a scapat la mustata de suspendarea emisiei pentru trei ore. Avand in vedere ultima sanctiune luata de Kanal D de la CNA, suspendarea emisiei timp de zece minute, in luna februarie 2016, de aceasta data se putea suspenda emisia, conform legii audiovizualului, timp de trei ore. Aceasta decizie nu a putut fi luata insa din cauza faptului ca sanctiunea initiala a expirat, ea fiind valabila numai un an de la data aplicarii ei. Sanctiunea de suspendare a emisiei timp de zece minute a fost data pe 2 februarie 2016, dupa cum Paginademedia.ro a scris aici.

Propunerea amenzii de 200.000 de lei a venit de la trei membri: Valentin Jucan, Radu Herjeu si Radu Calin Cristea. Aceasta a fost votata in unanimitate de cei noua membri prezenti la sedinta CNA de azi: Florin Gabrea, Valentin Jucan, Viorel Vasile Buda, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Rasvan Popescu si Radu Calin Cristea.

Valentin Jucan:

Propun amenda maxima, dar asta pentru ca nu putem sa dam mai mult, avand in vedere banii pe care i-au retras ei din piata. Ar trebui sa gasim o modalitate prin care sa putem sa amendam cu aceasta suma (n.r. suma primita de pe urma publicitatii difuzate in timpul incalcat) si cred ca ar trebui sa inaintam o propunere catre comisiile de cultura.

Potrivit unor date primite de Valentin Jucan de la o agentie de publicitate, suma primita de Kanal D pentru publicitatea difuzata in prime time in timpul incalcat a fost de peste 1,2 milioane de lei (aproximativ 270.000 de euro).

Radu Herjeu:

De ce se intampla acest lucru la o televiziune, intr-o singura luna? De ce se inghesuie publicitarii la Kanal D in luna noiembrie? Nu are niciun sens. Mie mi se pare foarte straniu.

Cum a justiticat Kanal D abaterea?

Catalin Baleanu, reprezentant Kanal D in relatia cu CNA, a declarat astazi in fata membrilor:

In legatura cu data publicitatii in cursul anului 2016, situatia centrala si cele 4 luni monitorizate, vreau sa va rog sa observati conduita exemplara a postului nostru pe intreg anul, cu exceptia lunii noiembrie.

In majoritatea lunilor nu am avut nici macar o secunda in plus. In cazul lunii noiembrie, colegii de la departamentul de vanzari s-au confruntat cu o situatie atipica, s-au vazut pusi in situatia de a primi un numar disproportionat de mare de publicitate comparativ cu lunile precedente si au cautat o solutie, ceea ce a condus la aceasta situatie de depasire a duratei numai in noiembrie.

Insa ce au facut colegii mei, au redus proportional durata spoturilor de autopromovare, care fac parte tot din publicitatea televizata, doar ca nu se supune regulii de 12 Minute.

Reactia publicului nu a fost una negativa in raport cu depasirile pe care le-am avut. Va rugam sa aveti in vedere ca pe o perioada de un an de zile nu avem nicio sanctiune. A fost o situatie de exceptie care vrem sa nu se mai repete niciodata.

Monica Gubernat:

Cred ca e convenabil sa o marim pe aceea cu bani si sa o scoateti pe cea fara bani.

Radu Herjeu:

De ce se intampla acest lucru la o televiziune, intr-o singura luna? De ce se inghesuie publicitarii la Kanal D in luna noiembrie? Nu are niciun sens. Mie mi se pare foarte straniu.

Valentin Jucan a propus initial amenda maxima si pentru postul Antena 3. Acesta si-a motivat propunerea prin faptul ca, potrivit acelorasi date primite de acesta, postul de stiri ar fi primit peste 430.000 de lei din publicitatea difuzata tot in prime time, in perioada de timp incalcata.

Postul Antena 3 a fost insa amendat de CNA cu suma de 25.000 de lei pentru 48 de abateri care au condus la depasirea cu un total de 39 de minute a timpului de publicitate. Cea mai mare depasire a fost de 2 minute si 20 de secunde.

Amenda a fost propusa de Radu Herjeu si a fost votata de sapte din cei noua membri prezenti.

Au votat pentru Viorel Vasile Buda, Florin Gabrea, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu si Rasvan Popescu.

Impotriva au votat Radu Calin Cristea si Valentin Jucan

Reprezentantul Antenei 3 la CNA, Norina Ionescu, a declarat in fata membrilor ca abaterile se datoreaza formatului pe care postul il are, acela de televiziune de stiri si dezbateri. In acest sens, aceasta a explicat ca, fiind emisiuni in direct, cu invitati, acestora nu li se pot taia microfoanele oricum si astfel se intra de multe ori peste spatiul destinat publicitatii.

Radu Herjeu:

Inteleg ca exista diferente intre posturile “de vorba de dimineata pana seara” si televiziunile care isi impart filmele. Nu inteleg care e diferenta intre Romania TV si Antena 3. De ce RTV poate sa sa se incadreze, cu 11 secunde sarite in patru luni, iar Antena 3 sa sara cu 39 de minute. Mie mi-e greu sa cred ca toate cele 39 de minute sunt doar pentru ca s-au mai ciupit cateva secunde din ora cealalta.

Realitatea TV a fost amendata cu 10.000 de lei tot pentru incalcari ale timpului de publicitate. Postul a depasit, in cele patru luni de monitorizare, cu 10 minute timpul maxim admis prin lege pentru publicitate intr-o ora.

Amenda a fost propusa de Radu Herjeu si a fost votata de sase din cei noua membri prezenti.

Au votat pentru: Viorel Vasile Buda, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu herjeu, Rasvan Popescu si Radu Calin Cristea.

Impotriva au votat: Florin Gabrea, Valentin Jucan si Dorina Rusu.

Postul B1 TV a primit o somatie de CNA, pentru ca, in cele patru luni, a depasit cu cinci minute timpul de publicitate.

Propunerea facuta de Monica Gubernat a fost votata de Viorel Vasile Buda, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Rasvan Popescu si Radu Calin Cristea.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • alex alex
    Chefi VS Masterchef - Antena 1 a obținut o medie de 13,3 puncte de rating și 31 % cota de piață, fiind urmată de Pro Tv cu 5,7 puncte de rating și 13,3 procente din cota de piață.
  • geo geo
    Publicitatea merge acolo unde este audiențele sunt bune și foarte bune iar costurile sunt reduse. Ori în perioada noiembrie - decembrie 2016, Kanal D a avut 2 seriale de seară care atrăgeau un public privitor considerabil.
  • mile mile
    iuli, stai linistit , se dau devreme doar sambata cand sunt bune pt pro tv
  • Iuli Iuli
    Audientele de luni? Pe intervalul Chefi la cutite si pe intervalul Masterchef

Trimite un comentariu

sus