Skip to main content

Revista presei media – 17 martie

 

Ziarul Gardianul a concediat 22 de oameni, din care peste jumătate sunt jurnalişti "din absolut toate secţiile", a declarat pentru HotNews Alecu Racoviceanu, directorul publicaţiei. Câţiva şoferi şi o parte din personalul administrativ completează numărul persoanelor disponibilizate. Pe acelaşi subiect, Business Standard notează că au scăzut cheltuielile salariale cu 20%. Alecu Racoviceanu speră să acopere scăderea de 10-15% a veniturilor din publicitate. Şi tirajul a scăzut. Despre subiect a scris şi Reporter Virtual.

HotNews: Cotidianul Gardianul renunţă la 22 de angajaţi

Business Standard: Ziarul Gardianul a disponibilizat 22 de angajaţi

N-o să scurtăm noi criza, dar o să-i supravieţuim!”. O spune Cristina Simion, Managing Director Edipresse AS într-un interviu acordat iaa.ro. “Gândirea inovativă, măsurile pe termen mediu şi lung, dar şi optimismul justificat” sunt cele mai bune metode de a combate efectele crizei, consideră Cristina Simion.
Despre criză, cu Cristina Simion

Agenţia Babel Communications şi-a micşorat numărul de angajaţi, ca efect al blocării proiectelor imobiliare derulate de clienţii agenţiei, notează Wall-Street. Jumătate din veniturile Babel sunt generate de companii din domeniul construcţiilor. Echipa s-a redus cu mai puţin de 10 oameni, ajungând la aproximativ 30 de angajaţi.
Concedieri la Babel Communications

Baronii locali au învăţat rapid la ce foloseşte libertatea de de expresie. O demonstrează numărul mare de televiziuni, radiouri şi ziare pe care aceştia le deţin, direct sau prin interpuşi, posturi prin care controlează judeţele, îşi reglează conturile cu adversarii politici sau economici şi îşi asigură ascensiunea în politică. Cotidianul prezintă astăzi harta baronilor de presă locali.
Moguli de provincie: baronii conduc judeţele cu telecomanda în mână

Regina, Inimă de ţigan şi Clanul Sprânceană au la bază aceeaşi reţetă de creştere a audienţei: eroi din rândul etniei rromilor, intrigi cu despărţiri şi împăcări pasionale, constată Adevărul. Ca şi „predecesoarea“ sa, Inimă de ţigan, Regina face zob inimile publicului majoritar feminin al postului Acasă TV.
„Epopeea“ ţiganilor la TV

Criza o să igienizeze industria, spun publicitarii români pentru Cotidianul. Adrian Ţuluca, general manager Propaganda: “În condiţiile crizei financiare, unele companii n-au mai avut buget deloc. Am câştigat două pitch-uri în septembrie - octombrie, la unele companii care n-au cheltuit până acum nici un leu.” Cel mai optimist din industrie rămâne Bogdan Naumovici.
Reclame mai ieftine şi mai curajoase

Show-urile Fata lui tata, Trădaţi în dragoste şi Test de fidelitate au public feminin cu studii şi venituri medii, analizează Adevărul. Cele trei producţii au făcut, anul acesta, audienţe medii cuprinse între 2,9 şi 6,5% la nivel urban, iar cel puţin un sfert din telespectatori au între 45 şi 60 de ani.
Femeile se uită la programe indiscrete

Dacă la sfârşitul anului trecut jucătorii din PR-ul românesc erau optimişti cu privire la evoluţia pieţei în 2009 şi previzionau, în cel mai rău caz, o stagnare, începutul acestui an a adus o temperare a optimismului, alături de alte mutaţii în piaţă, notează Business Standard.
Începutul de an a şters optimismul din PR

Piaţa autohtonă a revistelor glossy cu target feminin dă semne că urmează trendul presei internaţionale, afectată de criza economică, analizează Financiarul. Vânzările la chioşcuri sunt şi cu 30% mai mici în trimestrul patru 2008 faţă de 2007, potrivit datelor BRAT.
Vânzări mai mici cu 30% la revistele glossy

Puţină istorie a publicităţii în Evenimentul zilei. Publicitatea de acum mai bine de 120 de ani folosea aceleaşi metode persuasive, ca în zilele noastre, pentru a determina consumatorii să cumpere produsele sau serviciile promovate. Primele tipuri de reclame apărute în ziarele româneşti semănau cu nişte anunţuri publicate pe aproape un sfert de pagină. Ulterior, designul lor a fost îmbunătăţit, şi au apărut siglele şi logourile.
Cum se făcea publicitate în urmă cu 150 de ani

Clubul Român de Presă protestează faţă "de opacitatea şi birocraţia dovedite de Guvernul României şi Ministerul Justiţiei în aprobarea modificărilor la Codul Civil care privesc activitatea în mass-media", scriu HotNews şi Financiarul. Duminică, alte două organizaţii - Asociaţia Jurnaliştilor din România şi MediaSind - au criticat aspru felul cum Executivul a aprobat modificările la Codul Civil referitoare la mass-media.
Este inacceptabil interesul special pe care creatorii noului Cod Civil îl acordă jurnaliştilor ca fiind singurii potenţiali creatori de prejudicii nepatrimoniale”, se menţionează în comunicatul AJR.
HotNews: CRP, AJR şi MediaSind protestează - Guvernul dovedeşte "opacitate" şi comite "abuzuri"
Financiarul: Noul Cod Civil, contestat de organizaţiile de media

Publisherii de ziare încă nu au gaăsit o metodă eficientă de a face profitabile website-urile proprii, deşi traficul pe site-uri creşte continuu, rezultă dintr-un raport al Project for Excellence in Journalism, citat de Daily Business. Găsirea unor modele noi de monetizare a site-urilor este foarte importantă pentru industria de presă din SUA, unde veniturile din publicitate au scăzut în 2008 cu 15%. "Viitorul va fi foarte negru dacă cei peste 1.400 de publisheri din SUA nu vor găsi modalităţi viabile de a monetiza conţinutul online", spune studiul.
Studiu: "Presa scrisă nu e pe moarte, ci doar dezorientată"

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus