Skip to main content

Cum a câştigat Olimpiadele Comunicării echipa Moartea domnului Rădulescu

 

Ascultă Jurnalul naţional”. Cu acest slogan de promovare a Ediţiilor de colecţie şi de combatere a muzicii de proastă calitate a câştigat echipa Moartea domnului Rădulescu secţiunea de advertising a Olimpiadelor comunicării. A fost pentru prima dată, în cele nouă ediţii ale concursului, când o campanie a câştigat în unanimitate cele 15 voturi ale juriului.

Publicitate

Paginademedia.ro prezintă campania câştigătoare, de la brief, la argumentare şi la execuţiile creative propuse.

Iată spotul video:

[flashvideo filename=video/spot_olimpiade.flv /]

Spotul audio:

[audio:spot_olimpiade.mp3|autostart=no]

Care a fost cererea clientului, Jurnalul naţional (brief, în termeni de specialitate):

"Ediţia de colecţie să devină prima opţiune în achiziţionarea de presă luni dimineaţa. Realizarea unei campanii care să îmbunătăţească percepţia despre "Ediţia de colecţie" a Jurnalului Naţional în rândurile publicului matur (18 - 54 ani), asociindu-i atributele: "autentic românesc", "tradiţie", "valoare", "fermitate", "colecţie", "redescoperire".

Din prezentarea campaniei, aşa cum a susţinut-o echipa Moartea domnului Rădulescu:

Titlu campanie: Tu ce muzică ai în casă? Ascultă Jurnalul naţional.

Context: 2007 – apare ediţia de colecţie cu CD cu muzică.

  • Probleme: perimarea produsului şi scăderea vânzărilor
  • Aproape în fiecare zi, diferite titluri oferă de la cărţi la DVD-uri.

Poziţionare: Jurnalul naţional este sigurul ziar care oferă muzică.

Target: 30-40 de ani, cu venituri medii spre superioare. Publicul ţintă a fost denumit de echipă „Gigi Kent”. Gigi Kent are o bibliotecă acasă şi colecţionează tot felul de chestii, este un fost rocker, actualmente corporatist şi se distrează la petreceri ascultând muzică de calitate. Principala problemă: Nu ştie cine sunt Fraţii Gore sau Gigi Marga.

Target secundar: 40-50 de ani, mediu urban, studii şi venituri medii, mai familiarizat cu muzica oferită de Jurnalul, pe care o asculta în tinereţe.

Justificare şi strategie: Gigi Kent este agasat de muzica comercială promovată de massmedia: Sexy Brăileanca, Costi Ioniţă, Guţă etc. Publicul nu îşi găseşte locul în muzica promovată pe TV, nu înţeleg de ce se promovează nonvalorile şi au o anumită nostalgie.

Poziţionarea Jurnalului naţional ca un tratament împotriva muzicii proaste, ca un refugiu personal, ca un luptător împotriva muzicii proaste

Mesaj: Muzica pe care o asculţi te reprezintă, spune totul despre tine.

Campania include şi elemente de print, outdoor, dar şi o componentă de BTL: colţuri de refugiu Jurnalul naţional în parcuri, cu muzică de colecţie sau Seara de muzică Jurnalul naţional, organizată în cafenele, duminica, în care se ascultă muzica artistului promovat luni.

Altele:

  • Prezenţă la Târgurile Vintage
  • Ambulanţa SUCIM – serviciul de urgenţă împotriva imbecilităţilor muzicale. Maşină branduită, care se plimbă prin oraş şi în care se ascultă muzică de colecţie.
  • Posturi plătite pe bloguri pe tema ce experienţe aţi avut cu muzica proastă?
  • Viral: promovarea de bancuri

Medii de promovare: canalele Intact.

Prezentările pot fi descărcate de pe site-ul Olimpiadelor Comunicării, de AICI.

Juriul secţiunii îl găsiţi AICI.

Echipa Moartea domnului Rădulescu:

  • Oana Cazan (master SNSPA, Anul I)
  • Ioana Crăescu (Centrul de Excelenţă în Studiul Imaginii, Universitatea Bucureşti, master anul I)
  • Raluca Diaconu (FJSC, master, anul I)
  • Alina Marin (FJSC, master, anul I)
  • Adrian Rădulescu (FJSC, master, anul I):
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • drstoica drstoica
    Hai sa fim seriosi! Pacat de idee, de concept in sine, de sloganul excelent, fiindca executia audio-video e slabuta. Din toate punctele de vedere. N-are rost sa mai intru in detalii, orice om cu ochi si urechi cred ca se simte plictisit de ceea ce vede si aude.
  • ilinca dima ilinca dima
    marius, spotul vechi (cel cu fotografii, la ala m'am referit) nu mi'a placut niciodata. imi pare rau daca te'ai simtit ofensat (nu asta era ideea), insa gusturile nu se discuta.

    bogdan, mi se pare foarte ok, totusi, pentru echipa de la OC, ca a avut o idee atat de faina incat ii este cumparata de "client". sunt, totusi, abia la inceput! eu zic bravo lor! :)
  • bogdan bogdan
    Mie mi se pare nerealist pe alocuri, vezi colturile de relaxare din parcuri si chiar si cu cafenele, nu va fi usor. Spotul e ok, doar ca eu m-am saturat de spoturile ale caror strategie de executie e exagerarea, ducerea la extrem. Sunt mult prea multe spoturi pe aceeasi idee, de parca lumea ar trai in haos fara produsele astea. Iar spotul in cauza abandoneaza insasi pozitionarea: singurul ziar care distribuie CD-uri cu muzica. Nu sunt carcotas de serviciu, felicitari echipei, dar din prezentarea lor mi se pare ca reiese si multa incoerenta.
  • Tudosiei Tudosiei
    @ Moartea Domnului Radulescu: ne-au placut suficient de tare ideile propuse incat sa le acceptam din prima. Fara rezerve.
    Jurnalul va folosi elemente din campania propusa de voi. In curand.
    Si pentru preintampinarea carcotelilor: da, Jurnalul va cumpara ideea campaniei de la echipa castigatoare.
  • Tudosiei Tudosiei
    @ilinca dima: Ruxandra, te rog! Sunt lucruri care se fac si lucruri care nu se fac. Comentariul tau intra in categoria a doua!
  • ilinca dima ilinca dima
    da, fain. ma rog, n'au respectat ei intocmai brieful, mai ales la atribute, dar e misto. oricum, mult mai misto decat spotul difuzat acum de JN :)

Trimite un comentariu

sus