Skip to main content

Carrefour, cupoane surpriză fără surprize

 

ACTUALIZARE: Răzvan Căpănescu, directorul de creaţie al agenţiei de publicitate Publicis, care s-a ocupat de promoţie, explică pentru paginademedia.ro: "Noi am mizat pe ceva inovativ, din punct de vedere al agenţiei. Este o imperfecţiune care a intervenit în procesul de producţie, în sensul că nu s-a reuşit încriptarea până la capăt". Declaraţiile pe larg, la finalul articolului.

Publicitate

Andreea Marin şi Ştefan Bănică dansează pasional de zeci de ori în fiecare seară în reclama Carrefour, pentru a ne îmbia să punem “cuponul surpriză” pe lumina roşie de pe ecran. Doar aşa se poate citi mesajul ascuns. “Aplică cuponul pe lumina roşie ce apare la TV şi află dacă ai câştigat”, scrie chiar pe spatele cartonaşului.

Cupoanele primite de la casele Carrefour de către clienţii magazinului nu ascund însă nicio surpriză. Fără prea mare efort, aşa cum se vede în imaginile de mai jos, mesajul iese în evidenţă (“Încearcă şi un alt cartonaş”, în cazul de faţă).

carrefour-bun carrefour-proba

În această situaţie, se pun câteva probleme:

  • Unde este surpriza? De ce să aştepţi „lumina roşie de pe ecran”, din moment ce poţi citi mesajul direct la casă în palmă?
  • Cum se poate verifica dacă vânzătoarea pune deoparte sau nu bonurile câştigătoare?
  • Au verificat cei de la Carrefour, la începutul promoţiei, dacă bonurile au mesajul bine ascuns?

Textul se poate citi şi mai uşor pe orice fundal roşu, în imaginea de mai jos coperta unei cărţi.

carrefour-coperta

Paginademedia.ro a trimis câteva întrebări către Carrefour, dar nu a primit răspunsurile până la redactarea acestui articol.

Răzvan Căpănescu, directorul de creaţie al agenţiei de publicitate Publicis, care s-a ocupat de promoţie, a explicat situaţia pentru paginademedia.ro:

"Noi am mizat pe ceva inovativ, din punct de vedere al agenţiei. Este o imperfecţiune care a intervenit în procesul de producţie, în sensul că nu s-a reuşit încriptarea până la capăt".

"Se mai întâmplă, dar nu afectează în niciun fel şansele de câştig." 

Când a observat că se pot citi uşor mesajele?

"După prima săptămână, când am văzut o sesizare trimisă către senatorul Iulian Urban. Am verificat şi am observat că se pot citi pe orice fundal roşu."

Potrivit lui Căpănescu, promoţia nu a fost influenţată.

"Clientul şi-a luat măsuri de precauţie, respectiv au tratat cupoanele ca pe bonurile de valoare. Au fost trimise la case numerotate, prinse în elastice, după ce au fost amestecate în prezenţa unui notar."

"Vânzătoarele nu pot schimba ordinea cupoanelor. Totodată, sunt supravegheate cu camere video."

Spotul Carrefour:

[flashvideo filename=video/carfur.flv /]

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Daria Daria
    buna! imi pare rau k am gasit acest topic tocmai acum...a trecut cam mult timp de la aceea campania Carrefour.Pe vremea aceea faceam parte din echipa de marketing a unuia dintre magazinele din Bucuresti si tocmai de aceea va pot asigura k nu se sortau cartoanele acelea, cel putin nu in magazinul in care lucram eu. Va mai pot spune un singur lucru: campaniile carrefour sunt campanii serioase, iar oamenii castiga pe bune...am participat la foarte multe extrageri, deci cum a zis Adria in mesajul ei nu mai acuzati k va vede Dumnezeu
  • Adria Adria
    Va vorbeste o casiera din Carrefour.Va inselati amarnic,aceste cupoane au fost date cu numar odata cu intrarea in schimb,sunt justificate pana la ultimul pentru ca sunt trecute pe bonul clientului.Casierele cele umilite si dispretuite de dvs.zilnic nu au avut posibilitatea sa le sorteze.....in schimb cei superiori DA.Asa ca nu mai acuzati casierele ca va vede Dumnezeu
  • violeta niculae violeta niculae
    N-o fi si vina tipografiei? Exista doar una sau doua tipografii pe piata care pot tipari astfel de material...
  • crisa crisa
    daca 1 din 8 e castigator, atunci de ce cand mi s-au dat 50 de cartonase la achizitionarea unor produse in valoare de 3000 de lei nu a fost NICI UNUL castigator? 50 de cupoane!!!
  • mona opran mona opran
    Este obligatoriu sa te gandesti la toate posibilitatile de fraudare a unei promotii, asta da credibilitate si creste vanzarile; o agentie buna, experimentata in promotii nu iese pe piata cu asa ceva doar pt ca e creativ sau inovativ; imi pare rau Razvan, dar nu se poate sa nu afecteze sansele de castig ... decat daca la carrefour se cumpara oricum ... si-atunci de ce promotia?
  • Mihai Baloianu Mihai Baloianu
    Eu nu inteleg la ce se refera ei cand spun ca este o campanie inovativa. Acum ceva ani, Coca-Cola HBC implementase acelasi sistem pe etichetele sticlelor de tip PET....A, si campania a fost gandita de Mercury360.
  • geo geo
    revin!
    de simbata 18 iulie in cele doua hypermerketuri din Braila nu se mai dau cupoanele surpriza, desi concursul se termina abia miine, luni 20 iulie inclusiv, cum se precizeaza in regulamentul concursului! si eu sunt unul din miile de braileni care am cumparat produse de minim 50 lei in aceste zile si nu am primit cuponul! pe cine dau in judecata? sa anunt OJPC-ul!?
  • Dan Dan
    Faptul ca au fost gasite doar cele care te imbie sa mai tragi odata nu implica automat ca toate sunt necastigatoare.
    Este o campanie gretoasa, sigur !
    Este o lipsa de comunicare, asta clar!
    Dar va grabiti sa trageti concluzii false.
  • ovidiu ovidiu
    carrefour are majoritatea concursurilor fake! real si cora le au reale.
    la real cluj de exemplu toate tragerile la sorti au fost facute de fata cu lumea, cu tambalau la microfon, cu copii de 5-6 ani care sa extraga taloanele, cu notar de fata, etc.
    la carrefour cluj nu-mi amintesc niciuna cu public...
  • geo geo
    Mesajul "Incearca un alt cartonas" e vizibil la o privire mai atenta, si fara sa mai pui ceva rosu in spatele lui! toata chestia cu clipul publicitar e sa aduca ceva audienta televiziunilor respective iar ei la rindul lor sa plateasca mai putin pentru reclamele difuzate. nu sunt prosti deloc!
    problema cea mare este ca mesajele nu sunt acoperite cu o banda protectoare in momentul in care sunt inminate cumparatorilor! sunt sigur ca de la inceputul promotiei, casierele de la carrefour au invatat tot felul de minarii ca sa iasa in cistig!
    marea promotie e de fapt praf in ochii prostilor care pun botul!
  • gesulap gesulap
    Acest razvan nu este decit unul din puzderia de pseudocreatori intr-ale publicitatii in Ro. Nici o mirare. Totul e BASCALIE, pe sema prostiei romanilor (care de 20 de ani incoace dau in gropi mai ceva ca cirtitele). Cit priveste "actorii" reclamei, ei urmeaza un curs previzibil al ascensiunii parvenitiste fara nici un fel de scrupul. (Petrisor Obae, n-ai sa-l postezi ca te frige la prietenii tai publicitari, da' adevarul trebuie sa-l stii. SI SA-NVETI!!!Mai m-ai cenzurat si-n alte dati, da' te iert, ca esti in crestere).
  • Horia Horia
    In prima zi de promotie am 'tras' un bilet pe care scria 'cupon de 10 lei' (din 4). dupa asta din peste 20 de cupoane am luat doar 'incearca un alt carton etc'.. si eu m-am intrebat de ce au facut cupoanele transparente si inca de la inceput m-am asteptat ca fetele de la casa sa se 'prinda' si sa dea surprizele catre prieteni. statistic era imposibil sa nu mai castig nimic ('1 din 8 e castigator') asa ca probabil am inteles bine. nu vreau sa obtin nimic pe gratis dar daca e e loterie ar fi fost frumos sa fie si corecta.
  • diud diud
    Imi pare bine ca si Dvs Dl Obae, ati deschis acest subiect, poate asa va iesi si in media discutia.
    Eu am lansat-o pe softpedia, pt ca am fost foarte revoltat de aceleasi deficiente gasite si de Dvs mai sus.

    http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=562914
  • In dilema In dilema
    am luat pana acum vreo 14-16 cupoane. toate necastigatoare. le-am verificat in drum spre garaj. e o mare tzeapa. casierele le tin legate cu un elastic de par, langa bani - isi pot da seama foarte usor daca un cupon e castigator sau nu. as vrea sa vad si eu cativa "fericiti" la tv dar nici atunci nu ma vor convinge ca e o MARE TZEAPA
  • Gabriel Nita Gabriel Nita
    Prima data cand am vazut cuponul m-am gandit ca e vorba de prostia agentiei de publicitate care a gandit promotia. Ulterior am inceput sa am insa indoieli: parca e totusi intentie, nu prostie.

Trimite un comentariu

sus