Din punct de vedere al bugetelor de publicitate, banii nu se vor împărţi între GSP TV şi Digi Sport, noul canal lansat de RCS, este de părere Dan Matiescu, director general Antena 1.
“În acest moment, cererea de spaţii publicitare este mult mai mică decât oferta. Plus că bugetele pentru GSP TV sunt deja angajate”, argumentează el într-un interviu acordat paginademedia.ro, publicat în continuare. “Digi Sport nu reprezintă o ameninţare pentru GSP TV din acest punct de vedere."
Dan Matiescu se fereşte să vorbească despre cifre, fie că este vorba de investiţii, fie că este vorba de numărul celor restructuraţi.
Au fost două valuri de restructrări la GSP TV, unul în martie, altul în mai, spune Matiescu, fără să dea un ordin de mărime: au fost “destul de mulţi”, iar acum s-a ajuns la “dimensiunea optimă” – 200 de angajaţi. Din informaţiile paginademedia.ro, aproximativ 60-70 de angajaţi au fost restructuraţi.
Calculele paginademedia.ro arată că, în medie, GSP TV are acum cheltuieli operaţionale de 400.000 de euro pe lună. Până la cele două valuri de restructurări, costurile erau în jur de 500.000 de euro lunar. Lăsând la o parte investiţia în lansare, raportat la milionul de euro încasat din publicitate, rezultă o pierdere de aproximativ cinci milioane de euro.
Interviul cu Dan Matiescu, pe larg:
Petrişor Obae: GSP TV este acum în pierdere?
Dan Matiescu: Da. Dar nu trebuie să uităm că anul trecut, când a fost lansat postul, bugetele de publicitate erau deja comise (angajate, stabilite n. red), iar în momentul în care postul GSP TV s-a consolidat, bugetele de publicitate au scăzut considerabil, afectând astfel şi staţia. Cred că începând cu anul viitor, când probabil situaţia se va stabiliza, ne vom dezvolta şi din punct de vedere financiar.Când va ieşi zero pe zero?
Având în vedere investiţiile făcute în acest post de televiziune, şi aici mă refer atât la drepturi de televiziune, cât şi la investiţii în echipamente de televiziune, probabil în al treilea sau al patrulea an de funcţionare.Cum va fi influenţat GSP TV de apariţia Digi Sport. Vor fi restructurări?
Au fost deja două valuri de restructurări, înainte de lansarea Digi Sport, fără legătură cu lansarea Digi Sport. Am ajuns acum la dimensiunea optimă, la aproximativ 200 de oameni.Când au fost făcute restructurările?
Restructurările s-au terminat la 1 iunie. Primul val a fost în luna martie, urmând cel din luna mai. Procesul de restructurare nu poate fi făcut de azi pe mâine, are în spate o lungă perioadă de analiză şi implementarea lui durează. E vorba atât de latura formală - impusă de legislaţia în vigoare - cât şi de cea informală.Au avut legătură cu preconizata apariţie a Digi Sport?
Nu. Restructurările au fost impuse de ceea ce s-a întâmplat în piaţă, ele au fost făcute peste tot în Intact Media Group. Nu mai poţi ţine cheltuiala la acelaşi nivel, având în vedere veniturile din acest moment. Trebuie să te repliezi, să te gândeşti la ce poţi renunţa, cum să eficientizezi, unde poţi să faci cu doi oameni ce făceai cu trei.Câţi oameni au fost concediaţi?
Un număr destul de mare.O cifră.
Nu pot.Cum va fi afectat ca business GSP TV?
Din punct de vedere al bugetelor de publicitate, banii nu se vor împărţi pentru că, în acest moment, cererea de spaţiu publicitar este mai mică decât oferta. Plus că bugetele pentru GSP TV sunt deja angajate. Este greu că un independent (pentru că Digi Sport nu este vândută printr-o regie) să rupă bugetele de publicitate pentru a le duce în altă parte. Şi, oricum, clienţii de publicitate aşteaptă întîi produsul.E concurenţă puternică?
Digi Sport nu reprezintă o ameninţare din acest punct de vedere. Absolut deloc.Migrarea unor meciuri de la GSP TV la Digi Sport cât contează acum, în economia GSP TV?
Nu contează foarte mult, pentru că producţia meciurilor o făceam, preponderent, cu resurse proprii. Va fi doar o relocare de resurse. În loc de şase echipe, vor pleca cinci, pentru că vom transmite mai puţine meciuri.Digi Sport a anunţat că va externaliza transmisiile. V-au contactat?
Nu. Nu încă.Şi nu este ciudat? Sunteţi parteneri.
Nu este ciudat, poate caută mai multe variante, este alegerea lor şi ţine de strategia lor de business şi de calculele pe care şi le-au făcut. Nu ştiu să spun.Ca partener, nu aţi fi putut oferi cel mai bun preţ?
Ba da, categoric.Şi atunci?
Cei de la RCS nu ne-au solicitat producţia. Asta nu înseamnă că nu vom colabora, lucrurile sunt mai complicate din cauza parteneriatului (nota red. - Antena 1 este partener cu RCS în consorţiul care a lansat GSP TV şi care a achiziţionat drepturile de difuzare ala Ligii I). Este la fel de posibil să colaborăm cum este la fel de posibil să nu.Aţi discutat cu ei?
Ei ştiu că noi putem face transmisiunile mai bine decât oricine. Dacă vom hotărî ceva, probabil se va întâmpla săptămâna viitoare.
Citeşte şi:
- Debut Digi Sport: 257.000 de telespectatori la meciul Ujpest – Steaua Bucureşti
- Cum se vor înţelege surorile Digi Sport şi GSP TV?
- Oferta Digi Sport: Liga I, Primera Division, Bundesliga şi NBA
Foto: gsp.ro
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Caută la sectiunea Cifre si Statistici sau Clasamente.