Skip to main content

Studiu Superbrands: Financial Times şi The Economist, cele mai recunoscute branduri media

 

Ziarele britanice Financial Times şi The Economist sunt două dintre marile câştigătoare ale celui mai recent studiu business Superbrands, relatează Brand Republic.

Publicitate

BBC Worldwide şi JC Decaux, companie de publicitate din Franţa, se numără printre brandurile de media care au suferit cele mai mari deprecieri.

Financial Times (FT) şi The Economist sunt singurele companii de media, alături de Google, care s-au clasat în primele 25 de locuri. Cele două au înregistrat o ascensiune semnificativă. Astfel, FT a urcat pe poziţia 17 de la 31, iar The Economist a ajuns de pe locul 25 de la poziţia 58, într-un singur an.

"Noua noastră poziţie în studiul de anul aceasta reflectă faptul că, în vremuri de criză, cititorii s-au întors la brandurile de încredere", a declarat un reprezentant al Financial Times.

The Times şi The Sunday Times, ziarele mogulului Rupert Murdoch, au coborât o poziţie, de la 56 la 55, iar BBC Worldwide a sărit de pe locul 15 pe locul 31.

Alte companii de media care s-au clasat în primele 100 de locuri sunt: Google (5), Saatchi & Saatchi (35), Yellow Pages (69), Ebay (93) şi companiile de cercetare de piaţă Gallup (54) şi Ipsos Mori (85).

Din studiu:

  • The Guardian (188) , The Observer (234) şi The Telegraph/ The Sunday Telegraph (116) au fost printre puţinele instituţii de presă din Marea Britanie, incluse în studiu.
  • Alte ziare cu notorietate, precum Daily Mail şi The Sun – neavând legături cu domeniul afacerilor – nu au putut intrat în top 500 Superbrands.
  • Canalul de ştiri CNN a ocupat anul acesta locul 156.
  • Agenţiile de publicitate care au reuşit să intre în sondaj sunt M&C Saatchi (177), BBH (365) şi AND AMV BBDO (498).

Date despre sondaj:

Sondajul a fost realizat pe o selecţie iniţială de 1.200 de branduri, care a fost redusă apoi la 500 cu ajutorul unui panel întocmit de 25 de specialişti în branding şi marketing.

Superbrands Ltd. este o organizaţie internaţională independentă care se autoproclamă arbitru în domeniul brandingului. Organizaţia promovează şi recunoaşte valoare brandurilor internaţionale din 83 de şări de pe patru continente, incluzând şi România (din 2006).

 

Companiile româneşti care au obţinut recunoaşterea Superbrands, în 2009, sunt:

Germanos Telecom România, Ziarul Financiar, Arctic, Zentiva, Băneasa Shopping City, Sensiblu, BCR, Rompetrol, Braiconf, Raiffeisen Bank, BRD Groupe Societe Generale, Procter&Gamble Marketing România, British American Tobacco, Orange România, Business Magazin , Nielsen Compay, Coca Cola HBC România, Napolact, DHL International România, Microsoft România, Domo, Medicover, Mediafax, ING România şi JW Mariott Bucharest.

Carmen Adronache

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus