Skip to main content

Pe scurt: Franţa liberalizează plasarea de produse pe TV. Iar El Pais are un nou acţionar majoritar

 

Franţa permite, începând cu această lună, promovarea prin plasare de produse pe micile ecrane. Acest tip de publicitate era permis până acum de CNA-ul francez doar în cinematografe, potrivit Le Figaro.

Publicitate

Trustul de presă spaniol Prisa, cel care deţine cotidianul El Pais, a semnat de curând un acord cu fondul de investiţii american Liberty Acquisitions Holding Corporation prin care îi vinde mai mult de jumătate din acţiuni, relatează Le Monde.

Detalii despre plasarea de produse în Franţa

Începând cu 6 martie, a intrat în viguare o decizie a Consiliului Superior al Audiovizualului (CSA), care autorizează publicitatea prin plasare de produse în "operele cinematografice, în emisiunile de ficţiune, în videoclipuri, dar cu excepţia cazului în care aceste programe sunt destinate copiilor".

Această decizie reprezintă alinierea audiovizualului francez la normele europene (directiva europeană din 11 decembrie 2007). Introducerea acestui tip de publicitate poate aduce între 40 şi 60 de milioane de euro în buzunarul televiziunilor franceze, estimează Le Figaro.

Americanii au pus mâna pe unul dintre cele mai mari şi mai vechi trusturi de presă din Spania

Liberty Acquisitions Holding Corporation, noul acţionar majoritar al trusului Prisa, va investi în grupul de presă aproximativ 660 de milioane de euro. Grupul spaniol a acumulat datorii de circa 4,8 miliarde de euro.
Familia Polanco, cea care conduce Prisa încă de la înfiinţare va renunţa la majoritatea capitalului său (70%), până la o cotă de 30% - acţiuni, astfel încât să nu piardă complet controlul asupra trustului.

Familia Polanco va păstra gestiunea grupului de media care publică jurnalul El Pais.

Prisa (Promotora de Informaciones, S.A) este unul dintre cele mai mari conglemerate de media din peninsula Iberică. Grupul a fost fondat în 1972 de Jesús de Polanco.
În prezent, Prisa deţine televiziunea Digital +, editura Santillana şi mai multe acţiuni la diverse posturi de radio şi TV din America Latină, iar în Europa deţine 15% din grupul Le Monde.

Carmen Andronache

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus