Skip to main content

Audienţa ziarelor online din SUA creşte considerabil, nu şi veniturile din publicitate

 

Presa americană câştigă din ce în ce mai mult teren în online. Ziarele de peste ocean au reuşit să înregistreze o audienţă record pe internet, în primul trimestru al acestui an: mai mult de 74 de milioane de vizitatori unici pe lună. Această cifră reprezintă 37% din populaţia internaută a Statelor Unite, potrivit Le Figaro, care citează un studiu realizat de institutul Nielsen Online pentru Newspaper Association of America .

Publicitate

În ultimul trimestru din 2009, audienţa presei online se ridica la 72 de milioane de vizitatori unici pe lună. Ziarul cu cea mai mare audienţă online din Statele Unite este New York Times, care a înregistrat 16,5 milioane de vizitatori unici, doar în luna martie. NYT este urmat, în topul audienţei online, de USA Today şi de Washington Post.

În ciuda acestor creşteri spectacoloase, banii întârzie să apară în mediul online. În 2009, publicitate online din SUA a înregistrat prima scădere în şase ani. Piaţa a coborît cu 3,4%, la 22,7 miliarde de dolari, potrivit organizaţiei Interactive Advertising Bureau (IAB).

Scăderea a fost, însă, mult mai puternică pentru site-urile ziarelor tradiţionale. Veniturile acestora s-au diminuat cu11,8%, ajungând la 2,7 miliarde de dolari. În aceste condiţii, online-ul este departe de a compensa pierderile financiare din presa tipărită. Aceasta din urmă s-a confruntat în 2009 cu o scădere de 24,8 miliarde de dolari.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus